• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در نطق میان دستور مجلس:

ماحصل بلاتکلیفی سد معشوره وقوع سیلاب و خساراتی مانند سال ۹۸ است/ بیمارستان کوهدشت به پزشک و نیروی متخصص نیاز دارد

  • کد خبر : 74787
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
ماحصل بلاتکلیفی سد معشوره وقوع سیلاب و خساراتی مانند سال ۹۸ است/ بیمارستان کوهدشت به پزشک و نیروی متخصص نیاز دارد
حجت الاسلام مبلغی گفت:ما شاهد بر زمین ماندن مصوبات و وعده های سفر استانی ریاست جمهوری توسط بدنه دولت هستیم،ماحصل بلاتکلیفی در مورد سد معشوره وقوع سیلاب و خساراتی مانند سال ۹۸ است که تاکنون کسی پاسخگوی آن نبوده است.

به گزارش کانون سبحان، محمدرضا مبلغی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 4 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، سلام و درود به روح و پاک شهیدان انقلاب اسلامی و فلسطین و روح پاک  پر فتوح امام انقلاب(ره) گفت: سخنان خود را در چند موضوع مطرح می‌کنم؛ نخست مسئله گرانی و تورم؛ بی تردید دولت باید در مهار گرانی به گونه‌ای عمل کند که همراه با فشار طاقت فرسا به مردم عزیز نباشد؛ پیشنهاد می‌شود برای مهار گرانی‌ها دامنه مشورت‌های تخصصی خود را افزایش دهد و نیز از ظرفیت‌های مجلس به صورت نهادی، منسجم‌تر و فراگیرتر بهره بگیرد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رابطه دولت و مجلس باید با هم اندیشی‌تر و همفکری افزایش پیدا کند و فراتر از یک گفت‌وگوی عادی جلسات به صورت متمایز و  فشرده برگزار شود و این مسئله را به صورت فوری و جدی در دستور کار خود قرار دهد؛ نمایندگان مجلس به دلیل حضور فراگیر و گسترده‌ای که دارند، در میزان هلاهل  نیاز، نگاه و واقعیت‌های در درون مردم به ویژه در زمینه اقتصادی ، موثر تر هستند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به نقش استان لرستان در انقلاب افزود: استان لرستان در دوران انقلاب، جنگ و در دفاع از کیان این کشورخوش درخشید و بخوبی خود را نشان داده است،اما آیا حق لرستان ادا شده است، لرستان به پیشرفت و عُمران نیاز دارد دولت بداند که شرط لازم برای پیشرفت و   موفقیت در منطقه غرب کشور، پیشرفت و عُمران در لرستان است.

وی خطاب به دولت تاکید کرد:عدالت ایجاب می‌کند که پاره‌ای از استان‌ها در وضعیت اضطرار دیده شوند و شعار استان‌های ویژه اجرایی و عملیاتی گردد، ضربآهنگ کنونی استان لرستان نیازمند عمری به اندازه عمر نوح است،دولت باید به صورت ویژه برای استان لرستان و استان‌های مشابه جهت حل مشکلات آنها تمرکز کند.

مبلغی ضمن اشاره به سفر استانی رئیس جمهور  یادآور شد:نکته دیگر در رابطه با سد با اهمیت معشوره است،در سفر استانی رئیس جمهور اجرای سد و نیروگاه معشوره بود که مصوب و ابلاغ گردید،اما ما شاهد هستیم که مدیر عامل جدید آب و نیرو طرح ساخت را که طی ۱ سال برای آن تلاش بسیاری صورت گرفته، کنار گذاشته و این پروژه را به مشاوره‌ای واگذار کرده که  ۱۵ سال در حال مطالعات سد است،با این کار روند اجرایی سد را دچار چالش نموده است در حالیکه ۵۵ هزار هکتار زمین های کشاورزی کوهدشت و رومشکان معطل اجرای سد معشوره است.

 عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: ما شاهد بر زمین ماندن مصوبات و وعده های سفر استانی ریاست جمهوری توسط بدنه دولت هستیم،ماحصل بلاتکلیفی در مورد سد معشوره وقوع سیلاب و خساراتی مانند سال ۹۸ است که تاکنون کسی پاسخگوی آن نبوده است.

نماینده مردم لرستان  در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد:حق مسلم بازنشستگان همسان سازی حقوق آنان با شاغلین است که شامل افزایش ۹۰ درصدی حقوق این عزیزان با شاغلین می‌شود و در صورت عدم تسریع در قانونی شدن آن باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین شاغلین و بازنشستگان خواهد شد.شکاف طبقاتی که نظام اقتصادی اسلام آن را نمی پسندند و نمی پذیرد و بر علیه آن دستوراتی دارد.همچنین رسیدگی به مسائل درمانی و معیشتی بازنشستگان فرهنگی مورد تاکید است و انتظار داریم  متولیان امور عنایت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: تذکر بعدی بنده انتقال آب از سد سیمره  برای دشت رومشکان جهت آب شرب و کشاورزی است، مردم چه گناهی دارند که از آبی که از کنارشان روانه است محروم باشند، همچنین بیمارستان ۶۴تختخوابی رومشکان نیاز به ماده ۲۳ دارد که انتظار می‌رود متولیان امور  نسبت به رسیدگی آن توجه کنند.

مبلغی در پایان خاطر نشان کرد: فاضلاب شهر چغابل و شهرستان رومشکان نیاز به اعتبار دارد و همچنین بیمارستان کوهدشت به پزشک و نیروی متخصص نیاز دارد،شبکه بهداشت و  بیمارستان کوهدشت با ضعیف ترین وضع ممکن اداره می شود ،انتظار می رود که اقدامات لازم  در این خصوص صورت پذیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.