• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
از تخصیص آب استان کوتاه نمی‌آئیم؛

«معشوره» مطالبه همه لرستانی‌ها/وقت عمل به وعده‌های وزیر نیرو است

  • کد خبر : 72525
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
«معشوره» مطالبه همه لرستانی‌ها/وقت عمل به وعده‌های وزیر نیرو است
رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر اینکه مطالبه همه نمایندگان تخصیص آب «معشوره» است، گفت: از مسئله تخصیص آب استان کوتاه نخواهیم آمد و الان وقت عمل به وعده‌های وزیر نیرو است.

به گزارش کانون سبحان،حجت الاسلام محمد رضا مبلغی در سخنانی با تاکید بر ضرورت توجه وزارت نیرو و دولت به موضوع تخصیص آب لرستان اظهار داشت: با هیچ منطقی سازگار نیست که این استان از منابع آبی محروم باشد.

روا نیست لرستان از منابع آبی خودش بهره‌ای نبرد

وی با تاکید بر اینکه این با هیچ منطقی سازگار نیست که جایی و استانی خودش تولید کننده آب باشد اما از آب و منابع آبی خود بهره‌ای نبرد و همه آن برای پایین دست باشد تصریح کرد: از نظر فقهی نیز منابع آبی از آن استانی است که آب در آنجا تولید می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر اینکه از نظر فقهی، قانونی، عرفی، وجدانی و هر لحاظی این اولویت وجود دارد که لرستان از منابع آبی خود برخوردار باشد افزود: تا استانی که خودش تولید کننده و سر منشأ آب است، تأمین آب نشود، تأمین آب جاها و استان‌های دیگر روا نیست.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم بگوییم که برای پایین دست آب نرود، ما نمی‌گوییم یک جا آب داشته باشد یک جا آب نداشته باشد افزود: ما هم وطن هستیم و مسائل انسانی و دینی اقتضا می‌کند که به فکر دیگران هم باشیم.

وی بیان داشت: اما تا وقتی که لرستان به آب نیاز دارد، باید در درجه اول آب این استان تأمین شود، بعد استان‌های دیگر در درجه دوم تأمین آب شوند.

الان وقت عمل به وعده‌های وزیر نیرو است

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این منطق ما، به لحاظ انسانی، دینی و قانونی یک منطق درست و صحیحی است افزود: متأسفانه منطقی که تا کنون وزارت نیرو به کار برده، منطق نادرستی بوده است، من این موضوع را به وزیر سابق نیرو هم اعلام کردم که در موضوع تخصیص آب و تأمین منابع آبی برای لرستان درست عمل نمی‌کنید و غیر منصفانه همه چیز را برای جاهایی که خودتان می‌خواهید، می‌خواهید و جایی که حق بیشتری دارد، هیچ چیزی برایش در نظر نمی‌گیرید و این درست نیست.

حجت الاسلام مبلغی بیان داشت: ایشان گفتند که ما متخصص این کار هستیم و من به ایشان گفتم که شما متخصص این کار هستید اما اجحاف می‌کنید، ما می‌دانیم که به لرستان اجحاف می‌شود و شما نسبت به لرستان اجحاف کار هستید.

وی با بیان اینکه به وزیر جدید نیرو نیز همین حرف را زدم، اعلام کردم که وزیر سابق بد عمل کرد، شما کسی باشید که خوب عمل می‌کند افزود: ایشان به ما قول دادند که در رابطه با آب لرستان اهتمام ویژه داشته باشند و الان وقت عمل است.

در رابطه با تخصیص آب لرستان کوتاه نخواهیم آمد

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر اینکه ما نمی‌گوییم که آب لرستان برای هیچ جایی نرود، آب لرستان برود اما برای لرستان هم باید باشد افزود: مردم ما دیگر نمی‌توانند، لرستان آب دارد اما به خودش این آب را نمی‌دهند، مقاومت و سرسختی در این رابطه نشان می‌دهند، مردم تشنه هستند، مردم لرستان با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اینکه حتماً باید مردم اعتراض کنند تا حقشان داده شود گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اجرای عدالت بوده است، البته نظام درست است، برخی مسئولان که در جاهایی قرار می‌گیرند، آنها نادرست عمل می‌کنند و روح نظام، انقلاب و اسلام را رعایت نمی‌کنند و در حق برخی جاه‌ها اجحاف می‌کنند.

وی تاکید کرد: به هر حال ما در رابطه با آب لرستان کوتاه نخواهیم آمد.

با جدیت تمام اجرای «معشوره» را پیگیری می‌کنیم

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین اقدامات و وضعیت سد «معشوره» نیز عنوان کرد: وزارت نیرو فعلاً تا ۱۸۵ میلیون متر مکعب برای این سد مجوز صادر کرده که این عدد کافی نیست.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه برای شهرستان کوهدشت و رومشکان تخصیص ۲۷۳ میلیون متر مکعب آب در دولت آقای احمدی نژاد، تصویب شده و هیئت دولت آن را تصویب کرده است گفت: متأسفانه تخصیص آب سد «معشوره» کاهش پیدا کرد، سپس مقداری اضافه کردند، ولی ناکافی است.

وی ادامه داد: اگر قرار است که نورآباد، چگنی و پلدختر هم از این آب استفاده کنند، معلوم است که باید تخصیص آب «معشوره» بیشتر شود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر اینکه باید حجم این سد افزایش پیدا کند ادامه داد: به هر حال ما با جدیت تمام مسئله «معشوره» را که حق مسلم این مردم است تا زمین‌های آنها آبی شود و از این فقر و فلاکت بیرون آیند را پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام مبلغی بیان داشت: تنها ۱۰ درصد زمین‌های کشاورزی کوهدشت آبی است، این در حالیست که این عدد در کشور بالای ۴۰ درصد است، این در حالتی است که کوهدشت شهری است که بین دو رودخانه بزرگ قرار دارد، آیا سزاوار است که تشنه از بین برود؟ همچنان تشنگی بکشد؟ دشت‌های آن تشنه باشند؟ و مردم آن همچنان فقیر بمانند؟ این در حالیست که آب مال خود این مردم است.

«معشوره» و راه آهن در رأس خواسته‌های لرستانی‌ها از رئیس جمهور

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان لرستان عنوان کرد: برای هر شهرستان پروژه‌هایی تعریف شده که توسط فرمانداران و استانداری مشخص شده‌اند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در رأس همه این پروژه‌هایی که برای استان در نظر گرفته شده، سد «معشوره» و راه آهن قرار دارند، گفت: مطالبه همه ما سد «معشوره است و همه ما از رئیس جمهور این را درخواست می‌کنیم.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه استاندار نیز با جدیت پیگیر پروژه راه آهن و همچنین سد «معشوره» است ادامه داد: در رابطه با راه آهن قول‌هایی داده شده اما عملیاتی نشده است که باید عملیاتی شوند، با توجه به اینکه راههای مواصلاتی برای پیشرفت استان اهمیت دارد، اجرای راه آهن در نقاط مختلف لرستان زمینه پیشرفتی برای استان خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.