• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس:

پای خود را فراتر از جناح‌ها بگذاریم/ در انسجام حرکت نوپای شکل‌گرفته تلاش کنیم/ ضرورت پرهیز از دو قطبی کردن آموزش و پرورش / استعفای دسته‌جمعی مناسب نبود

  • کد خبر : 74894
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
پای خود را فراتر از جناح‌ها بگذاریم/ در انسجام حرکت نوپای شکل‌گرفته تلاش کنیم/ ضرورت پرهیز از دو قطبی کردن آموزش و پرورش / استعفای دسته‌جمعی مناسب نبود

مبلغی گفت:پای خود را فراتر از جناح‌ها بگذاریم و در انسجام حرکت نوپای شکل‌گرفته تلاش کنیم.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی، اظهار داشت: فرهنگیان قشر مهم و تأثیرگذار جامعه هستند و آموزش و پرورش دو مقوله مهم به شمار می‌روند که هر دو توسط معلمان و فرهنگیان محترم تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: جایگاه قشر فرهنگی جایگاه بلندی است و حق عظیم و بزرگی دارند، اصلاح و تربیت انسان مسئله کوچکی نیست، لازمه این کار توجه هرچه بیشتر خود فرهنگیان عزیز نسبت به جایگاه رفیعی است که در آن قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: مسئله‌ای که همگان و از جمله فرهنگیان بایستی بدان توجه داشته باشند این است که از دو قطبی کردن جامعه و آموزش و پرورش باید پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم و عزیز انقلاب دوقطبی کردن جامعه را به چپ و راست نمی‌پسندند؛در این رابطه باید به فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف و هم در بحث خودی و غیرخودی که حدود ده سال پیش مطرح فرمودند توجه کرد.

مبلغی گفت: با رشد قارچ‌گونه‌ی جریانات ضدانقلابی، یعنی همان غیرخودی‌ها و نفوذ در لایه‌های جریانات وفادار به انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) با احساس خطر نسبت به استحاله جریان خودی، جناح‌ها و جریانات سیاسی معتقد به نظام را از نفوذ غیرخودی‌ها بر حذر داشتند؛مقام معظم رهبری فرمودند: امروز دیگر مباحث چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصول‌گرایی مفاهیم نامناسبی است، امروز بحث (نیروی خودی و غیرخودی) است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: نیروی خودی یعنی نیرویی که در زیر چتر ولایت قرار دارد و غیرخودی یعنی آنکه اصلا اعتقاد به نظام و ولایت ندارد؛ بااین وصف، بحث خودی و غیرخودی یک مقوله (فرامرزی) است؛ یعنی ممکن است کسی ادعاهای فراوانی داشته باشد اما دلش با ولایت نباشد این غیرخودی است و ممکن است کسی در خارج مرزهای جغرافیایی باشد اما دلش با نظام و ولایت باشد این نیروی خودی است.
وی گفت: همچنین قرآن درباره امت پیامبر اسلام (ص) خودی‌ها را کسانی می داند که در برابر کفار جبهه بگیرند، در حالی که با خود مهربانند. همچنین خداوند در آیه‌ای دیگر می‌فرماید: «یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا بطانة من دونکم لایألونکم خبالا» (ای مومنین از غیرخودی، کسی رابه دوستی نگیرید که آن‌ها از هرگونه شر و فسادی درباره شما کوتاهی نمی کنند؛ از مجموع سخنان مقام معظم رهبری می‌توان به سه نتیجه مهم دست یافت: اول آن‌که همه آحاد ملت خودی‌اند و نمی‌توان آنان را غیرخودی دانست.

وی افزود:دوم آن‌که محور بحث جریان خودی و غیرخودی را باید در جریانات سیاسی جست‌وجو کرد؛سوم آن‌که جریانات معتقد به نظام، انقلاب و آرمان‌های امام و ولایت جزء جبهه خودی محسوب می شوند و جریانی که می‌توان آن را مخاطب بحث غیرخودی دانست، جریان بی‌اعتقاد به نظام، انقلاب و امام است.

مبلغی افزود: راه رهبری معظم انقلاب کاملا روشن است؛ همه ما باید بر منویات معظم‌له تأکید کنیم و از مرزبندی‌های غلط پیش‌ساخته گذشته دوری جوییم؛ مرزبندی‌های غلطی که نتیجه‌ای جز حقد، کینه و دشمنی در پی ندارد و در حقیقت، حرکت بر مدار شیطان است؛ خداوند در قرآن فرموده است: (إنما یرید الشیطان أن یوقع بینکم العداوة و البغضاء ..) شیطان قصد دارد میان شما عداوت و دشمنی بیندازد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس بیان کرد: قطعا راز عقب افتادن ما، در تندروی‌ها، تنگ‌نظری‌ها و کلنجار رفتن‌های بیخود و بی موردی است که با هم داریم.؛یکی از ویژگی‌های ناب و کمیاب در انتخابات پیشین مجلس در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان این بود که مردم ما بر اثر رشدی که از خود نشان دادند، پا را فراتر از جناح بندی‌های معمول گذاشتند و راه جدیدی گشودند. راهی که به جای سیاسی کاری، گروه‌گرایی، باندبازی، ایجاد کینه و دشمنی میان افراد، گروه‌ها و جناح‌ها،راه همدلی ،همفکری، وفاق و اتحاد را هموار میکند.

وی گفت: این راه، همان راهی است که رهبر عزیزمان همیشه و همواره ما را به آن راهنمایی کرده‌اند؛ اکنون که این حرکت نوپا شکل گرفته است، می‌طلبد بجای تعاون بر اثم و عدوان، همدیگر را بر نیکی و تقوی کمک کنیم و در عمران و آبادانی یار و کمک‌کار یکدیگر باشیم. دشمنی‌ها و حقد‌ها را نسبت به یکدیگر کنار بگذاریم و پای خود را فراتر از جناح ها بگذاریم.

مبلغی بیان کرد: بایستی از فرهیختگان و افراد متعهد همه جریانات استفاده نمائیم و این نوع نگاه در آموزش و پرورش باید تقویت شود و به‌ جای حرکت به سمت تنش که خواست دشمن است به سمت همدلی و آرامش برویم؛البته در این‌جا کسانی هستند که بخاطر منافع شخصی و باندی خود، عمدا بر مسیر غلط گذشته پای می‌فشرند و همواره بر آتش اختلاف، دشمنی، جدایی و کینه‌ورزی میان برادران می‌دمند، اینان قطعا دوستدار جامعه، انقلاب و اسلام نیستند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: استعفایی بود که جمعی از دوستان فرهنگی داشتند، این کار، کار مناسبی نبود و با هر انگیزه ای بوده باشد، دشمنان از این‌گونه حرکات به ویژه اگر استعفاء دسته جمعی باشد، سوء استفاده می‌کنند، هم‌چنان‌که سوء استفاده کردند؛ در اینجا اگر دو برادر از اداره رفته‌اند، دو برادر دیگر جایگزین آنان شده است. این مسئله نباید باعث شود پاره ای از دوستان بابت آن استعفاء بدهند وهم چنین مدیریت های ادارات نباید به گونه ای عمل کنند که این طور پیش بیاید.

وی افزود: اقدام دسته جمعی برای استعفاء قابل تأیید نیست، کارگذار و مدیر نیز نباید به گونه‌ای عمل کند که کارکنانش استعفا دهند؛از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهم به مسئله ورود کند و به مدیران خود که با ضعف عملکردشان باعث رنجش خاطر فرهنگیان می‌شوند تذکر دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.