• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
ماجرای بنزین؛

اختلال چند ساعته در سامانه هوشمند سوخت و شایعاتی که داغ شد/سناریوی معاندان بازهم بی نتیجه ماند

  • کد خبر : 72255
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
اختلال چند ساعته در سامانه هوشمند سوخت و شایعاتی که داغ شد/سناریوی معاندان بازهم بی نتیجه ماند
اختلال در سامانه هوشمند سوخت تنها در چند ساعت برطرف شد و بازهم تلاش معاندان برای نشان دادن بحران سوخت در ایران بی نتیجه ماند.

به گزارش کانون سبحان به نقل از سفیرافلاک، روز گذشته خبری از مشکل فنی در جایگاه های سوخت کشور پیچید، اختلال در سامانه هوشمند سوخت سبب شد تا توزیع بنزین در جایگاه ها با مشکل مواجه شود و رانندگان چند ساعتی نتوانند از سهمیه سوخت یارانه ای استفاده کنند.

در همان لحظه های اول برای رفاه حال مردم و دوری از تنش و ایجاد مشکل، عرضه بنزین و گازوئیل با قیمت آزاد، بنزین سه هزار تومان و گازوئیل ۶۰۰ تومان آغاز شد، مسئولان تلاش کردند تا با حضور اکیپ هایی در میدان برای رفع مشکل اقدام کنند.

شایعه گرانی سوخت

اگرچه در همان ساعات ابتدایی رسانه های خارجی و ضد انقلاب تلاش کردند تا از این مشکل و اختلال در سامانه هوشمند بنزین سواستفاده کنند و آن را لاینحل اعلام کنند اما پس از ساعتی روسیاهی برای معاندان ماند و در کمتر از چند ساعت، بخش زیادی از جایگاه ها به مدار عرضه بازگشتند.

این در حالی بود که عرضه سوخت در اروپا و آمریکا هفته ها مردم این کشورها را گرفتار کرد اما این مشکل در ایران در کمتر از چند ساعت در دستور کار برای رفع مشکل قرار گرفت.

در حال حاضر اکثر جایگاه های سوخت به مدار عرضه بازگشته است و مردم می توانند سوختگیری کنند، در حالی که برخی شایعاتی را در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت سوخت اعلام کرده بودند اما این شایعات توسط مسئولان تکذیب شد و بعد از رفع اختلال سهمیه بنزین یارانه ای با قیمت گذشته لیتری هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد.

بازگشت جایگاه های سوخت به مدار عرضه

سهمیه کارت های بنزین محفوظ بوده و این اختلال مشکلی در میزان سهمیه ایجاد نکرده است. وجود این مشکل بار دیگر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را بیش از پیش ضروری دانسته، متاسفانه در دولت قبلی برای این مهم اقدامی از سوی دولتمردان انجام نشد در حالی که اگر این شبکه فعال بود هیچگاه چنین مشکلی رخ نمی داد.

 پیمان بهرامی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی لرستان اظهار داشت: مشکل عرضه سوخت در جایگاه ها، نقص فنی بود که در کل کشور وجود داشت و جایگاه ها از مدار عرضه خارج شد، که با تلاش همکاران، اکثر جایگاه های سوخت به مدار عرضه بازگشتند.

سهمیه ها محفوظ است

وی افزود: هم استانی توجه داشته باشند که هیچ مشکلی برای سهمیه آنها رخ نخواهد داد و می توانند از سهمیه یارانه ای و با نرخ سابق استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی لرستان خاطرنشان کرد: مشکلی در تامین فرآوردهای نفتی وجود ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.