• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

امید به بهبود وضعیت لرستان در دولت سیزدهم داریم/ حمایت نمایندگان استان از استاندار

  • کد خبر : 71854
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
امید به بهبود وضعیت لرستان در دولت سیزدهم داریم/ حمایت نمایندگان استان از استاندار
مبلغی گفت: ما نمایندگان ضمن حفظ جنبه نظارتی خود، به دنبال تعامل با دولت و کمک به استان هستیم و از هرگونه کمکی به استاندار دریغ نخواهیم کرد، ما فقط کار، کار و کار می‌خواهیم.

به گزارش کانون  سبحان؛محمدرضا مبلغی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور در حال برگزاری است، با اشاره به نوجه ویژه به استان، اظهار کرد: “فرهاد زیویار” استاندار جدید لرستان شخصیتی بومی و از دیار استان است که عمری در مسوولیت‌های اجرایی و تحقیقاتی سپری کرده و دارای ویژگی‌های اخلاقی و اهل مشورت و استفاده از خرد جمعی است.

وی خاطرنشان کرد: زیویار مورد علاقه مسوولان کشور اس و این یک ظرفیت بزرگ بوده که می‌تواند به کمک استان آید.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر محرومیت بالای لرستان و انتظارهای تراکم یافته از مسوولین در این استان، بیان داشت: معطوف بودن انتظارها از استانداری موجب شده که این مسئولیت بسیار خطیر و سنگین باشد.

مبلغی با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید لرستان، افزود: آنچه در اینجا بسیار مهم و اساسی است توان مدیریت استاندار و توجه به ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و اقتصادی و ایجاد کسب و کار است.

وی ادامه داد: بیرون آوردن استان از تنگنای اقتصادی و ارتقای لرستان مسئله بسیار مهمی بوده که نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه مشکلات استان را می‌توان در چند دسته تقسیم‌بندی کرد، گفت: برخی مسائل بسیار فوری و برخی نیز سطحی از مطالبات کوتاه مدت و برخی مسائل نیز مطالبات میان مدت را نسبت به استان تشکیل می‌دهند.

مبلغی تصریح کرد: در راس همه مشکلات، مشکلات اقتصادی قرار دارد، کارخانه‌های ایجادنشده و یا تعطیل شده و بلااستفاده، بیکاری شدید و فقری که استان از آن رنج می‌برد، از این رو تمام نگاه‌ها به استانداری و شخص استاندار است.

وی، توجه به بخش‌های صنعت، کشاورزی و دامپروری را یک ضرورت خواند و گفت: توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند استان را از این وضعیت خارج کرده و شرایط بهتری را رقم زند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان اظهار داشت: در استان بهترین آب و خاک را داریم،بهترین زمینه را برای گسترش کشاورزی و حمایت از کشاورزان را داریم، اگر از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه نشود و برنامه ریزی درستی برای آن صورت نپذیرد، ما همچنان در فقر و فلاکت به سر خواهیم برد.

مبلغی با اشاره به مشکلات فرهنگی و برخی ناهنجاری‌های منجر به ناامنی، افزود: زیرساخت لرستان برای ایجاد اشتغال در سطح بسیار نازلی است، حجم زیادی از افراد بیکار، فقیر و درمانده در حالی که زمینه‌های اشتغال در استان وجود داشته و خداوند بهترین طبیعت را به لرستان داده، وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تدبیر درستی نسبت به لرستان صورت نپذیرفته، گفت: مشکلاتی در درون استان بوده و عدم توجهی نیز از مرکز به لرستان بوده است، لرستانی که بهترین مدافع انقلاب و نظام و کشور بوده و هست، آیا سزاوار این بی‌توجهی است؟

رئیس مجمع نمایندگان لرستان ادامه داد: با توجه به اشاره ریاست جمهوری مبنی بر استاندار ویژه بودن لرستان، بسیار امیدواریم که در دولت سیزدهم وضعیت لرستان تغییر کرده و شرایط بهتر و مناسب‌تری را شاهد شویم.

مبلغی تصریح کرد: ما وقتی که زیرساخت‌های لازم را نداریم، مراکز تولیدی و کارخانجات ما در بدترین وضعیت ممکن هستند، چه انتظاری داریم که شرایط مردم استان نیکو شود.

وی با بیان اینکه وقتی سد معشوره را احداث نمی کنیم و وزارت نیرو با بی توجهی تمام یک سدی را که ۵۰ سال از مطالعات اولیه آن گذشته را هنوز شروع نکرده، باید آن مصیبت عظما بر ما وارد شود، باید آن سیل ویرانگر پیش بیاید که بگوییم در طول تاریخ لرستان سابقه نداشته است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال در استان را ظرفیت گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: ظرفیت گردشگری در لرستان در حد اعلایی است و می توان برای توسعه استان از آن استفاده کرد.

مبلغی با بیان اینکه نمایندگان استان زبان انتظارات مردم هستند، گفت: از این رو بر مطالبات متمرکز لرستان در رابطه با ایجاد اشتغال و عمران و آبادانی تاکید دارند، در این راه با استاندار جدید همراه هستند،  نمایندگان استان می‌خواهند به دولت کمک کنند، چرا که این کمک، کمک به مردم و ارتقای لرستان است.

وی تاکید کرد: ما نمایندگان ضمن حفظ جنبه نظارتی خود، به دنبال تعامل با دولت و کمک به استان هستیم و از هرگونه کمکی به استاندار دریغ نخواهیم کرد، ما فقط کار، کار و کار می‌خواهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=71854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.