• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
یادداشت؛

این است مرام انقلابی ما (۲)

  • کد خبر : 73567
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
این است مرام انقلابی ما (۲)
ساعدپور نوشت: افراد موحد انقلابی مسئول‌اند به مسئولیت الهی با برنامه‌های دقیق مردم را به‌خصوص جوان‌هایی که در معرض مسئولیت‌ها هستند با حبّ خدا و پیامبر، امام و معاد آشنا کنند تا اگر سر دوراهی دین و دنیا قرار گرفتند به‌راحتی دین را انتخاب کنند.

به گزارش کانون سبحان، یک انسان موحد، مؤثری جز خداوند تبارک‌وتعالی در عالم وجود نمی‌بیند. حبّ و علاقه او به خدای تعالی شدید است: «وَ اَلَّذینَ ءامَنوآ اَشَدُّ حُبّاً لِلهِ» بقره/۱۶۵» و کسانی که ایمان آورده‌اند، محبتشان به خدا شدیدتر است » عشق و علاقه این افراد به مال و دنیا برای خداست. حضرت سلیمان پیغمبر، اسب‌های زیبا را برای خدادوست داشت: «فَقالَ اِنّی اَحبَبتُ حُبَّ الخَیرِ عَن ذِکرِ رَبّی» ص/۳۲ گفت:«من این اسبان را به خاطر پروردگارم دوست دارم»

این افراد می‌دانند دنیا تسبیب اسباب است: «وَ اَبتَغُوا اِلَیهِ الوَسیلَهَ» مائده/۳۵ «وسیله‌ای برای تقرب به او بجویید» بنا براین باید خانه، ماشین، مزرعه و… را برای خدادوست داشت.

در این صورت این‌ها می‌توانند وسیله‌ای برای تقرب به‌سوی خداوند تعالی باشند. این افراد، وسایل را برای اجرای منویات الهی استخدام و به نحو احسن از آنها استفاده می‌کنند. هر وسیله‌ای که انسان را به خدا نزدیک کند دوست دارند. مال را به خاطر این دوست دارند که وسیله‌ای برای تقرب به خدا است. اگر انسان از مال و دنیا نفرت داشته باشد و آن را انفاق کند، این هنر نیست. هنر این است که با حبّ مال آن را مثل حضرت علی (ع)، فاطمه (س) و حسنین (ع) انفاق کنند: ((وَ یُطعِمونَ طَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسکِیناً وَ یَتِیماً وَ اَسیراً)) انسان/۹ «و غذای خود را بااینکه به آن علاقه (و نیاز) دارند به (مستمند) و (یتیم) و (اسیر) اطعام می‌کنند.» اگر این حب ذاتی برای خدا نباشد، سر از تجاوز و تعدی به حریم دیگران درمی‌آورد. دزدی، اختلاس، اختصاص فیش‌های نجومی، توافق‌های غیراصولی، زمین‌خواری و… جزء سیره مستمرّه آنها خواهد شد. و اگر کسی جاذبه جنسی نداشته باشد، نمی‌شود به او گفت: «پاک‌دامن است» پاک‌دامن کسی است که با داشتن جاذبه جنسی تقوا را رعایت کند و این است که انسان موحد از حدود و محدوده خدای تعالی تجاوز نمی‌کند: «اَلحافِظونَ لِحُدودِ اللهِ» توبه/۱۱۲

حافظان حدود الهی هم مراقبه نفس دارند و هم مراقب‌اند که خودشان از حدود الهی تجاوز نکنند و هم از باب امربه‌معروف و نهی از منکر مراقب‌اند سوءاستفاده‌چی‌های خائن به حریم بیت‌المال و حریم دیگران تجاوز نکنند. فلسفه وجودی قوه قضائیه برای رعایت حریم‌ها است و اگر از خود قوه قضائیه مراقبت نشود خودش متجاوز به حریم‌ها می‌شود. دلال‌های زبان‌باز با آنها می‌بندند و مردم مظلوم را سرکیسه خواهند کرد؛ و یا قاضی‌های ساده‌لوح را دور می‌زنند و به‌عنوان حلّ مشکل مردم از مردم رشوه می‌گیرند؛ و حال اینکه قاضی بی‌بصیرت در جریان خیانت آنها نیست.

قوه قضائیه مثل کلاه‌خود است، کلاه‌خود در صورتی سر را حفظ می‌کند که خود کلاه‌خود حفظ شود. افراد انقلابی از باب آتش به اختیار و از باب حب الله سعی وافر دارند که حافظ خود و دیگران و نهادها و ارگان‌ها باشند که آسیبی به اسلام و انقلاب اسلامی نرسد.

افراد موحد انقلابی مسئول‌اند به مسئولیت الهی که در چینش مسئولیت‌ها، افراد دنیاطلب بر اریکه قدرت قرار نگیرند و آبروی انقلاب خونبار مارا نریزند. افراد موحد انقلابی مسئول‌اند به مسئولیت الهی با برنامه‌های دقیق مردم را به‌خصوص جوان‌هایی که در معرض مسئولیت‌ها هستند با حبّ خدا و پیامبر، امام و معاد آشنا کنند تا اگر سر دوراهی دین و دنیا قرار گرفتند به‌راحتی دین را انتخاب کنند. افراد موحد انقلابی مسئول‌اند به مسئولیت الهی زالوهای خون‌آشام را شناسایی و آنها را از بدنه انقلاب جدا کنند.

افراد موحد انقلابی مسئول‌اند به مسئولیت الهی که مردم را بیشتر با امام و جانشین برحقش آشنا کنند که قیامشان لله بوده و هست: «قُل اِنَّمآ اَعِظُکُم بِواحِدَهٍ اَن تَقوموا لله مَثنی و فُرادی» سبـأ /۴۶ «شمارا تنها به یک‌چیز اندرز می‌دهم دو نفر دو نفر یا به‌تنهایی برای خدا قیام کنید»؛ محور قیام امام که معمار انقلاب است این آیه است و تمام‌کارهایش برای خدا بود و جانشین امام هم قیامش برای خداست و می‌طلبد پیروان این دو بزرگوار برای خدا قیام کنند و از ریا و خودنمایی و دنیاطلبی بپرهیزند؛ و مردم با بصیرت مدعیان خط امام و مدعیان ولایت مداری را خوب می‌شناسند و می‌دانند در طول تاریخ از دست این مدعیان دروغین ضربه‌ها خورده‌اند، به اسم دفاع از رسول اکرم (ص) به آن حضرت ضربه زدند؛ و به اسم خط امام می‌خواستند امام را به موزه تاریخ بفرستند و به اسم ولایت مداری از مدار ولایت خارج شدند «به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست»

کسی به تبعیت خدای تعالی پیرو امام و آقا است که تابع عملی از آن دو بزرگوار باشد: «فَمَن تَبِعَنی فَاِنَّهُ مِنّی» ابراهیم/۳۶ «هر کس از من پیروی کند از من است» آری، پیروان امام (ره) و آقا، مثل شهید سلیمانی غیر خدا را پشت گوش می‌اندازد.

«دوعالم را به یکجا از دل‌تنگ/ برون کردم که تا جای تو باشد»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73567
  • نویسنده : محمدکرم ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل
  • 878 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. خیلی عالی بود،انقلابیگری یعنی خود را وقف خدا کردن و ولایتپذیری در عمل

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.