• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
امام جمعه موقت کوهدشت مطرح کرد:

ضرورت مقابله با گلوگاه‌های فساد در جامعه/حاصل خون شهدا نباید به دست کسانی باشد که نااهل باشند

  • کد خبر : 70847
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
ضرورت مقابله با گلوگاه‌های فساد در جامعه/حاصل خون شهدا نباید به دست کسانی باشد که نااهل باشند
حجت الاسلام سبحانی با اشاره به ضرورت مقابله با گلوگاه‌های فساد در جامعه،گفت: حاصل خون شهدا نباید به دست کسانی باشد که نااهل باشند.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی در خطبه‌های این هفته نماز‌ جمعه کوهدشت، اظهار داشت: موعظه دل‌ها را زنده خواهد کرد، کسی که عاشق دنیا شود دنیا چشمش را نابینا و قلبش را مریض می‌کند و علی‌رغم اینکه اعتقاد به قیامت دارد ولی بی‌باک و یکه‌تاز به دنبال دنیا می‌رود و از حق دور می‌شود.

وی افزود: کسی که دارای شهوت مال و مقام باشد، حب دنیا قلبش را می‌گیرد و نفسش شیفته آن شده و بنده دنیا می‌شود و حتی علیه کسی که مانع رسیدن به اهدافش است خواهد بود، در صدر اسلام برخی حضرت امیر المومنین (ع) که با مجاهدتش دین را به مردم می‌آموخت و مجسمه تقوا بود، خیلی راحت علی (ع) را متهم به بی‌دینی کردند چراکه آنان شیفته دنیا بودند.

امام‌جمعه موقت کوهدشت عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) اصحابش را همواره به یاد مرگ سفارش می‌کرد، بدبختی‌های ما به دلیل فراموشی از مرگ است، ذکر و یاد مرگ حائل بین انسان و شهوت‌های دنیوی می‌شود و آتش شهوت را کم خواهد کرد.

وی با اشاره به تنفیذ حکم ریاست‌جمهور دولت سیزدهم و مراسم تحلیف در مجلس، تصریح کرد: امیدواریم شروع مبارکی باشد و خداوند این شروع را مایه برکت قرار دهد و سختی‌ها را به‌آسانی تبدیل کند.

سبحانی با اشاره به شعار خوب آیت‌الله رئیسی در ایام کاندیداتوری مبنی بر اینکه رقیب من فساد است، گفت: مردم همواره با انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن همراه می‌باشند، ولی از فساد، تبعیض و زیادشدن فاصله طبقاتی دلسرد هستند، بنا بود ما سالم‌ترین سیستم اداری دنیا را داشته باشیم چون این از اهداف انقلاب است، بایستی نظارت‌ها به‌صورت جدی صورت گیرد که مانع از ورود فساد بوده و با آن مبارزه کنیم.

امام‌جمعه موقت کوهدشت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درزمینهٔ مبارزه جدی با پدیده نفوذ و فساد، بیان کرد: حاصل خون شهدا نباید به دست کسانی باشد که نااهل باشند، امیدواریم که خداوند متعال به این سید جلیل‌القدر که سکان‌دار دولت جدید است کمک کند که در مبارزه با گلوگاه‌های فساد، وضعیت اقتصاد را بهبود بخشد و امید را به مردم عزیز برگرداند.

وی گفت: مسئولان بایستی در تمام امور رفتار حکومت‌داری حضرت امیر المومنین (ع) و روش نظارت امیرالمؤمنین (ع) بر والیان خود را الگوبرداری کنند.

سبحانی با اشاره به‌ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا، گفت: ایام محرم نزدیک است بایستی از این ماه بهره برد، جوانان هیئتی در رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی چون الگویشان رهبر معظم انقلاب است، بسیار در این راستا مقید هستند، سایرین نیز بایستی به نحو احسن در این راستا قدم بردارند‌.

امام‌جمعه موقت کوهدشت ضمن تقدیر حرکت آموزش‌وپرورش شهرستان در تسریع روند واکسیناسیون معلمان، بیان داشت: امیدواریم کل فرهنگیان واکسن کرونا را دریافت کنند که امسال نیز شاهد برگزاری حضوری کلاس‌های درس برای دانش آموزان باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=70847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.