• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان:

تولید داخلی عزتمندی را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان می آورد

  • کد خبر : 73763
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
تولید داخلی عزتمندی را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان می آورد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان گفت: تولید داخلی عزتمندی را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان می آورد.

به گزارش کانون سبحان، دکتر بهرام ستاری دستنایی در آیین تودیع و معارفه فرماندار رومشکان شورای تامین را به عنوان قلب تپنده و تنظیم کننده هر شهرستان عنوان کرد و افزود: شورای تامین با همراهی خوب، مدیریت شهرستانی را به نحو احسن همراهی می‌کند.
وی موفقیت هر شهرستانی را در گرو هماهنگی شورای تامین و برنامه‌ریزی‌های شورای اداری دانست و گفت: این دو رکن می توانند در حل موضوعات شهرستان موثر باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: همچنین ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی هر شهرستانی است که انتقادات آنها دلسوزانه و رهنمودهایشان راهگشاست و باید با هماهنگی لازم گام‌های اساسی را برای رسیدن به اهداف برداریم.

ستاری دستنایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال اظهار کرد: اگرچه رسالت مسئولیت پذیری برای همه انسان‌هایی که درد دین و انقلاب دارند پذیرفتنی است؛ فراز و نشیب ها برای آنان و اینکه کجا قرار گیرند خیلی مهم نیست بلکه مهم این است که چقدر می‌تواند در راستای خدمتگزاری موثر باشند.
وی بیان کرد: این مسئولیت‌ها ره توشه‌ای برای خدمتگزاری است نه ره‌توشه‌ای برای انباشت ثروت؛ خوشا به حال کسانی که در این فضای مدیریتی رضایت مردم را جلب کردند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان بهترین ارمغان خدمتگزاری را رضایت مردم در پرتو خدمت‌های خوب و صالح عنوان کرد و با اشاره به اینکه اگر به شعارهای مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر دقت کنید یک نکته محوری دارد و بیشتر به این برمی‌گردد که در کلام نوروزی مقام معظم رهبری به زیبایی شنیدید، افزود: وقتی معظم‌له بیان می‌دارند در سال گذشته شادی‌های خوبی و تلخیهایی داشتیم و مهمترین تلخی که مرا آزار می‌دهد معیشت و زندگی مردم بوده است، برای مسئولین درد آور است که چرا پس از گذشت ۴۲ سال، رهبر معظم انقلاب گلایه می‌کند که معیشت و زندگی مردم برایم دردآور است.
ستاری دستنایی بیان کرد: در ۱۰ سال اخیر هدف شعارهایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته تحت عنوان جهاد اقتصادی،اقتصاد مقاومتی با رویکرد کار و تولید، اقتصاد مقاومتی با تولید ملی، تولید ملی با کار و اشتغال، کار و تولید، اقدام وعمل و نهایتاً برداشتن مانع‌ها، این است که می‌خواهد بگوید امروز گرفتاری ما در دو رویکرد است؛ رویکرد اول اینکه نقطه‌ای که ما می‌توانیم به آن توجه کنیم و دشمنان نیز روی آن تمرکز کرده و شناخت دارد اقتصاد ملی است و دیگری مشکل معیشتی که امروز در پرتو ناکارآمدی همین اقتصاد به عنوان پاشنه آشیلی برای نظام مطرح است و این درحالیست که فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان راهکار اساسی در طول ۱۰ سال اخیر حول محور تولید بوده و در شعار امسال نیز بر تولید تاکید دارند.

وی با بیان اینکه تولید ویژگی‌های خاص خود را دارد و منظور از تولید، تولید داخلی در پرتو به شعارهای سالانه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند عزتمندی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان می آورد،تصریح کرد: وقتی به مرحله یک تولید خودکفا،درونگرا و متناسب با اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی حرکت می‌کردیم عزتمندی این ملت را به دنبال داشت چرا که دست نیاز ملت به سوی اجانب و استکبار نبود.
معاون استاندار لرستان گفت: تولید داخلی اشتغال را سبب می شود و زمینه اشتغال تورم را از بین می‌برد و با از بین رفتن تورم سرانه ملی بالا می‌رفت؛ متاسفانه به شعارهای سالهای گذشته که کلید واژه‌های حرکت برای نظام بود بی‌توجهی شده و امسال به این جایگاه رسیده‌ایم که مقام معظم رهبری بیان داشتند تولید با دو شاخصه اصلی تحت عنوان تولید دانش‌بنیان و تولید اشتغال‌آفرین و این مهم رسالت مدیران دولت سیزدهم را سنگین می‌کند.

ستاری دستنایی با بیان اینکه پس از ۴۲ ساعت هنگامی که رهبر فرزانه انقلاب گلایه‌مند است از اینکه مردم در تنگنا قرار دارد این موضوع رسالت ما را به عنوان مسئول سنگین‌تر می‌کند و آن این است که شعار و مطالبه معظم له عملیاتی شود .
وی با بیان اینکه در بعد داخلی به صورت استانی و شهرستانی باید به سه شاخصه توجه کنیم، افزود: در بحث استانی و شهرستانی باید مراکز علمی پژوهشی، دانش بنیان بودن مدنظر رهبری را در دستور کار خود قرار دهند و در راستای تولید محصول این مطالبه را در دستور اجرا قرار دهند و نباید صرفا این پژوهش‌ها به پایان‌نامه، مقاله و بایگانی آنها در کتابخانه‌ها ختم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: ضرورت ندارد در بحث دانش‌بنیان موضوعات کلان انجام دهیم بلکه می‌توان با انجام یک پروژه کوچک دانش‌بنیان تحولی عظیم ایجاد کرد.
ستاری دستنایی بیان کرد: اولین گام در استان و در سطح دانشگاه‌ها و پژوهشگاهاست و به همین تناسب در شهرستان‌ها باید تولید دانش‌بنیان به عنوان حرکتی اساسی در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در کنار حرکت دانش‌بنیان نقش سیستم اداری چیست؟ انتقاد کرد: متاسفانه بروکراسی اداری اشتغال کشور را زمین‌گیر کرده است و این پیچ‌وخم اداری در مواردی سبب دلسردی و بی‌انگیزگی کارآفرینانی شده که میخواهند اشتغال ایجاد کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: در اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری که در شعار امسال بر آن تاکید داشتند وظیفه سیستم اداری این است که صدور مجوزهای دانش‌بنیان را بدون بروکراسی اداری در دستور کار قرار دهند.
ستاری دستنایی تاکید کرد: هر دستگاهی این بروکراسی را برنچیند تا شعار مقام معظم رهبری تجلی عملی پیدا کند به ملت خیانت کرده است.
وی افزود: همه سیستم اداری به ویژه جهاد کشاورزی، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد باید با حرکت جهادی راهگشای این شعار باشند تا آن را به منصه ظهور برسانند.
معاون استاندار لرستان بیان کرد: وقتی با انجام اقدامات فوق به تولید داخلی رونق دهیم نباید دیگر نگرانی داشته باشیم چراکه کمبود منابع نداریم‌.

عکس : ابوذر سوری

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.