• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آموزش و پروش لرستان سرباز طلبه پذیرش می‌کند

  • کد خبر : 68916
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۵:۰۰
آموزش و پروش لرستان سرباز طلبه پذیرش می‌کند

مومنی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش لرستان گفت: آموزش و پروش لرستان امسال 45 نفر سرباز طلبه پذیرش می‌کند.

حجت اله مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگارکانون سبحان اظهار داشت: در وزارت آموزش و پرورش به‌منظور رسیدن به سند تحول بنیادین که همان تربیت دانش آموزان با حیات طیبه است، ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شد، در این ستاد به بحث باورهای اعتقادی و دینی می‌پردازیم و دست یافتن به این هدف و ساحت مهم بدون همکاری این دو نهاد ممکن نبود.

وی افزود: توسط اداره کل با شهرستان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه استفاده روحانیون در گفتمان‌های دینی، پیوند مدرسه و مسجد، برنامه‌های عفاف و حجاب، پاسخگویی به سؤالات شرعی و حضور روحانیون در سایر برنامه‌های مدرسه منعقدشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش لرستان عنوان کرد: یکی از راه‌ها برای اینکه برای روحانیون کارت پایان خدمت صادر شود، گذراندن فعالیت سربازی است، لذا در این راستا در ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش به تصویب رسیده است روحانیونی که سن سربازی دارند، دو سال در آموزش و پروش به‌صورت مربی خدمت داشته باشند و در پایان کارت سربازی برای آنان صادر شود.

وی تصریح کرد: امسال در سطح لرستان به تعداد ۴۵ نفر سهمیه سرباز طلبه داریم که پس از گذران سیر مراحل قانونی و تایید حوزه علمیه و آموزش و پروش، پذیرش خواهند شد.

مؤمنی با اشاره به اینکه طلاب مشمول به معاونت پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش مراجعه کنند، گفت: طلاب و روحانیون بر طبق ماده ۲۸ می‌توانند در آزمون‌های استخدامی آموزش‌وپرورش شرکت کرده و همانند سایر شهروندان حقیقی پس از کسب نمره قبولی در آزمون و مصاحبه، جذب رسمی آموزش‌وپرورش شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=68916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.