• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تأکید مقام معظم رهبری به رفع محرومیت از مناطق محروم/کوهدشت از بی‌آبی و عدم اشتغال جوانان رنج می‌برد

  • کد خبر : 72430
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
تأکید مقام معظم رهبری به رفع محرومیت از مناطق محروم/کوهدشت از بی‌آبی و عدم اشتغال جوانان رنج می‌برد
حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به رفع محرومیت از مناطق محروم،گفت: کوهدشت از بی‌آبی و عدم اشتغال جوانان رنج می‌برد.

به گزارش کانون سبحان،  حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: انسان دو جنبه رحمانی و حیوانی دارد و کنترل خشم در زمان داوری‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ کبر، عجب، غرور، لجاج، مسخره کردن، حرص، دشمنی، حب مال و حب جاه از عوامل خشم به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه انسان نباید از مرز عدالت خارج شود، افزود: غضب شدید عقل را می‌پوشاند ولی حد اعتدال آن در برخی احوالات خوب است.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: علم بایستی تحت نظر عقل و سنجش باشد، امیدواریم خداوند متعال به همه توفیق شناخت و کنترل عنایت نماید.

وی ضمن گرامیداشت سالروز کتاب و کتاب‌خوانی و ضرورت ترویج آن در جامعه، تصریح کرد: هیچ‌چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد، چراکه عامل انتقال علوم بشری و تجربی به شمار می‌رود، نویسندگان تمدن ساز هستند و اخلاق، معنویت و علوم پیشرفته انسانی و تجربی را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند.

طهماسبی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و الزامات آن، گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال زنده کردن محدودسازی صنعت هسته‌ای ایران هستند تا به این تکنولوژی بسیار تعیین‌کننده مجهز نباشیم و هم‌چنین سکویی برای کنترل قدرت ایران داشته باشند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه ایران در حال عبور از تحریم‌ها است، بیان کرد: مذاکرات بایستی نتیجه محور باشد و در این راستا بایستی اقدامات جداسازی اقتصاد از مذاکره، پیشرفت هسته‌ای ایران و نگاه به شرق موردتوجه و اجرا قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت جراحی اقتصادی هوشمند در کشور، گفت: ارز ترجیحی، کشور را نابود کرد، زیرا برخی به بهانه تولید آن را برای مقاصد خود به کار می‌بردند، دولت  سیزدهم و مجلس تصمیم مهمی اتخاذ کرده‌اند که  این ارز فقط برای دارو و گندم  به‌کاربرده شود و درآمد حاصل از مابقی آن نیز  در رونق تولید به‌کاربرده شده و زیرساخت‌ها آماده شود.

طهماسبی با اشاره به اقتدار ایران در منطقه، گفت:  آمریکا مرتباً در افغانستان، عراق و… در حال نقشه‌کشی بوده  ولی قدرت ایران، حافظ صلح و امنیت منطقه است.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: حضرت معصومه (س) زینب وار حرکت کرد و راه مقدس امام رضا (ع) را ادامه داد و نگذاشت امام رضا (ع) در غربت به شهادت برسد و راه شهادت ایشان نادیده گرفته شود‌.

وی افزود: گروه‌های سیاسی بایستی اطلاع داشته باشند که عنایت خداوند در جمع است، انحصارطلبی و تخریب ممنوع می‌باشد،  باید یک مدیرت جهادی، خدایی، باهوش و مردمی کارها را پیش ببرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه کوهدشت از بی‌آبی و عدم اشتغال جوانان رنج می‌برد، بیان کرد: به استاندار لرستان اخیراً گفتم که برای توسعه عواملی همچون نیروی مناسب و جهادی، باخدا و خستگی‌ناپذیر  و سرمایه و سرمایه‌گذار بسیار اهمیت دارد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت تلاش برای پیشرفت معنوی  و فرهنگی جامعه، بیان کرد: بانک‌ها ابزاری برای پیشرفت امور باشند، رهبر معظم انقلاب به مسئولان ذی‌ربط تأکید داشته‌ است که بایستی مناطق محرومی هم چون کوهدشت را رفع محرومیت کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.