• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

زارع‌پور خبر داد: تاکید رییس جمهور برای رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری در پایان ۱۴۰۴

  • کد خبر : 72539
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
زارع‌پور خبر داد: تاکید رییس جمهور برای رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری در پایان ۱۴۰۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه شورای عالی فضایی به استفاده از ظرفیت‌های تمامی بخش‌های دولت برای رسیدن به اهداف صنعت فضایی کشور تاکید کرد.

به گزارش کانون سبحان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از نخستین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم که بعد از ۱۱ سال برگزار شد، با اشاره به اینکه ما در این حوزه ظرفیت‌ها و جوانان متخصص و متعهد خوبی داریم، گفت: امروز صبح رییس‌جمهوری از نمایشگاه توانمندی‌های فضایی بازدید کردند و بعد از آن جلسه شورای عالی فضایی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آخرین ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه در کشور بررسی و مقرر شد دولت سیزدهم با تمام ظرفیت خود به دنبال ارتقای صنعت فضایی کشور باشد تا شاهد رشد روزافزون صنعت فضایی کشور باشیم.
زارع‌پور تصریح کرد: صنعت فضایی کشور در عین حال که اقتدار آفرین است می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند.
وزیر ارتباطات با اشاره به تاکید رییس‌جمهوری بر کاربردی کردن صنعت فضایی برای حل مشکلات کشور، گفت: در این جلسه رسیدن به فناوری تثبیت مدار لئو که از ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر ارتفاع دارد تاکید شد و ما هم اکنون به تثبیت این مدارها رسیده‌ایم و در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این حوزه اعلام می‌شود.
وی یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید در این جلسه را دسترسی به مدار ۳۶ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: تحقق این برنامه برای ۱۰ سال برنامه‌ریزی شده اما رییس جمهوری تاکید داشتند تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.
زارع‌پور تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای پیشبرد برنامه‌های این حوزه را یکی دیگر از موضوعات جلسه شورای عالی فضایی عنوان کرد و گفت: در این جلسه به اقتصادی کردن صنعت فضایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و صادرات خدمات فنی و مهندسی در این حوزه تاکید شد.
وی افزود: در این جلسه موضوع سرریز فناوری فضایی در صنایع دیگر هم مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.