• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
یادداشت؛

نفوذ گسترده گفتمان انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 75917
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
نفوذ گسترده گفتمان انقلاب اسلامی
غرب وحشی یارای مقابله برای حفظ خود و جهان از نفوذ گسترده گفتمان انقلاب اسلامی و برای کُند کردن این جهش پیش برنده و غرورآفرین عجیب تاریخی ندارد.

به گزارش کانون سبحان، دیروز عالیجناب امیرکبیر و دکتر مصدق امروز آیت الله امام خامنه ای هدف؛ «ایران نباید قدرتی مستقل و پیشرفته باشد»

پرده اول: امیرکبیر آن شخصیت خودساخته، آگاه و کارآمد با رسیدن به صدارت در دوران عقب ماندگی و بحرانی آن روز ایران و سلطه کامل دو قدرت انگلیس و روس بر دربار قاجار تحولی اساسی در امور داخلی مملکت ایجاد کرد و زیرساخت های فراهم آورد که کشور را به جهش علمی و اقتصادی بسیار زیادی می رساند و از طرفی با چند سیاست موازنه منفی، نیروی سوم، و توسعه روابط با دیگر کشورها در مقابل دو قدرت ذی نفوذ تا حد امکان ایستاد و تلاش کرد دست آنها را از مداخله در امور مملکت کوتاه کند.
آن زمان پالمرستون وزیر خارجه انگلیس سیاست کشورش را به وزیر مختار خود در ایران ابلاغ می کند، متن آن در منابع تاریخی است؛ می گوید به روس ها بگوید انگلیس می خواهد ایران در وضع موجود باقی بماند، سلاح و ارتش قوی نداشته باشد توسعه نیابد و …این به نفع دو دولت است و روس ها بر این سیاست صحه می گذارند.
امیرکبیر که به دنیا آمده بود برای برهم زدن این سیاست و سعادت ایران، با توطئه های مثلث شیل وزیر مختار انگلیس و آقاخان نوری رقیب امیر و رجلی وابسته به سفارت انگلیس و همچنین مهد علیا مادر شاه با هزار تزویر به صدارت او، جان او و امیدها برای تحول بنیادین ایران پایان دادند.

پرده دوم: بعد از میرزا تقی خان رجال برجسته سیاسی ایران که در راس قدرت بودند مقبول غربی ها و مورد حمایت آنها بودند تا مرد شجاع و دلسوز دیگری به نام دکتر مصدق سربرآورد و دلش برای ایران و ایرانی می سوخت؛ ایستاد و گفت نفت مان برای خودمان است و نمی خواهیم دو دستی سرمایه این ملت محروم را شما انگلیسی ها غارت کنید همین !
ویلیام راجر لوییس” می‌گوید: “تنها یک ماه و نیم پس از روی کارآمدن مصدق عملیات پنهانی انگلیس که در سال ۱۹۵۳ به سرنگونی مصدق انجامید شروع شد. “
انگلیس تهدید نظامی کرد،بعد نفت ایران را تحریم کرد و کسی جرات نداشت نفت ایران را بخرد و فشار زیادی بر مصدق وارد شد و نارضایتی مردم را به دنبال داشت شورش های را رقم زدند اما مصدق کوتاه نیامد و سعی کرد مشکلات تحمیلی را هم تدبیر کند. انگلیس نگران بود تحریم هم کارساز نباشد با توطئه ی کودتا به دولت مصدق هم خاتمه دادند.
پرده سوم: آنها امیرکبیر و مصدق که تحت پرچم سلطنت هم بودند و دعوای آنها با غرب یک نزاع در سطح منافع و امتیازات ملی بود را تحمل نکردند
چطور غرب با جمهوری اسلامی و امام خامنه ای کنار بیاید که سقف آرزوهای امیرکبیرها و مصدق ها کف دستاوردهای سربازان اوست! و نزاع او با غرب وحشی یک نزاع جهانی تمدنی است.
روزی آرزوی امیر کبیر این بود سفارتین هر تصمیمی می گیرند لااقل در مسائل دربار و امور ریز مملکت دخالت نکنند آرزوی امیر یک قشون منظم و آموزش دیده بود، رویای مصدق این بود ایران اختیار منابع خدادادی خود را در دست بگیرد.
اما امروز در دوران امام خامنه ای، ایران اسلامی به جای رسیده است که غرب از این قدرت نو ظهور ماهیت تمدن خود را در خطر می بیند !!
امیرکبیر و مصدق کجایید ببینید قشون منظم و امتیاز نفتی که هیچ، رهبرمعظم ایران را به جای رسانده است که فرزندان امپراتوری تزار(صاحبان قرارداد ترکمنچای و گلستان) برای حفظ امنیت خود خطاب به دشمنان ابرقدرت شان (صاحبان قرارداد ننگین نفتی ۱۹۳۳) می گویند با ما در نیفتید ما تعدادی پهباد ایرانی خریداری کرده ایم..!!

کجایید ببینید زمانی از وظائف سفارت های بیگانه نصب شاه و ولیعهد ایران بود اما امروز آنها دو ماه در سالن های سازمان ملل پرسه زدند که تعدادی کشور را راضی کنند ایران را از کمیسیون مقام زن کنار بزنند !!!!!

بله غرب وحشی هزار برابر در مقابل امام خامنه ای صف آرایی کرده است اما این بار نه برای نفوذ و غارت بیشتر که نمی تواند بلکه برای حفظ خود و جهان از نفوذ گسترده گفتمان انقلاب اسلامی ! و برای کُند کردن این جهش پیش برنده و غرورآفرین عجیب تاریخی …
اظهر من الشمس است که واکنش دشمن در این جنگ احزاب کاملا انفعالی است و ابتکار عمل دست بزرگ مرد عالم سیاست امام خامنه ای است؛باید هوشیار بود و از تاریخ درست گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=75917
  • نویسنده : حجت الاسلام علی امیری، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل
  • 274 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.