• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
ائمه جمعه لرستان:

لرستان از بودجه‌های ملی و متمرکز در سطح کلان برخوردار باشد/تدبیر هوشمندانه ایران در مسائل منطقه و آذربایجان

  • کد خبر : 72075
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
لرستان از بودجه‌های ملی و متمرکز در سطح کلان برخوردار باشد/تدبیر هوشمندانه ایران در مسائل منطقه و آذربایجان
ائمه جمعه لرستان با اشاره به تدبیر هوشمندانه ایران در مسائل منطقه و قضیه آذربایجان، گفت: لرستان باید از بودجه‌های ملی و متمرکز در سطح کلان بیش از این میزان موجود، برخوردار باشد.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری، اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) در مدت شش‌ساله امامت در حبس و محدودیت بودند و ارتباط ایشان با شیعیان از طریق وکیلان بود؛ پس از شهادت حضرت که غم و اندوه فضای سامرا را فراگرفته بود، خلفای عباسی دستور بازرسی منزل ایشان را دادند.

وی افزود: آن‌ها غافل از تولد امام زمان (عج) بودند، خداوند حجت خود را از نگاه جاسوسان خلفای بنی‌عباس مخفی نگه داشت و بزرگان شیعه با امام زمانشان بیعت کرده بودند؛ البته مردم آن زمان قدر نعمت یازده امام خویش را ندانستند و ناسپاسی و کفران نعمت حضور امام تبدیل به غیبت صغری و کبری گردید؛ اکنون بیعت ما با امام عصر (عج)، این است که گفتار، رفتار و کردارمان نبوی، علوی و مهدوی پسند باشد در این صورت ناسپاسی‌های گذشته تبدیل به سپاسگزاری از نعمت خداوند می‌شود و اسباب ظهور فراهم می‌شود؛ امام راحل فرمودند: انتظار فرج را از نیمه خرداد می‌کشم به این معناست که ملت ایران در مسیری قرارگرفته است که سپاسگزار نعمت امام زمان (عج) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: روز ۱۲ ربیع‌الاول، به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است، وجود پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان کانون مهر و محبت است تا مسلمانان از فرق و مذاهب مختلف را به همدیگر پیوند دهد و وحدت یک خواسته حقیقی است اگر وحدت تحقق پیدا کند مشکلات جامعه اسلامی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به‌روز تربیت‌بدنی و ضرورت تلاش ورزشکاران درزمینهٔ تقویت ایمان بیش از قهرمانی تصریح کرد: از قهرمانان مدال‌آور المپیک و پارالمپیک، معلولین و جانبازان در دوره‌های مختلف که موفق به کسب مدال شدند و طنین نام امام و شهدا و استقلال مملکت را به گوش جهانیان رساندند تشکر و قدردانی می‌کنیم، جوانان لرستان در همه رشته‌های ورزشی آمادگی لازم برای کسب موفقیت در کشور، آسیا، جهان و المپیک دارند و باید در سطح کلان ملی و استان زیرساخت‌های لازم برای این عزیزان فراهم شود قهرمانان کشوری نیازمند توجه مسئولین در سطح کلان و استان هستند و در جهت مادی و تأمین معاش زندگی در حد عادی و معمول موردحمایت قرارداد.

شاهرخی با اشاره به اینکه امنیت زیرساخت تمام پیشرفت‌ها است، تصریح کرد: روز جهانی نابینایان، برای توجه به افراد نابینا است و ضرورت دارد که انواع امکانات برای این افراد فراهم شود؛ آماده کردن پیاده‌روها، وسایل نقلیه، مراکز تفریحی، ورزشی و مذهبی که بتوانند از آن استفاده کنند و همچنین برآورده کردن نیاز اشتغال این عزیزان باید در دو سطح کلان و ملی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: دشمنان اقتصاد و فرهنگ کشور را مورد خصم قرار داده است و رهبر انقلاب طرح شعار سال را با عناوینی همچون رونق تولید، جهش تولید، تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها به دنبال پیش رفت اقتصادی برای پیش رفت کشور است و ما به دنبال سازندگی در کشور هستیم؛ هدف هر دو اقتصاد است اما یکی در جهت تخریب و دیگر پیش رفت اقتصاد است.

وی با اشاره به علل عقب‌ماندگی‌های لرستان تأکید کرد: استان ما از جهت اشتغال، رونق و کارگاه‌های تعطیل‌شده در وضعیت مناسبی نیست در بررسی این عقب‌ماندگی علل مختلف وجود دارد و یکی از آن علل آن است که استان باید از بودجه‌های ملی و متمرکز در سطح کلان بیش از این میزان موجود، برخوردار باشد قطعاً تلاش برای جذب اعتبارات ملی و متمرکز از برنامه‌های استاندار جدید خواهد بود.

شاهرخی بابیان اینکه نیمه‌تمام ماندن طرح‌ها به دلیل عدم تأمین اعتبار است گفت: برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌برداری از سفر رئیس‌جمهور به استان که زمان آن فعلاً مشخص نیست از نکاتی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: لرستان می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد، با توجه به ظرفیت‌های استان، نیروهای متعهد و متخصص و منابع طبیعی و خدادادی می‌توانیم با همدلی، وحدت و خرد جمعی ارتقا فرهنگی و پیش رفت اقتصادی را برای استانمان رقم بزنیم.

تدبیر هوشمندانه ایران در مسائل منطقه و آذربایجان

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) اسوه استقامت است و یکی از کارهای مهم ائمه اطهار (ع) این است که حکومت خدا و حاکمیت اسلام ناب محمدی را با شجاعت، دقت و آگاهی بر روی زمین ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی هندسه‌ای الهی و تبیین شده است، افزود: کسی که دین‌شناس نیست بایستی به دین‌شناس واقعی رجوع کند، شرط محقق شدن حکومت اسلامی این است که مردم نیز همکاری نموده و اسلامی شوند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه انسان همواره در معرض امتحان الهی قرار دارد، عنوان کرد: خداوند در روز قیامت می‌فرماید اگر عمل خالص آوردید من آن را می‌پذیرم، بایستی با دین خداوند متعال آشنا شد و در این مسیر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: گناهان دو قسم است، برخی از گناهان تبعات کمتری داشته و برخی از آن‌ها مثل غضب اگر انجام بگیرد کلید خیلی از بدی‌ها است.

طهماسبی درزمینهٔ تحولات منطقه گفت: دولت انقلابی سیزدهم در احیای روند مذاکرات برجام عجله‌ای نداشته و مسائل کشور را به آن گره نمی‌زند، سیاست اقتصادی دولت این است که توسعه روابط با همسایه‌ها و شرق را در دستور کار قرار داده و موافقت سازمان همکاری شانگهای را گرفت و پیام دوستی را به این کشورها صادر نمود‌.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تعلل اروپایی‌ها در عمل به تعهدات خود، گفت: نقشه راه اقتصادی دولت سیزدهم سندی برای مطالعه و مطالبه مردم است که در یک برنامه‌ریزی دقیق، نرخ تورم کاهش یابد و به سمت یک‌رقمی شدن آن حرکت کند، اشتغال را بهبود داده و هم‌چنین سیستم مالیاتی کشور درست شود‌.

طهماسبی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها، گفت: بایستی در کشور نظارت عمومی شفافیت باشد و مسائل به‌درستی پیش برود.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تدبیر هوشمندانه ایران در مسائل منطقه و آذربایجان، بیان کرد: ایران فقط قدرت مادی نیست، بلکه در منطقه یک تأثیرگذاری معنوی دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا درصدد است از ناامنی‌های افغانستان به نفع خود بهره‌برداری کند، گفت: انتخابات عراق به نفع مقاومت برگزار شد، بایستی به نقطه‌ای برسیم که شاهد اخراج آمریکا در منطقه و عراق باشیم.

طهماسبی ضمن تقدیر در زحمات نیروی انتظامی شهرستان و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار، امنیت و امیدآفرینی در جامعه بوده و همواره باصلابت در خدمت نظام اسلامی است.

سودجویی برخی عوامل بروز آتش در جنگل‌ها و مراتع

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلسله ضمن گرامیداشت روز جهانی نابینایان، اظهار داشت: غریب‌ترین و مظلوم‌ترین امام در بین ائمه اطهار (ع) امام حسن عسکری (ع) بودند زیرا در آن زمان شیعیان بیشترین شک و شبهه به امامت ایشان داشتند.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۷، افزود: این انقلاب بدون شک وسیله‌ای برای ظهور امام زمان (عج) خواهد بود، هشت سال دفاع مقدس، شهدای نیمه خرداد، شهدای نیروی انتظامی، شهدای سپاه و ارتش هرکدام به‌نوبه خود وسیله ظهور امام زمان (عج) را مهیا کرده‌اند و کسانی که در حال خدمت به مردم با این لباس‌ها می‌باشند باید قدردان این نعمت عظیم باشند.

امام‌جمعه سلسله عنوان کرد: فریاد «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) در همه زمان‌ها و همه‌جا صدق می‌کند و نمونه روشن آن صدای طبیعت شهرستان الشتر می‌باشد زیرا در شهرستان‌های هم‌جوار لرستان مردم هرساله برای ۱۲ اصله درخت بلوط جشن می‌گیرند، اما متأسفانه در استان ما و بالأخص شهرستان الشتر شاهد آتش زدن و قطع درختان بلوط به خاطر سودجویی برخی افراد هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در اداره متولی این امر از اقشار مردم و کلیه ادارات سطح شهرستان درخواست می‌کنیم که در جهت حفظ و نگهداری جنگل‌ها و سایر نعمت‌های خدادادی همکاری کنند.

برجام ثابت کرد که طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند

حجت‌الاسلام مهدی سرلک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الیگودرز ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: خیر دنیا و آخرت همه ما در عمل به وصایا و گفتار ائمه اطهار (ع) است، امام جواد، امام هادی و امام حسن عسگری (علیهم الاسلام) بیشترین تلاش و کوشش در ترویج مکتب اسلام در سخت‌ترین شرایط خفقان و غربت را داشته‌اند.

وی افزود: بیشترین گرایش و گستردگی مکتب اهل‌بیت (ع) در دوران این سه امام بزرگوار رخ داد و به اوج قدرت رسید و در دوران امام حسن عسکری (ع) گرایش به اسلام و مکتب تشیع بیشتر شد، در سخت‌ترین شرایط حتی ارتباط گسترده این امامان بزرگوار با جهان اسلام قطع نشد.

امام‌جمعه الیگودرز ضمن انتقاد از کم‌توجهی برخی از مردم در برپایی مراسم عروسی در شب شهادت امام حسن عسکری (ع)، عنوان کرد: نباید در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) که حق حیات و هستی بر گردن ما دارد این خانواده‌ها مراسم عروسی برپا می‌کردند، عده‌ای توقع دارند که نیروی انتظامی در این مراسم حضور پیداکرده و جلوگیری کند و عده‌ای در فضای مجازی به دنبال سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی هستند باید متولیان ذی‌ربط از چند روز قبل نسبت به فرارسیدن شهادت این امام همام مطالبی را انتشار می‌دادند.

وی با اشاره به‌ضرورت آگاه‌سازی مردم در جامعه، تصریح کرد: در نقشه راه اقتصادی کشور از اول آذرماه ۱۴۰۰ نیازهای ضروری مردم تأمین می‌شود که امیدواریم اقدامی مناسب در جهت برطرف نمودن مشکلات مردم صورت گیرد.

سرلک گفت:۸ سال مردم را با برجام سرگرم کردند درحالی‌که این چند سال ثابت کرد که طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و مذاکره ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی بود، اروپایی‌ها برای انجام تعهدات یک‌قدم برنداشتند و برجام ایران را بدهکار خود می‌دانند.

امام‌جمعه الیگودرز بیان کرد: کشورهای اروپایی چطور توقع دارند که پس‌ازاین سال‌ها پای میز مذاکره بیایم درحالی‌که هیچ علاقه‌ای درزمینه ادامه مذاکرات انجام ندادیم، مذاکره برای مذاکره عاقلانه نیست.

وی گفت: جمهوری اسلامی و ملت ایران فقط در قالب برجام و در صورتی پای میز مذاکره حضور پیدا خواهند کرد که منفعت ملی آن‌ها حفظ شود و در هیچ مسئله مذاکره نخواهند کرد.

برخی‌ با تبلیغات منفی نمی‌خواهند مردم واکسن برکت بزنند

حجت‌الاسلام حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته معمولان، با اشاره به تحولات شمال غرب کشور اظهار داشت: از موضوعات مهم پیشرو در منطقه اتفاقات در مناطق شمال غرب ایران اسلامی است که نباید با شیطنت رژیم صهیونیستی به چالش تبدیل شود .

وی افزود: اظهارات مقامات آذربایجان و یا ممانعت از تردد خودروهای سنگین ایران موضوعی نیست که بتواند باعث ایجاد تنش شود، آنچه حائز اهمیت بوده فعالیت‌ها و تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای اقدامات نیابتی با همکاری برخی از کشورهای منطقه در مرزهای شمال غربی کشورمان و نیز مانور نظامی مشترک در مرزهای ایران است.

امام‌جمعه معمولان عنوان کرد: خبرهای متعددی نشان از حضور امنیتی رو به رشد رژیم غاصب صهیونیستی به‌خصوص در جمهوری آذربایجان به گوش می‌رسد به‌گونه‌ای که سران صهیونیست از کشور آذربایجان تعبیر لبنان اسرائیل را بکار برده‌اند و به‌صراحت اعلام کرده‌اند ما از این طریق می‌توانیم جمهوری اسلامی ایران را با یک چالش امنیتی طولانی‌مدت مرزی درگیر کنیم.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به خیال خام خود با این شیطنت‌ها می‌تواند اثرگذاری ایران در منطقه را کاهش دهد که البته این موضوع توهمی بیش نیست.

رضایی گفت: جمهوری اسلامی ایران در عین احترام به حفظ استقلال و رعایت همسایگی سعی داشته و دارد که منطقه‌ای امن و قدرتمند در مقابل مستکبران زیاده‌خواه ایجاد شود اما حاکمان غرب‌گرای برخی کشورهای هم‌جوار در همراهی با نقشه‌های شیطانی رژیم جعلی صهیونیستی در تقابل با جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند که قطعاً از این خوش‌خدمتی‌ها پشیمان خواهند شد.

امام‌جمعه معمولان بیان کرد: اگر درک درستی از حوادث تاریخ معاصر داشتند از سرنوشت خفت‌بار حاکمانی چون صدام و قذافی و مرسی و… عبرت می‌گرفتند امروز به فکر شیطنت در مقابل ایران مقتدر نمی‌افتادند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن ملاحظه حسن هم‌جواری و احترام به کشورهای هم‌جوار، حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در مرزهای کشورمان و توطئه و فعالیت‌های تحریک‌آمیز و تجهیز آنان و تغییرات مرزی در مناطق شمال غرب کشور را نمی‌پذیرد چراکه حضور شوم دشمنان باعث بحران در منطقه و تهدیدی برای امنیت مرزهای ایران می‌باشد و این همان چیزی است که دشمنان سالیان متمادی، برای آن برنامه‌ریزی و هزینه کرده‌اند که البته بارها نیز با شکست مواجه شده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال نادیده گرفتن توانایی دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن برکت هستند افزود: تبلیغات منفی برای واکسن کرونا در برخی خانواده‌ها موجب بدبینی به موضوع شده و باوجود دعوت و توصیه کارشناسان به دریافت واکسن هنوز عده‌ای نسبت به تزریق واکسن بی‌تفاوت هستند درحالی‌که راه مهار ویروس منحوس کرونا در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تزریق واکسن کرونا است.

ضرورت احداث سدمعشوره

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی، اظهار داشت: نسل جوان جامعه بایستی ازآنچه در دنیا گذشته عبرت بگیرید، تجدید بیعت ربوبیت داشته باشید، هرکسی از خدا بترسد همه از او می‌ترسند، امام سجاد (ع) هرگاه وارد جمعی می‌شد دارای یک ابهت و تقوای مثال‌زدنی بود که همه جمع را خیره می‌کرد.

وی افزود: به خاطر انتخاب استاندار لرستان و نیروی بومی این استان از حسن اعتماد رئیس‌جمهور انقلابی تقدیر و تشکر می‌کنیم، استاندار اولین سفر شهرستانی خود در را به شهرستان تازه تأسیس چگنی اختصاص دادندکه دارای مشکلات زیادی است.

امام‌جمعه چگنی با اشاره به تعلل‌های صورت گرفته درراه اندازی شرکت صدر فولاد، عنوان کرد: کشت و صنعت ما یک‌قطب اقتصادی به شمار می‌رود ولی هنوز تکمیل‌نشده چراکه مشکلات زیادی دارد که در دیدار اخیر استاندار لرستان مطالبه شده که جوانان شهرستان چگنی ما در حوزه‌های تخصصی در این شرکت‌ها مشغول به کار شوند و این صرف کارگری نباشد، باید در حوزه‌های تخصصی در چرخ مجتمع‌هایی که در شهرستان وجود دارند مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: طیف مولدِ جامعه ما همچون کشاورزان و دامداران در سطح شهرستان چگنی مشکلات عدیده‌ای دارند، رودخانه کشکان خروشان تابه‌حال این‌چنین وضعیتی نداشته است، باید مدیریت داشته باشیم، رودخانه کشکانی که سیل و… آن برای استان و شهرستان است اما منفعت آن برای استان‌های دیگر است، بایستی سد معشوره ای که سال‌ها خوابیده تکمیل شود.

حافظی ضمن گرامیداشت روز جهانی غذا گفت: ما در دنیا موضوعی داریم به نام بیوتروریست که متفکر و نظریه‌پرداز منحوس آمریکایی، به رئیس‌جمهور وقت آمریکا عنوان می‌کند که یک‌چهارم مردم دنیا باید از بین بروند به‌واسطه وابستگی دارو و غذا که ما باید سعی کنیم که از مولد روستائیان و عشایر حمایت کنیم.

امام‌جمعه چگنی ضمن گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: دشمنان به دنبال اندلس کردن ایران اسلامی هستند، با آموزه‌های دینی مردم آشنا نشوند، در سیستان و بلوچستان و کردستان اهل سنتی که داریم که محب اهل‌بیت (ع) هستند، اهل سنت ما با اهل سنت کشورهای دیگر فرق می‌کند، وحدت و برادری به برکت وجود مقام معظم رهبری برقرار است که اگر روح‌الله رفت ولی روح‌الامین آمد، در تفکر امام و انقلاب اسلامی هیچ فرقی بین شیعه و سنی نیست و همه باهم رفتار مسالمت‌آمیزی باید داشته باشیم.

وی گفت: هفته ناجا را به سبزپوشان انتظامی به خاطر امنیتی که به وجود آوردند و هم‌چنین هفته عقیدتی را به برادران ارتشی تبریک می گوئیم، مانوری که برادران بسیجی و سپاهی برگزار کردند فلسفه آن پویایی نسل جوان ما است که ارتش، سپاه و نیروی انتظامی یک سرپنجه بوده و یک لشگر ولایی به شمار می‌روند.

دشمنان از وحدت مسلمانان هراس دارند

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به روز جهانی نابیناییان اظهارداشت: برخی از نعمت بینایی محروم هستند ولی خداوند به آن ها استعدادها و هوش بالقوه ای داده که توانایی آنها در عرصه های مختلف مشهود است و باید به این افراد احترام گذاشت.

وی با اشاره به هفته وحدت، افزود: در برابر آمریکا و زورگویان باید ایستاد و همیشه دشمنان از اختلاف بین مسلمانان و مذاهب بیشترین سواستفاده را کرده اند تا بتوانند به اهداف خود برسند اما هرچه اتحاد و همبستگی بین مسلمانان بیشتر باشد دشمنان به عقب رانده می شوند.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب بر وحدت تاکید کردند که این وحدت سبب پیشبرد اهداف شده است و امروز وحدت مسلمانان سبب شده تا دشمن هراسان شود.

وی تصریح کرد: آمریکا افغانستان را ترک کرده ولی نوکران آنها دقیقا همان وحشی گری های آمریکا را انجام می دهند ، هفته گذشته ۱۰۰ نفر از نمازگزاران در مسجدی توسط همین افراد به خاک و خون کشیده شدند.

حسینی بیان کرد: این داعشی ها بویی از انسانیت نبرده اند و این حرکت بسیار محکوم است و امیدواریم با رسوایی نیست و نابود شوند.

امام جمه بروجرد با اشاره به مذاکره با کشورهای اروپایی گفت: در دولت قبل اصرار بر مذاکره داشتند و گمان می کردند کنار آمدن با دشمن مشکلات را حل می کند اما تحریم های دیگری را اعمال کردند ولی در دولت جدید بر مذاکره مفید تاکید دارد.

وی بیان کرد: امروز کشورهای غربی تاکید بر مذاکره دادند و می ترسند مبادا با تکیه بر توان داخلی تحریم ها را بی اثر کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.