• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

امام جمعه فعلی کوهدشت + ائمه جمعه اسبق کوهدشت

  • کد خبر : 6134
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
امام جمعه فعلی کوهدشت + ائمه جمعه اسبق کوهدشت

به گزارش “کانون سبحان”؛ حضرت حجة السلام و المسلمین حاج شیح ابراهیم طهماسبی فرزند ارشد آقای حاج محمد حسین طهماسبی و امام جمعه فعلی شهرستان کوهدشت در پنجم آبان ماه سال 1338 در خانواده ای متعهد ومتدین در شهر کوهدشت دیده به جهان گشود ایشان دوران ابتدایی و دبیرستان را در کوهدشت به اتمام رسانده […]

به گزارش “کانون سبحان”؛ حضرت حجة السلام و المسلمین حاج شیح ابراهیم طهماسبی فرزند ارشد آقای حاج محمد حسین طهماسبی و امام جمعه فعلی شهرستان کوهدشت در پنجم آبان ماه سال 1338 در خانواده ای متعهد ومتدین در شهر کوهدشت دیده به جهان گشود

ایشان دوران ابتدایی و دبیرستان را در کوهدشت به اتمام رسانده در سال 1354 وارد حوزه علیمه شهر قم گردید ، در مدرسه آیة الله العظمی گلپایگانی مشغول به تحصیل شدند .

ادبیات عرب و معانی بیان ، منطق  و معالم را در آن مدرسه به پایان رساند ، بعدا در مدرسه مرحوم آیة العظمی بروجردی (ره) مشغول به ادامه تحصیل شدند و فقه و اصول را شروع کردند، ضمن تحصیل ، تدریس هم داشتند .

در سال 1356 در پی اهانت مقاله مستعار رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات وقت به حضرت امام خمینی  (ره) در شهرستان قم در اولین تظاهرات بر علیه رژیم ستم شاهی پهلوی شرکت و دستگیر شدند و مدتی زندانی شدند .بعد از آزادی از زندان مشغول تحصیل و درس و بحث گردید . ایشان بعد از مدتی مبارزه بر علیه رژیم مجددا دستگیر  و زندانی شد، به لطف خداوند از زندان آزاد ومشغول فعالیت بر علیه حکومت غاصب پهلوی شد.

در کنار درس  وبحث اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) را از قم به شهرستان های خرم آباد و کوهدشت برده و پخش میکردند .

در زادگاهش کوهدشت بر علیه رژیم ستم شاهی سخنرانی های تندی ایراد نموده و ضمن حضور در راهپیمایی های مردمی خود شخصا هدایت مردم را در دعوت به تظاهرات بر علیه رژیم ستم شاهی به عهده داشتند . به علت تعقیب و گریز مامورین که برای دستگیری وی گسیل شده بودند چندین بار متواری شداماعاقبت در حین راهپیمایی توسط نیروهای رژیم دستگیر شدند که با دخالت و مقاومت  و ایستادگی امت شهید پرور شهرستان کوهدشت آزاد گردید .

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مدت کوتاهی در کمیته انقلاب اسلامی کوهدشت مشغول به خدمت و تبلیغ شدند ، مجددا به حوزه علمیه قم مراجعت نموده ضمن تدریس ، کفایه را نزد مرحوم آیة الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) ، مکاسب را نزد آیه الله ستوده (ره) و رسائل را نزد آیة الله اعتمادی فرا گرفتند، و 25 سال درس خارج را نزد آیات عظام مکارم شیرازی ، مرحوم شیخ جواد تبریزی ، وحید خراسانی، شبیری زنجانی تلمذ نمودند .

عرفان و فلسفه و تفسیر را نزد آیة الله جواد ی آملی خوانده، 5 سال در اقتصاد اسلامی، فلسفه سیاسی ، تاریح اسلام و علوم تربیتی کار کردند .

در سال 1359 با آغاز جنگ تحمیلی از طرف دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندین نوبت به جبه های حق بر علیه باطل اعزام و مشغول خدمت به رزمندگان اسلام شدند 25 سال سابقه تبلیغی در مناطق مختلف کشور را دارند و همچنین ضمن درس و بحث در حوزه علمیه قم 15 سال به عنوان امام جماعت مسجد حاج کاظم قم مشغول به خدمت بوده اند.

ایشان اکنون قریب به 4 سال است که به عنوان امام جمعه شهرستان کوهدشت منصوب گردیده اند که ضمن تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه های شهرستان در خیل نمازگزاران با خطبه های ارزشمند آنان را به تقوا و پرهیزگاری دعوت و در مواقع ضروری به مسئولین شهرستان جهت جدیت در امر خدمت رسانی تذکرات لازم داده میشود .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام جمعه های قبل :

حجت الاسلام و المسلمین  شیخ محمد کریم مروجی

حجت الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن ترابی

حجت الاسلام و المسلمین شیخ اله رضا اکبری

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=6134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.