• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

دولت در بازگشایی مدارس تعجیل کرد/ سلامت مردم به مخاطره بیفتد مجلس ورود خواهد کرد

  • کد خبر : 69016
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
دولت در بازگشایی مدارس تعجیل کرد/ سلامت مردم به مخاطره بیفتد مجلس ورود خواهد کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید صبوری می کرد تا نتیجه مسافرت‌های شهریور‌ماه مشخص شود نه اینکه بلافاصله بعد از بازگشت از سفرها مدارس باز می شد تا دست به دست شدن ویروس بین دانش آموزان و انتقال آن به خانواده ها میسر شود.

به گزارش کانون سبحان، «محمدرضا مبلغی»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه نقد موجود به دولت درخصوص بازگشایی زود هنگام مدارس و موج سوم ابتلا به کرونا است گفت: دولت بدون توجه به شرایط موجود و اوج گیری کرونا در اقدامی عجولانه مدارس را بازگشایی کرد.

وی با اشاره به اینکه نمی توان مسئله آموزش دانش آموزان را به تعویق انداخت اما دولت می بایست با استفاده از نظرات و پیشنهادات کارشناسان در وزارت بهداشت، ستاد ملی مقابله با کرونا و نمایندگان مجلس راهکار مناسب تری را انتخاب می کرد ادامه داد: سلامت دانش آموزان و مردم اهمیت فراوانی دارد از این روز توصیه های پزشکی بر هر اقدام دیگری مقدم است. باید سلامت مردم محفوظ بماند و مسائل دیگر در ذیل سلامت دیده شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با بیان اینکه تفاوتی نمی کرد بازگشایی مدارس یک ماه دیرتر انجام شود گفت: دولت باید صبوری می کرد تا نتیجه مسافرت های شهریورماه مشخص شود نه اینکه بلافاصله بعد از بازگشت از سفرها مدارس باز می شد تا دست به دست شدن ویروس بین دانش آموزان و انتقال آن به خانواده ها میسر شود.

مبلغی با اشاره به اینکه دولت همانطور که در بازگشایی مشاغل و صنوف و اعمال نکردن محدودیت در سفرهای نوروزی و سفرهای پایان تابستان علی رقم هشدارهای کارشناسان در بازگشایی مدارس هم تعجیل کرد گفت: نبود مدیریت یک دست در ستاد مقابله با کرونا باعث اتخاذ این گونه تصمیمات است. ما به وزارت آموزش و پرورش در مجلس مخالفت خود را با بازگشایی مدارس اعلام کردیم اما به نظر می رسد دولت بدون توجه به هشدارها اقدام عملی می کند و حتی به توصیه های وزیر بهداشت هم چندان توجهی صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس قبل از هر اقدام قانونی تذکر خواهند داد و به دولت توصیه خواهند کرد گفت: در صورتی که اقدامی مخالف سلامت، امنیت و آرامش مردم انجام شود با استفاده از ابزار نظارتی خود به مسئله ورود کرده و از اعضای دولت سوال خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.