• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مبلغی در تذکر شفاهی:

لزوم تعریض جاده شریانی و ترانزیتی سه راه بابا زید به پل سیمره

  • کد خبر : 74794
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۴۹
لزوم تعریض جاده شریانی و ترانزیتی سه راه بابا زید به پل سیمره
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس در تذکر شفاهی به مشکلات عدم تعریض جاده شریانی و ترانزیتی سه راه بابا زید به پل سیمره اشاره کرد.

به گزارش کانون سبحان،حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در نشست علنی (سه شنبه، 4 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: چند نکته را مطرح می کنم، یکی تعریض و چهارخطه کردن جاده شریانی و ترانزیتی سه راه بابا زید به پل سیمره است به طول 92 کیلومتر که جنوب کشور را به غرب و شمال غربی کشور متصل می کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس در ادامه مطرح کرد: این جاده بیش از 60 سال است که احداث شده و یک محور پرتصادف است که سالانه صدها نفر فوتی و جرحی دارد، تانکرهای حمل سوخت کشور عراق که سوخت را به جنوب می برند در این جاده تردد دارند و مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد: لازم است وزارت راه و شهرسازی با قید فوریت نسبت به چهارخطه کردن این جاده اقدام کند چرا که این جاده به هیچ وجه جوابگوی حجم ترافیک موجود نیست.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: همچنین جاده کوهدشت به زانوگه که روزانه بیش از 10 هزار تردد در آن صورت می گیرد حدود 15 سال است که قرار است چهارخطه بشود اما هنوز انجام نشده است و بیش از 15 درصد پیشرفت فیزیکی نداشته است، این محور هم تصادفات زیادی در آن رخ می دهد و مردم منطقه بسیاری از عزیزان خود را در این جاده از دست داده اند لازم است وزارت راه و شهرسازی نسبت به این جاده تامین اعتبار کند تا این پروژه به انجام برسد.

مبلغی ضمن خطاب قرار دادن وزیر جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: مردم دو شهرستان کوهدشت و رومشگان که شغل آن ها کشاورزی و دامپروری است امسال به خاطر خشکسالی و گرمای شدید کشاورزی در این دو شهر از بین رفته است هم در پرداخت بیمه کشاورزان اولویتی قائل شوید، هم سود وام کشاورزان بخشیده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.