• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کارشناس مسائل سیاسی:

سخنرانی رئیسی در بریکس پلاس نتیجه خروج از دیپلماسی آویزان به غرب بود

  • کد خبر : 74483
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۳۰
سخنرانی رئیسی در بریکس پلاس نتیجه خروج از دیپلماسی آویزان به غرب بود
کولیوند با اشاره به اینکه دنیای غرب از شکل‌گیری قدرت‌های نوظهور در جهان نگران است، گفت: سخنرانی آیت‌الله رئیسی در اجلاس بریکس نتیجه خروج از دیپلماسی آویزان به غرب و پیام مهمی به قدرت‌های جهان بود.

یونس کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، با اشاره به اهمیت حضور ایران در مناسبات جهان، اظهار داشت: دنیای امروز در مسیری حرکت می‌کند که با دسته‌بندی‌های جدید و ماهیت ضد انحصاری غرب همراه است.

وی افزود: پیمان بریکس ازجمله اقتصادهایی با سرعت رشد بسیار بالایی است که خود را با سایر کشورها متمایز ساخته و دارای نفوذ تأثیرگذاری در سطح جهان می‌باشد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: مطمئناً دنیای غرب همواره علاقه دارد که دست برتر را در قدرت داشته باشد و نگران شکل‌گیری قدرت‌های نوظهور در جهان است.

وی تصریح کرد: مساحت بزرگی از جهان در اختیار کشورهای عضو پیمان بریکس پلاس است که حداقل نیمی از تولید ناخالص جهان را در اختیاردارند.

کولیوند با اشاره به اینکه قطار دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم شتاب بالایی گرفته است، بیان کرد: دعوت ایران برای حضور در نشست کشورهای عضو بریکس پلاس یک تحول مهم و اساسی در آینده سیاسی و اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود و پیام مهمی به قدرت‌های اقتصادی دنیاست.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ساختاربندی ائتلاف جدید بریکس، با رویکرد خاصی که درصحنه تجارت بین‌الملل در پیش‌گرفته است، این توان را دارد که به سیطره غرب پایان دهد و خود به‌عنوان رقیبی جدی به رخ جهان بکشاند.

وی بیان کرد: ‏دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین از آیت‌الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس سران بریکس پلاس، نتیجه خروج از دیپلماسی آویزان به غرب بوده و پیام مهمی به قدرت‌های اقتصادی دنیا به شمار می‌رود.

کولیوند با اشاره به تغییر در موازنه قدرت و نظم نوین جهانی، گفت: ائتلاف فراقاره‌ای بریکس با کشورهای عضوی همچون برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل‌شده‌ است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.