• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

  • کد خبر : 74956
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
آموزش صفر تا صد سئو رایگان

اصول سئو : راهنمای کامل مبتدیان برای بهینه سازی موتورهای جستجو آموزش صفر تا صد سئو رایگان :این مقاله مقدمه و مروری بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خواهد بود، یک تاکتیک بازاریابی اجباری اگر می خواهید وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوی مانند گوگل پیدا شود.   راهنمای اصول سئو در این راهنمای […]

اصول سئو : راهنمای کامل مبتدیان برای بهینه سازی موتورهای جستجو

آموزش صفر تا صد سئو رایگان :این مقاله مقدمه و مروری بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خواهد بود، یک تاکتیک بازاریابی اجباری اگر می خواهید وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوی مانند گوگل پیدا شود.

 

راهنمای اصول سئو

در این راهنمای سئو برای مبتدیان، یاد خواهید گرفت:

  • سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟
  • تحقیق کلمات کلیدی و هدف گذاری کلمات کلیدی
  • بهینه سازی سئو روی صفحه
  • ساختار اطلاعات
  • بازاریابی محتوا و لینک سازی
  • سئو فنی
  • نحوه پیگیری و اندازه گیری نتایج سئو
  • سئوی موبایل، بین المللی و محلی

زمانی که به پایان این راهنمای اصول سئو برسید، درک قوی از بهینه سازی موتور جستجو چیست، چرا با ارزش و مهم است و چگونه می توانید نتایج عالی در یک محیط سئو همیشه در حال تغییر به دست آورید، خواهید داشت.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان : سئو چیست و چرا مهم است؟

احتمالاً نام سئو را شنیده‌اید، و اگر قبلاً نشنیده‌اید، می‌توانید تعریف سریع ویکی‌پدیا از این واژه را به دست آورید، اما درک اینکه سئو «فرآیندی است که بر روی دید یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در موتور جستجو تأثیر می‌گذارد. نتایج بدون پرداخت» واقعاً به شما کمک نمی کند به سؤالات مهم برای تجارت و وب سایت خود پاسخ دهید، مانند:

  • چگونه برای سایت خود یا سایت شرکت خود، برای موتورهای جستجو “بهینه سازی” می کنید؟
  • چگونه دید جستجوی ارگانیک سایت خود را افزایش می دهید، بنابراین یافتن محتوای شما آسان است؟
  • چگونه می دانید چقدر زمان برای سئو صرف کنید؟
  • چگونه می توانید توصیه های سئو «خوب» را از توصیه های «بد» یا مضر سئو متمایز کنید؟

چیزی که احتمالاً برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار یا کارمند جالب است این است که چگونه می توانید در واقع از SEO برای کمک به افزایش ترافیک مرتبط، سرنخ ها، فروش و در نهایت درآمد و سود برای کسب و کار خود استفاده کنید. این چیزی است که در این راهنما روی آن تمرکز خواهیم کرد.

چرا باید به سئو اهمیت دهید؟

مردم در جستجوی هر گونه چیزهایی هستند که مستقیماً با کسب و کار شما مرتبط است. فراتر از آن، مشتریان بالقوه شما نیز در جستجوی انواع چیزهایی هستند که فقط به تجارت شما مرتبط هستند. این موارد نشان دهنده فرصت های بیشتری برای ارتباط با آن افراد و کمک به پاسخ به سؤالات آنها، حل مشکلات آنها و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای آنها است.

آیا احتمال بیشتری دارید که ویجت‌های خود را از یک منبع قابل اعتماد دریافت کنید که در هر چهار بار اخیر که برای کمک به Google مراجعه کرده‌اید، اطلاعات عالی ارائه کرده است، یا کسی که هرگز نامش را نشنیده‌اید؟

در واقع چه چیزی برای هدایت ترافیک از موتورهای جستجو کار می کند؟

ابتدا توجه به این نکته مهم است که گوگل مسئول بیشتر ترافیک موتورهای جستجو در جهان است (اگرچه همیشه مقداری نوسان در اعداد واقعی وجود دارد). این ممکن است از طاقچه ای به جایگاه دیگر متفاوت باشد، اما به احتمال زیاد گوگل بازیکن غالب در نتایج جستجویی است که کسب و کار یا وب سایت شما می خواهد در آن نمایش داده شود، و بهترین روش های ذکر شده در این راهنما به موقعیت سایت و محتوای آن کمک می کند. در سایر موتورهای جستجو نیز رتبه بندی کنید.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

اصول سئو – سهم بازار موتورهای جستجو

صرف نظر از اینکه از چه موتور جستجویی استفاده می کنید، نتایج جستجو دائما در حال تغییر هستند. گوگل به‌ویژه موارد زیادی را در مورد نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها با استفاده از نام‌های حیوانات مختلف اخیراً به‌روزرسانی کرده است، و بسیاری از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای رتبه‌بندی صفحات شما در نتایج جستجو در سال‌های اخیر بسیار خطرناک شده‌اند.

پس چه کار می کند؟ چگونه گوگل تعیین می کند که در پاسخ به آنچه مردم جستجو می کنند کدام صفحات را بازگرداند؟ چگونه این همه ترافیک ارزشمند را به سایت خود می آورید؟

الگوریتم گوگل بسیار پیچیده است، و گوگل به دنبال صفحاتی است که حاوی اطلاعات مرتبط با کیفیت بالا در مورد درخواست جستجوگر باشد.

آنها ارتباط را با “خزیدن” (یا خواندن) محتوای وب سایت شما و ارزیابی (الگوریتمی) اینکه آیا آن محتوا با آنچه جستجوگر به دنبال آن است مرتبط است یا خیر، بیشتر بر اساس کلمات کلیدی موجود در آن تعیین می کنند.

آنها «کیفیت» را تعیین می کنند ، به روش‌های مختلف، اما در میان آن‌ها همچنان تعداد و کیفیت وب‌سایت‌های دیگری است که به صفحه شما و به طور کلی سایت شما پیوند می‌دهند. به بیان بسیار ساده: اگر تنها سایت‌هایی که به سایت شما پیوند می‌دهند، وبلاگ‌هایی هستند که هیچ کس دیگری در وب به آن‌ها لینک نداده است، و سایت من پیوندهایی را از مکان‌های قابل اعتمادی دریافت می‌کند که مکرراً به آنها پیوند داده می‌شوند.

 

به طور فزاینده ای، عناصر اضافی توسط الگوریتم گوگل برای تعیین رتبه سایت شما سنجیده می شوند، مانند:

چگونه مردم با سایت شما درگیر می شوند (آیا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا می کنند و در سایت شما می مانند یا به صفحه جستجو باز می گردند و روی پیوند دیگری کلیک می کنند؟ یا اینکه فهرست شما را در نتایج جستجو به طور کلی نادیده می گیرند و هرگز کلیک نمی کنند؟ )

سرعت بارگذاری سایت شما و “موبایل دوستی (رسپانسیو)”

چقدر محتوای منحصر به فرد دارید (در مقابل محتوای بسیار کم ارزش یا محتوای تکراری)

صدها عامل رتبه بندی وجود دارد که الگوریتم گوگل در پاسخ به جستجوها در نظر می گیرد و آنها دائماً در حال به روز رسانی و اصلاح فرآیند خود هستند.

سئو فاکتورهای رتبه بندی گوگل

خبر خوب این است که برای رتبه بندی عبارات ارزشمند در نتایج جستجو، لازم نیست که یک محقق موتور جستجو باشید. ما بهترین روش‌های اثبات‌شده و قابل تکرار برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای جستجو را بررسی می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک هدفمند را از طریق جستجو بدون نیاز به مهندسی معکوس شایستگی اصلی یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان هدایت کنید.

بیایید به تاکتیک ها و استراتژی های سئو واقعی بپردازیم که به شما کمک می کند ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کنید.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان: تحقیق کلمات کلیدی و بهترین شیوه های هدف گذاری کلمات کلیدی

اولین قدم در بهینه سازی موتورهای جستجو این است که مشخص کنید واقعاً برای چه چیزی بهینه سازی می کنید. این بدان معنی است که عباراتی را که مردم جستجو می کنند (که به عنوان “کلمات کلیدی” نیز شناخته می شود) که می خواهید وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی شود، شناسایی کنید.

به نظر به اندازه کافی ساده است، درست است؟ من می‌خواهم وقتی افراد به دنبال طراحی سایت و سئو سایت می‌گردند، و شاید وقتی چیزهایی مانند «آموزش سئو» را تایپ می‌کنند، شرکت سئو فراز به آنها نشان داده شود.

حجم جستجو برای کلمات کلیدی سئو

متأسفانه به این سادگی نیست. هنگام تعیین کلمات کلیدی که می خواهید در سایت خود هدف قرار دهید، چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

حجم جستجو کلمه کلیدی:

اولین عاملی که باید در نظر گرفت این است که چند نفر (در صورت وجود) واقعاً یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند. هرچه افراد بیشتری به دنبال یک کلمه کلیدی باشند، مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. برعکس، اگر کسی به دنبال کلمه کلیدی نباشد، مخاطبی برای یافتن محتوای شما از طریق جستجو وجود ندارد.

ارتباط:

اگر عبارتی به طور مکرر برای آن جستجو شود، عالی است: اما اگر کاملاً با مشتریان احتمالی شما مرتبط نباشد، چه؟ ارتباط در ابتدا ساده به نظر می‌رسد: اگر نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی ایمیلی سازمانی را می‌فروشید، نمی‌خواهید برای جستجوهایی که ربطی به کسب‌وکار شما ندارند، مانند «تدارکات حیوانات خانگی» ظاهر شوید. اما در مورد عباراتی مانند “نرم افزار بازاریابی ایمیلی” چطور؟ این ممکن است به طور شهودی توصیف عالی از کاری باشد که انجام می‌دهید، اما اگر به شرکت‌های Fortune 100 می‌فروشید، بیشتر ترافیک برای این عبارت بسیار رقابتی، جستجوگرانی خواهند بود که هیچ علاقه‌ای به خرید نرم‌افزار شما ندارند (و افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید ممکن است هرگز راه حل گران قیمت و پیچیده شما را بر اساس یک جستجوی ساده در گوگل نخرند).

بیشتر بخوانید : طراحی سایت خود را به سئو فراز بسپارید.

برعکس، ممکن است فکر کنید کلمه کلیدی مماس مانند “بهترین راه حل های بازاریابی PPC سازمانی” کاملاً به تجارت شما بی ربط است زیرا نرم افزار بازاریابی PPC را نمی فروشید. اما اگر مشتری بالقوه شما یک مدیر بازاریابی یا مدیر بازاریابی است، قرار گرفتن در مقابل آنها با یک منبع مفید در مورد ارزیابی ابزارهای پرداخت به ازای کلیک می تواند یک “لمس اول” عالی و راهی عالی برای شروع رابطه با یک خریدار احتمالی باشد.

رقابت:

مانند هر فرصت تجاری، در سئو نیز می خواهید هزینه های بالقوه و احتمال موفقیت را در نظر بگیرید. برای سئو، این به معنای درک رقابت نسبی (و احتمال رتبه بندی) برای شرایط خاص است.

ابتدا باید بدانید که مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند و احتمالاً چه چیزی را جستجو می کنند. اگر از قبل نمی‌دانید که مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند، فکر کردن به آن مکان خوبی برای شروع است، برای کسب و کار شما به طور کلی و همچنین برای SEO.

از آنجا می خواهید بفهمید:

آنها به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟

چه مشکلاتی دارند؟

آنها از چه نوع زبانی برای توصیف کارهایی که انجام می دهند، ابزارهایی که استفاده می کنند و غیره استفاده می کنند؟

آنها از چه کسی چیزهای دیگری می خرند (این به معنای رقبای شما است، اما می تواند به معنای ابزارهای مماس و مرتبط باشد – برای شرکت بازاریابی ایمیلی، به ابزارهای بازاریابی سازمانی دیگر فکر کنید)؟

پس از پاسخ دادن به این سؤالات، یک «فهرست اولیه» اولیه از کلمات کلیدی و دامنه‌های احتمالی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند ایده‌های کلیدی اضافی را دریافت کنید و مقداری از حجم جستجو و معیارهای رقابت را در اطراف خود قرار دهید.

فهرستی از راه‌های اصلی را که مشتریان بالقوه و مشتریان شما برای توصیف آنچه انجام می‌دهید، در نظر بگیرید و شروع به وارد کردن آن‌ها در ابزارهای کلمه کلیدی مانند ابزار کلمه کلیدی خود گوگل یا ابزارهایی مانند Uber Suggest یا ابزار کلمه کلیدی WordStream کنید:

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی: ابزار رایگان کلمه کلیدی wordstream

می‌توانید فهرست جامع‌تری از ابزارهای کلیدواژه را در زیر بیابید، اما ایده اصلی این است که در این مرحله اولیه، می‌خواهید تعدادی جستجو را با ابزارهای مختلف کلیدواژه انجام دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهای کلمه کلیدی رقابتی مانند SEM Rush استفاده کنید تا ببینید رقبای شما برای چه شرایطی رتبه‌بندی می‌کنند. این ابزارها به هزاران نتیجه جستجوی مختلف نگاه می کنند و هر عبارت جستجویی را که اخیراً رتبه رقیب شما را در گوگل دیده اند به شما نشان می دهند.

باز هم: این فقط نباید چیزی باشد که برای رقبا به آن نگاه می کنید. می‌توانید به ابزارهای مرتبطی که در همان بازار برای ایده‌های محتوا می‌فروشند، نگاهی بیندازید، و حتی به ناشران اصلی که در مورد موضوع شما صحبت می‌کنند (و مشتریان احتمالی شما در حال خواندن آن هستند) نگاه کنید و ببینید که آن سایت‌ها برای چه نوع کلمات کلیدی ترافیک ایجاد می‌کنند. .

علاوه بر این، اگر یک سایت موجود دارید، احتمالاً از قبل از موتورهای جستجو ترافیک دریافت می کنید. اگر اینطور است، می‌توانید از برخی از داده‌های کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید کدام عبارات باعث ایجاد ترافیک می‌شوند (و ممکن است بتوانید رتبه‌بندی بهتری برای آنها کسب کنید).

متأسفانه، Google ارائه بسیاری از اطلاعات در مورد آنچه مردم جستجو می‌کنند را به ارائه‌دهندگان تجزیه و تحلیل متوقف کرده است، اما می‌توانید از SEM Rush (یا ابزارهای مشابه مانند SpyFu) در سایت خود استفاده کنید تا درک درستی از اصطلاحات خود داشته باشید. رتبه بندی برای و حجم جستجوی تخمینی آنها. Google همچنین مقداری بیشتر از این داده ها را در رابط رایگان کنسول جستجوی گوگل خود در دسترس قرار می دهد (اگر حسابی راه اندازی نکرده اید، این یک ابزار SEO بسیار ارزشمند است هم برای کشف داده های جستجوی جستجو و هم برای تشخیص مسائل مختلف فنی SEO – بیشتر در کنسول جستجوی گوگل

پس از راه‌اندازی کنسول جستجوی Google، می‌توانید پس از ورود به این پیوند به این پیوند بروید و عبارت‌های جستجویی را که باعث افزایش ترافیک به سایت شما می‌شوند، مشاهده کنید:

اصول سئو: گزارش پرس و جوهای برتر کنسول جستجوی گوگل

اینها می‌توانند عبارات خوبی برای تمرکز بر ارتقای محتوای اضافی و پیوندهای داخلی (در ادامه بیشتر در مورد هر یک از آن موضوعات) باشند، و همچنین می‌توانند «کلیدواژه‌های اصلی» عالی باشند تا به شما کمک کنند تا ایده‌های عالی‌تری در مورد هدف‌گیری پیدا کنید.

زمانی که وقت گذاشتید و متوجه شدید که مشتریان بالقوه شما چگونه صحبت می کنند و چه چیزی را جستجو می کنند، به کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک به رقبا و سایت های مرتبط خود می شوند، و به اصطلاحات هدایت ترافیک به سایت خود نگاه کردید، باید کار کنید. برای درک اینکه چه اصطلاحاتی می توانید به طور قابل تصوری رتبه بندی کنید و بهترین فرصت ها در واقع کجا هستند.

تعیین رقابت نسبی یک کلمه کلیدی می تواند یک کار نسبتاً پیچیده باشد. در یک سطح بسیار بالا، باید درک کنید:

کل سایت‌های دیگری که برای رتبه‌بندی برای یک مدت رقابت می‌کنند چقدر قابل اعتماد و معتبر هستند (به عبارت دیگر: کل سایت چند لینک دریافت می‌کند و آن سایت‌های پیوند دهنده چقدر با کیفیت، قابل اعتماد و مرتبط هستند؟)

چقدر با خود کلمه کلیدی هماهنگ هستند (آیا پاسخ خوبی به سؤال آن جستجوگر ارائه می دهند)

هر صفحه در آن نتیجه جستجو چقدر محبوب و معتبر است (به عبارت دیگر: خود صفحه چند لینک دارد و سایت های پیوند دهنده چقدر با کیفیت، قابل اعتماد و مرتبط هستند؟)

می توانید در راهنمای عمیق Backlinko در فرآیند تعیین رقابتی بودن کلمات کلیدی عمیق تر غوطه ور شوید.

ابزار دشواری کلمات کلیدی رتبه بندی وب پیشرفته

و در حالی که ماهیت آن پیشرفته‌تر است، پست نیک یوبانکس در مورد درک پتانسیل رتبه یک نگاه عمیق نه تنها به درک، بلکه ایجاد یک فرمول عملی برای تعیین رقابت کلمات کلیدی و احتمال واقعی رتبه‌بندی سایت شما برای یک ترم ارائه می‌دهد.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان: بهینه سازی در صفحه

هنگامی که فهرست کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، گام بعدی در واقع پیاده سازی کلمات کلیدی هدفمند خود در محتوای سایت شما است. هر صفحه در سایت شما باید یک اصطلاح اصلی را هدف قرار دهد

د “سبدی” از اصطلاحات مرتبط. صفحه ای که برای سئو داخلی بهینه شده است به صورت زیر است:

چک لیست قرار دادن کلمات کلیدی برای سئو در صفحه

بیایید به چند عنصر اساسی و حیاتی در صفحه نگاه کنیم که می‌خواهید هنگام فکر کردن در مورد نحوه هدایت ترافیک موتورهای جستجو به وب‌سایت خود متوجه شوید:

آموزش صفر تا صد سئو رایگان
اصول سئو و پارامترهای آن که برای بهینه سازی موتورهای جستجوی گوگل لازم است در تصویر نشان داده میشود

برچسب های عنوان

در حالی که گوگل در تلاش است تا معنای واقعی یک صفحه را بهتر درک کند و تاکید نکردن (و حتی مجازات) استفاده تهاجمی و دستکاری از کلمات کلیدی، از جمله اصطلاح (و اصطلاحات مرتبط) که می‌خواهید در صفحات خود رتبه‌بندی کنید، همچنان ارزشمند است. و تاثیرگذارترین جایی که می توانید کلمه کلیدی خود را قرار دهید، برچسب عنوان صفحه شما است.

تگ عنوان عنوان اصلی صفحه شما نیست. عنوانی که در صفحه می بینید معمولاً یک عنصر HTML H1 (یا احتمالاً H2) است. تگ عنوان همان چیزی است که می توانید در بالای مرورگر خود ببینید و با کد منبع صفحه شما در یک متا تگ پر شده است:

اصول سئو – تگ عنوان در مقابل عنوان صفحه مثال

طول تگ عنوانی که گوگل نشان می‌دهد متفاوت خواهد بود (بر اساس پیکسل‌ها است، نه تعداد کاراکترها) اما به طور کلی 55 تا 60 کاراکتر یک قانون خوب است. اگر ممکن است می‌خواهید روی کلمه کلیدی اصلی خود کار کنید، و اگر می‌توانید آن را به روشی طبیعی و قانع‌کننده انجام دهید، برخی اصلاح‌کننده‌های مرتبط را نیز در اطراف آن عبارت اضافه کنید. البته به خاطر داشته باشید: تگ عنوان اغلب همان چیزی است که جستجوگر در نتایج جستجوی صفحه شما می بیند. این “سرخط” در نتایج جستجوی ارگانیک است، بنابراین شما همچنین می‌خواهید برچسب عنوان خود را تا چه حد قابل کلیک است، در نظر بگیرید.

توضیحات متا

در حالی که تگ عنوان به طور موثر عنوان فهرست جستجوی شما است، توضیحات متا (یک عنصر متا HTML دیگری که می تواند در کد سایت شما به روز شود، اما در صفحه واقعی شما دیده نمی شود) در واقع کپی آگهی اضافی سایت شما است. گوگل در مورد چیزی که در نتایج جستجو نمایش می‌دهد کمی آزادی عمل می‌کند، بنابراین توضیحات متا شما ممکن است همیشه نشان داده نشود، اما اگر توضیح قانع‌کننده‌ای از صفحه خود داشته باشید که باعث شود افرادی که جستجو می‌کنند احتمالاً کلیک کنند، می‌توانید ترافیک را بسیار افزایش دهید. (به یاد داشته باشید: نمایش در نتایج جستجو فقط اولین قدم است! شما هنوز باید جستجوگران را به سایت خود جلب کنید و سپس عملی را که می خواهید انجام دهید.)

در اینجا نمونه ای از توضیحات متا دنیای واقعی است که در نتایج جستجو نشان داده می شود:

 

اصول سئو – نمونه توضیحات متا

توضیحات متا برای Google Ads Grader ما شرح مختصری از ابزار، با مزایای واضح و فراخوانی برای اقدام است – مانند یک نسخه تبلیغاتی خوب!

محتوای صفحه سایت

البته محتوای واقعی صفحه شما بسیار مهم است. انواع مختلف صفحات “شغل” متفاوتی خواهند داشت – دارایی محتوای سنگ بنای شما که می خواهید افراد زیادی به آن پیوند دهند باید بسیار متفاوت از محتوای پشتیبانی شما باشد که می خواهید مطمئن شوید کاربران شما سریعاً آن را پیدا کرده و از آن پاسخ دریافت می کنند. همانطور که گفته شد، گوگل به طور فزاینده ای از انواع خاصی از محتوا حمایت می کند، و همانطور که هر یک از صفحات سایت خود را ایجاد می کنید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

محتوای ضخیم و منحصر به فرد :

هیچ عدد جادویی از نظر تعداد کلمات وجود ندارد، و اگر چند صفحه محتوا در سایت خود با تعداد انگشت شمار تا چند صد کلمه داشته باشید، از لطف گوگل خارج نخواهید شد، اما در به‌روزرسانی‌های عمومی اخیر پاندا به‌ویژه محتوای طولانی‌تر و منحصربه‌فرد را به نفع خود می‌دانند.

اگر تعداد زیادی (فکر کنید هزاران) صفحه بسیار کوتاه (50 تا 200 کلمه محتوا) یا تعداد زیادی محتوای تکراری دارید که در آن هیچ چیز به جز برچسب عنوان صفحه و گفتن یک خط متن تغییر نمی کند، ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. به کل سایت خود نگاه کنید: آیا درصد زیادی از صفحات شما نازک، تکراری و کم ارزش هستند؟

اگر چنین است، سعی کنید راهی برای “ضخیم کردن” آن صفحات شناسایی کنید، یا تجزیه و تحلیل های خود را بررسی کنید تا ببینید چه میزان ترافیک دریافت می کنند، و به سادگی آنها را (با استفاده از متا تگ noindex) از نتایج جستجو حذف کنید تا از ظاهر شدن آن جلوگیری کنید.

گوگل که شما سعی می کنید فهرست آنها را با تعداد زیادی صفحات کم ارزش پر کنید تا آنها را رتبه بندی کنید.

تعامل :

گوگل به طور فزاینده ای معیارهای تعامل و تجربه کاربر را سنگین تر می کند. می‌توانید با اطمینان از اینکه محتوای شما به سؤالاتی که جستجوگران می‌پرسند پاسخ می‌دهد، بر این موضوع تأثیر می‌گذارد تا احتمالاً در صفحه شما بمانند و با محتوای شما درگیر شوند. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به سرعت بارگیری می شوند و عناصر طراحی (مانند تبلیغات بیش از حد تهاجمی بالای محتوا) که احتمالاً جستجوگران را خسته و آنها را دور می کند ندارند.

«اشتراک‌پذیری» – هر قسمت از محتوای سایت شما صدها بار به آن پیوند داده نمی‌شود و به اشتراک گذاشته نمی‌شود. اما به همان ترتیبی که می‌خواهید مراقب باشید تعداد زیادی از صفحاتی که محتوای نازکی دارند منتشر نکنید، باید در نظر بگیرید که چه کسی می‌تواند صفحات جدیدی را که در سایت خود ایجاد می‌کنید به اشتراک بگذارد و قبل از انتشار آنها پیوند دهد. . داشتن تعداد زیادی از صفحات که به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته نمی شوند یا به آنها پیوند داده نمی شود، آن صفحات را در رتبه بندی خوبی در نتایج جستجو قرار نمی دهد، و کمکی به ایجاد یک تصویر خوب از سایت شما به عنوان یک کل برای موتورهای جستجو نمی کند.

ویژگی های Alt

نحوه علامت گذاری تصاویر خود نه تنها می تواند بر نحوه درک موتورهای جستجو از صفحه شما تأثیر بگذارد، بلکه بر میزان ترافیک جستجو از جستجوی تصویر سایت شما نیز تأثیر می گذارد. ویژگی alt یک عنصر HTML است که به شما امکان می دهد در صورت عدم مشاهده یک تصویر، اطلاعات جایگزینی را برای یک تصویر ارائه دهید. تصاویر شما ممکن است در طول زمان شکسته شوند (فایل ها حذف می شوند، کاربران در اتصال به سایت شما مشکل دارند، و غیره) بنابراین داشتن یک توضیح مفید از تصویر می تواند از منظر قابلیت استفاده کلی مفید باشد. این همچنین به شما فرصت دیگری – خارج از محتوای شما – می دهد تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست.

شما نمی خواهید “چیزهای کلیدواژه” را بنویسید و کلیدواژه اصلی خود و هر گونه تغییر احتمالی آن را در ویژگی alt خود بچسبانید. در واقع، اگر به طور طبیعی با توضیحات مطابقت ندارد، اصلاً کلمه کلیدی مورد نظر خود را در اینجا وارد نکنید. فقط مطمئن شوید که ویژگی alt را نادیده نگیرید، و سعی کنید یک توصیف کامل و دقیق از تصویر ارائه دهید (تصور کنید دارید آن را برای کسی توصیف می‌کنید که نمی‌تواند آن را ببیند – برای همین است!).

با نوشتن به طور طبیعی در مورد موضوع خود، از فیلترهای «بهینه سازی بیش از حد» اجتناب می کنید (به عبارت دیگر: به نظر نمی رسد که سعی دارید گوگل را فریب دهید تا صفحه خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی کند) و به خودتان شانس می دهید.تا برای رتبه بندی تغییرات ارزشمند ” بلند مدت” دست پیدا کنید.

ساختار URL

ساختار URL سایت شما می‌تواند هم از منظر ردیابی مهم باشد (شما می‌توانید به راحتی داده‌ها را در گزارش‌ها با استفاده از یک ساختار URL منطقی تقسیم‌بندی کنید)، و هم از دیدگاه قابلیت اشتراک‌گذاری (URLهای کوتاه‌تر و توصیفی آسان‌تر کپی و جای‌گذاری می‌شوند و تمایل دارند به اشتباه دریافت شوند). کمتر قطع شود). باز هم: سعی نکنید تا جایی که ممکن است کلمات کلیدی را در خود جمع کنید. یک URL کوتاه و توصیفی ایجاد کنید.

علاوه بر این: اگر مجبور نیستید، URL های خود را تغییر ندهید. حتی اگر URL های شما «زیبا» نیستند، اگر احساس نمی کنید که تأثیر منفی روی کاربران و کسب و کار شما به طور کلی دارند، آن ها را تغییر ندهید تا بیشتر روی کلمات کلیدی برای «سئوی بهتر» متمرکز شوند. اگر مجبور به تغییر ساختار URL خود هستید، مطمئن شوید که از نوع مناسب (301 دائمی) تغییر مسیر استفاده کنید. این یک اشتباه رایج است که کسب و کارها هنگام طراحی مجدد وب سایت خود مرتکب می شوند.

در نهایت، هنگامی که تمام عناصر استاندارد روی صفحه را مورد توجه قرار دادید، می‌توانید یک قدم فراتر بروید و به گوگل (و سایر موتورهای جستجو که طرحواره را نیز می‌شناسند) کمک کنید تا صفحه شما را درک کنند.

نشانه گذاری طرحواره باعث نمی شود صفحه شما در نتایج جستجو بالاتر نشان داده شود (در حال حاضر این یک عامل رتبه بندی نیست). این به فهرست شما مقداری «املاک و مستغلات» اضافی در نتایج جستجو می دهد، همان کاری که افزونه های تبلیغاتی برای تبلیغات Google Ads شما (که قبلاً به عنوان AdWords شناخته می شد) انجام می دهند.

در برخی از نتایج جستجو، اگر هیچ کس دیگری از طرحواره استفاده نمی کند، به دلیل این واقعیت که سایت شما چیزهایی مانند رتبه بندی را نشان می دهد در حالی که دیگران این کار را نمی کنند، می توانید از مزیت خوبی در نرخ کلیک برخوردار شوید. در نتایج جستجوی دیگر، جایی که همه از طرحواره استفاده می‌کنند، ممکن است بررسی‌ها به عنوان «مشخصات جدول» باشد و ممکن است با حذف آن‌ها به CTR Google خود آسیب بزنید:

طرح واره برای سئو

انواع مختلفی از نشانه گذاری وجود دارد که می توانید در سایت خود قرار دهید – به احتمال زیاد برای کسب و کار شما اعمال نخواهد شد، اما احتمالاً حداقل یک شکل از نشانه گذاری حداقل در برخی از صفحات سایت شما اعمال می شود.

ببینید آیا گوگل در حال حاضر نشانه گذاری در سایت شما را با ابزار تست داده های ساختاریافته خود تشخیص می دهد یا خیر

همچنین بررسی ما را در مورد سئوی خارج از صفحه (عواملی که در سایر سایت‌ها می‌توانند بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر بگذارند) را بررسی کنید.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان: معماری اطلاعات و پیوندهای داخلی

معماری اطلاعات به نحوه سازماندهی صفحات وب سایت خود اشاره دارد. روشی که وب سایت خود را سازماندهی می کنید و پیوند بین صفحات شما می تواند بر نحوه رتبه بندی محتوای مختلف در سایت شما در پاسخ به جستجو تأثیر بگذارد.

دلیل این امر این است که موتورهای جستجو تا حد زیادی پیوندها را به عنوان “رای اعتماد” و وسیله ای برای کمک به درک اینکه یک صفحه درباره چیست و چقدر اهمیت دارد (و چقدر باید قابل اعتماد باشد) درک می کنند.

موتورهای جستجو همچنین به متن واقعی که برای پیوند دادن به صفحات استفاده می‌کنید نگاه می‌کنند، به نام متن لنگر – استفاده از متن توصیفی برای پیوند دادن به یک صفحه در سایت شما به Google کمک می‌کند تا بفهمد آن صفحه درباره چیست (اما در دنیای پس از پنگوئن، مطمئن باشید. در جمع کردن کلمات کلیدی خود در متن پیوندی بیش از حد تهاجمی نباشید).

آموزش صفر تا صد سئو رایگان – نمونه متن لنگر

همانطور که یک لینک از CNN نشان می دهد که سایت شما می تواند مهم باشد، اگر شما به یک صفحه خاص به طور تهاجمی از مناطق مختلف سایت خود لینک می دهید، این نشانه ای برای موتورهای جستجو است که آن صفحه خاص برای شما بسیار مهم است. سایت. علاوه بر این: صفحه

es در سایت شما که بیشترین رای خارجی را دارند (لینک های سایر سایت های قابل اعتماد) بیشترین قدرت را دارند تا به صفحات دیگر سایت شما در رتبه بندی نتایج جستجو کمک کنند.

بیایید یک مثال سریع را مرور کنیم تا به شما در درک این مفهوم کمک کنیم که چگونه ارزش لینک (یا تعداد و کیفیت پیوندهای اشاره شده به یک صفحه) بر معماری سایت و نحوه پیوند داخلی شما تأثیر می گذارد. بیایید تصور کنیم که یک سایت برف روبی داریم:

معماری اطلاعات می تواند یک موضوع بسیار پیچیده باشد – به خصوص برای سایت های بزرگتر – و تعدادی منبع اضافی عالی در زیر با پاسخ های خاص تر در انتهای این بخش فهرست شده است، اما در سطح بالا مهم ترین چیزهایی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از: :

شما می خواهید صفحاتی که بیشترین پیوند را به شما دارند را درک کنید (از ابزارهایی مانند Ahrefs، Majestic SEO یا Moz استفاده کنید و برای تعیین این موارد به گزارش های “صفحه های برتر” نگاه کنید).

بیشتر بخوانید : سئو سایت خود را از صفرتا صد به سئو فراز بسپارید.

مهمترین صفحات جستجوی خود (صفحاتی که از آنها برای هدف قرار دادن با ارزش ترین کلمات کلیدی خود استفاده می کنید) را در معماری اطلاعات خود “بالا” نگه دارید: این به این معنی است که اغلب در عناصر ناوبری به آنها پیوند داده شده و در صورت امکان از صفحاتی که بیشترین پیوند را به شما دارند به آنها پیوند دهید.

به طور کلی شما می خواهید یک “معماری اطلاعات مسطح” برای سایت خود داشته باشید – به این معنی که هر صفحه ای را که می خواهید رتبه ای را در موتورهای جستجو داشته باشید با حداقل کلیک ممکن از صفحه اصلی خود و بیشتر صفحات پیوند داده شده نگه دارید. برای توضیح عمیق تر در مورد نحوه صاف کردن ساختار سایت خود، این ویدیوی قدیمی را ببینید

آموزش صفر تا صد سئو رایگان: بازاریابی محتوا و ایجاد لینک

از آنجایی که الگوریتم گوگل هنوز تا حد زیادی بر اساس لینک ها است، داشتن تعدادی لینک با کیفیت بالا به سایت شما بدیهی است که در افزایش ترافیک جستجو بسیار مهم است: اگر این کار را نکنید، می توانید تمام کارهایی را که می خواهید در سئوی داخلی و فنی انجام دهید. اگر به سایت خود پیوند نداشته باشید، در لیست نتایج جستجو نشان داده نمی شوید.

راه‌های مختلفی برای به دست آوردن لینک به سایت شما وجود دارد، اما با پیچیده‌تر شدن گوگل و سایر موتورهای جستجو، بسیاری از آنها به شدت خطرناک شده‌اند (حتی اگر در کوتاه‌مدت کار کنند). اگر در زمینه سئو تازه کار هستید و به دنبال استفاده از کانال هستید، این ابزارهای پرخطرتر و تهاجمی‌تر برای تلاش برای به دست آوردن پیوندها احتمالاً برای کسب و کار شما مناسب نیستند، زیرا نمی‌دانید چگونه به درستی در دام‌ها پیمایش کنید و ارزیابی کنید. ریسک ها. علاوه بر این، در صورت تغییر الگوریتم‌های موتور جستجو و ناپدید شدن رتبه‌بندی شما، تلاش برای ایجاد پیوندهایی به‌طور خاص برای دستکاری رتبه‌بندی گوگل، ارزش دیگری برای کسب‌وکار شما ایجاد نمی‌کند.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

یک رویکرد پایدارتر برای ایجاد پیوندها، تمرکز بر روی رویکردهای بازاریابی عمومی تر و پایدارتر از جمله ایجاد و ترویج محتوای مفید است.

فرآیند ایجاد و تبلیغ محتوایی که برای شما لینک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی را به ارمغان می‌آورد، فرآیندی پر زحمت است. یک بار دیگر، راهنمای گام به گام دقیق‌تری برای جنبه‌های مختلف بازاریابی محتوا در زیر خواهید یافت، و راه‌های مختلفی برای ایجاد مؤثر محتوا، کمک به کشف آن و رتبه‌بندی خوب در نتایج جستجو وجود دارد. با این حال، بیشتر رویکردها از شما می‌خواهند تا از طریق برخی از تغییرات سه مرحله اصلی زیر قدم بردارید:

1. مخاطبین پیوند دهنده و اشتراک گذاری خود را شناسایی و درک کنید

اولین کاری که باید در تلاش برای جذب محتوای خود انجام دهید، این است که بدانید چه کسی احتمالاً به محتوای شما پیوند داده و به اشتراک می گذارد. ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تأثیرگذارانی را که ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند شناسایی کنید، اما احتمالاً قدرتمندترین آنها BuzzSumo است:

ابزارهای مشابه عبارتند از FollowerWonk، Little Bird و Ahrefs. آموزش های دقیق تر در مورد استفاده از این ابزارها برای درک بهتر جایگاه شما در زیر آمده است.

ایده استفاده از این ابزارها این است که ابتدا رهبران فکری و پیوند دهنده های بالقوه در فضای خود را شناسایی کنید و سپس درک کنید که آنها چه چیزی را به اشتراک می گذارند و به آنها پیوند می دهند. ببینید مشکلات آنها چیست، چه نوع محتوایی را معمولاً به اشتراک می گذارند، و شروع کنید به این فکر کنید که چگونه می توانید چیزی را ایجاد کنید که برای آنها ارزشمند است و می خواهند با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند (که آن را نیز ارزشمند می دانند).

اینفلوئنسرهای اینفلوئنسر مارکتینگ در مقابل اینفوگرافیک مدافعان

همانطور که از طریق این فرآیند کار می کنید، به این فکر کنید که چه کاری می توانید برای این تأثیرگذاران انجام دهید. چگونه می توانید در پروژه های خود به آنها کمک کنید؟ چه کاری می توانید انجام دهید (ناخواسته) که به آنها کمک کند تا به اهداف خود دست یابند یا چه چیزی می توانید ایجاد کنید یا ارائه دهید که برای مخاطبانی که برای آنها محتوا تولید می کنند و سعی در کمک به آنها دارند ارزش داشته باشد؟ آیا به داده ها یا دانش منحصر به فردی دسترسی دارید که به آنها در انجام بهتر وظایفشان کمک کند؟ اگر بتوانید به طور مداوم برای سازندگان محتوای هوشمند در جایگاه خود استفاده کنید، شروع به ایجاد روابط قدرتمندی خواهید کرد که در حین تولید محتوا سود زیادی را به همراه خواهد داشت.

قبل از ایجاد یک محتوای اصلی، باید قبلاً در مورد نحوه اشتراک گذاری آن محتوا فکر کرده باشید: چه کسی آن را به اشتراک می گذارد و چرا؟

2. تعیین کنید چه محتوایی می توانید ایجاد کنید و چگونه می توانید آن را تبلیغ کنید

در مرحله بعد باید سعی کنید درک کنید که توانایی های خودتان چیست و چه نوع محتوایی می توانید ایجاد کنید که احتمالاً توسط دیگران به اشتراک گذاشته و تبلیغ می شود. ممیزی محتوا ممکن است به این امر کمک کند.

تعدادی از انواع مختلف دارایی های محتوا قابل اشتراک گذاری خواهند بود:

چیزی ایجاد کنید که مشکلات مشتریان بالقوه و مشتریان شما را حل کند. متیو وودوارد در پست خود در مورد چگونگی ساخت 100 وبلاگ برتر، روند خوبی را برای گوش دادن به رسانه های اجتماعی و انجمن ها برای کمک به یافتن موضوعات عالی وبلاگ توضیح می دهد.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

مهندسی معکوس آنچه در حال حاضر کار می کند. با نگاه کردن به آنچه در حال حاضر کار می کند و ایجاد چیزی که به نوعی یک یا دو سطح بهتر است، می توانید به کاهش ریسک کمک کنید و محتوای خود را تا حد امکان مقاوم کنید.

دیگران را خوب جلوه دهید. ابزارهای عالی را که هر روز استفاده می کنید برجسته کنید. پاسخ افراد باهوش را به سؤالات دشوار دریافت کنید و آن محتوا را به اشتراک بگذارید (در حالی که آنها را به عنوان متخصص قرار می دهید). وقتی شخصی یا محصولش را به عنوان منبعی ارزشمند برجسته می‌کنید، احتمالاً به شما کمک می‌کند آن محتوا را به اشتراک بگذارید و آن را تبلیغ کنید.

روی ایجاد دارایی‌های محتوای متفاوتی تمرکز کنید که ارزش واقعی داشته باشند، برنامه‌ای برای ارتقای آن دارایی‌ها داشته باشید، و از این که به افرادی که معرفی کرده‌اید یا مخاطبانشان از منبع شما بهره می‌برند، از وجود آن اطلاع دهند خجالت نکشید.

3. دارایی های خود را با کلمات کلیدی خاص ترسیم کنید

در نهایت، کلمات کلیدی خود را فراموش نکنید! این بدان معنا نیست که هر بار که یک منبع عالی ایجاد می کنید، باید کلمه کلیدی را که مناسب نیست پر کنید: به این معنی است که می توانید از تحقیقات کلمات کلیدی به عنوان وسیله ای برای کشف نقاط درد استفاده کنید (اگر افراد به موتورهای جستجو مراجعه می کنند تا به دنبال چیزهایی باشید، آن‌ها محتوایی می‌خواهند که پاسخی عالی به سؤال آن‌ها ارائه کند!)،

و در حین ایجاد دارایی‌های جدید، می‌خواهید به دنبال راه‌های مختلفی بگردید که بتوانید زبانی را که مشتریان احتمالی و مشتریان شما استفاده می‌کنند در دارایی‌هایتان بگنجانید: به ویژه آن‌ها. که در واقع به آنها پیوند داده می شود و به اشتراک گذاشته می شود (زیرا به طور فزاینده ای نیاز دارید که برای صفحاتی که می خواهید برای کلمات کلیدی ارزشمند رتبه بندی شوند، نوعی توزیع دریافت کنید).

آموزش صفر تا صد سئو رایگان : مسائل فنی رایج سئو و بهترین شیوه ها

در حالی که اصول اولیه سئو مانند کارآمدترین راه‌ها برای ایجاد لینک برای افزایش رتبه‌بندی موتورهای جستجو در سال‌های اخیر تغییر کرده است (و بازاریابی محتوا اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است)، آنچه که بسیاری از مردم به عنوان «سئو سنتی» تر فکر می‌کنند همچنان در ایجاد ترافیک بسیار ارزشمند است. از موتورهای جستجو مانند

قبلاً بحث کرده‌ایم، تحقیقات کلمات کلیدی هنوز ارزشمند است، و مسائل فنی سئو که گوگل و سایر موتورهای جستجو را از درک و رتبه‌بندی محتوای سایت‌ها باز می‌دارد، همچنان رایج هستند.

سئو فنی برای سایت‌های بزرگتر و پیچیده‌تر واقعاً رشته خودش است، اما برخی از اشتباهات و مسائل رایجی وجود دارد که اکثر سایت‌ها با آن‌ها مواجه هستند که حتی کسب‌وکارهای کوچک‌تر تا متوسط ​​نیز می‌توانند از آگاهی از آن‌ها بهره ببرند.

سرعت صفحه

موتورهای جستجو تاکید فزاینده ای بر داشتن سایت هایی با بارگذاری سریع دارند – خبر خوب این است که این نه تنها برای موتورهای جستجو مفید است، بلکه برای کاربران و نرخ تبدیل سایت شما نیز مفید است. گوگل در واقع ابزار مفیدی را در اینجا ایجاد کرده است تا به شما پیشنهادات خاصی در مورد اینکه چه چیزی را در سایت خود تغییر دهید تا مشکلات سرعت صفحه را برطرف کنید، ایجاد کرده است.

چگونه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهیم ؟

سازگاری با موبایل

اگر سایت شما ترافیک قابل توجهی از موتورهای جستجو را از طریق جستجوهای تلفن همراه هدایت می کند (یا می تواند منجر به ایجاد ترافیک) شود، این که چقدر سایت شما برای موبایل مناسب است، بر رتبه شما در دستگاه های تلفن همراه تأثیر می گذارد، که بخشی به سرعت در حال رشد است. در برخی از جایگاه ها، ترافیک تلفن همراه از ترافیک دسکتاپ بیشتر است.

گوگل اخیراً به‌روزرسانی الگوریتمی را اعلام کرده است که به طور خاص بر این موضوع متمرکز شده است. شما می توانید در مورد نحوه مشاهده نوع ترافیک موتور جستجوی تلفن همراه به سایت شما به همراه برخی توصیه های خاص برای به روز رسانی در پست اخیر من اطلاعات بیشتری کسب کنید، و در اینجا دوباره Google یک ابزار رایگان بسیار مفید برای دریافت توصیه هایی در مورد چگونگی ارائه می دهد. تا سایت شما برای موبایل راحت تر شود.

پاسخ هدر :آموزش صفر تا صد سئو رایگان

کدهای پاسخ هدر یک مسئله فنی مهم سئو هستند

اشتباه گرفتن این کدها می تواند به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان دهد که صفحه “صفحه یافت نشد” در واقع یک صفحه کارآمد است، که آن را شبیه یک صفحه باریک یا تکراری می کند، یا حتی بدتر: شما می توانید به Google نشان دهید که همه موارد محتوای سایت شما در واقع 404 است (به طوری که هیچ یک از صفحات شما ایندکس نشده و واجد شرایط رتبه بندی نیستند). می‌توانید از جستجوگر سرصفحه سرور برای مشاهده کدهای وضعیتی که صفحات شما هنگام خزیدن موتورهای جستجو در آنها برمی‌گردانند استفاده کنید.

اجرای نادرست تغییر مسیرها در سایت شما می تواند تأثیر جدی بر نتایج جستجو داشته باشد. هر زمان که بتوانید از آن اجتناب کنید، می خواهید محتوای سایت خود را از یک URL به URL دیگر منتقل نکنید.

به عبارت دیگر: اگر محتوای شما در example.com/page است و آن صفحه ترافیک موتور جستجو را دریافت می کند، می خواهید از انتقال همه محتوا به example.com/different-url/newpage.html خودداری کنید، مگر اینکه وجود داشته باشد دلیل تجاری بسیار قوی که از ضرر احتمالی کوتاه مدت یا حتی بلند مدت در ترافیک موتورهای جستجو بیشتر است.

اصول سئو در نویسندگی

اگر نیاز به انتقال محتوا دارید، می‌خواهید مطمئن شوید که تغییر مسیرهای دائمی (یا 301) را برای محتوایی که به طور دائم در حال حرکت است، اجرا می‌کنید، زیرا تغییر مسیرهای موقت (یا 302) (که اغلب توسط توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود) به Google نشان می‌دهد که این انتقال ممکن است دائمی نباشد و نباید تمام ارزش لینک و قدرت رتبه‌بندی را به URL جدید منتقل کنند.

(علاوه بر این، تغییر ساختار URL شما می تواند لینک های شکسته ایجاد کند، به جریان ترافیک ارجاع شما آسیب برساند و بازدیدکنندگان را برای پیمایش سایت شما دشوار کند.)

محتوای تکراری :آموزش صفر تا صد سئو رایگان

محتوا نویسی بر اساس سئو ،محتوای نازک و تکراری یکی دیگر از مواردی است که در به‌روزرسانی‌های اخیر پاندا گوگل تأکید شده است. با کپی کردن محتوا (قرار دادن محتوای یکسان یا تقریباً یکسان در چندین صفحه)، به جای تمرکز بر یک صفحه، ارزش پیوند بین دو صفحه را کاهش می دهید و شانس کمتری برای رتبه بندی عبارات رقابتی با سایت هایی که در حال ادغام هستند را به شما می دهد. ارزش سهام آنها را به یک سند پیوند می دهند.

داشتن مقادیر زیاد محتوای تکراری باعث می شود سایت شما در چشم موتورهای جستجو به نظر مملو از محتوای با کیفیت پایین (و احتمالاً دستکاری) باشد.

مواردی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد محتوای تکراری یا نازک شود. تشخیص این مشکلات می تواند دشوار باشد، اما می توانید برای تشخیص سریع به Webmaster Tools در قسمت Search Appearance > HTML Improvements مراجعه کنید.

مسائل محتوای تکراری سئو

و تجزیه و تحلیل خود گوگل را در مورد محتوای تکراری بررسی کنید. بسیاری از ابزارهای سئو پولی نیز ابزاری برای کشف محتوای تکراری ارائه می دهند، مانند تجزیه و تحلیل Moz و Screaming Frog SEO Spider.

نقشه سایت XML

نقشه های سایت XML می توانند به گوگل و بینگ کمک کنند تا سایت شما را درک کنند و تمام محتوای آن را پیدا کنند. فقط مطمئن شوید که صفحاتی را که مفید نیستند وارد نکنید و بدانید که ارسال یک صفحه به موتور جستجو در نقشه سایت تضمین نمی کند که صفحه واقعاً برای هر چیزی رتبه بندی می کند. تعدادی ابزار رایگان برای ایجاد نقشه سایت XML وجود دارد.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

در حقیقت، می‌توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که چگونه می‌خواهید محتوای خاصی را در سایت شما مدیریت کنند (مثلاً اگر می‌خواهید قسمت خاصی از سایت شما خزیده نشود) در یک فایل robots.txt. این فایل احتمالاً از قبل برای سایت شما در yoursite.com/robots.txt وجود دارد.

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت فایل Robots.txt و نحوه استفاده از آن

شما می‌خواهید مطمئن شوید که این فایل در حال حاضر چیزی را که می‌خواهید موتور جستجو پیدا کند از اضافه شدن به فهرست خود مسدود نمی‌کند، و همچنین می‌توانید از فایل روبات‌ها برای نگه‌داشتن مواردی مانند سرورهای مرحله‌ای یا بخش‌هایی از محتوای نازک یا تکراری استفاده کنید.

که برای استفاده داخلی یا مشتریان از فهرست شدن توسط موتورهای جستجو ارزشمند هستند. می‌توانید از تگ‌های متا noindex و متا نوفالو برای اهداف مشابه استفاده کنید، اگرچه عملکرد هر کدام متفاوت از یکدیگر است.

امنیت سایت

امنیت سایت کلید سئو فنی است. علاوه بر حفظ سایت خود از نظر افزونه ها و هرزنامه های نظر، همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما به جای http، از طریق https ارائه می شود. برای این کار به گواهی SSL نیاز دارید. چندین راه برای دریافت آن وجود دارد، مانند گواهی SSL HubSpot.

انجام سئو فنی به تنهایی می تواند دشوار باشد، بنابراین اگر فکر می کنید کمک حرفه ای یک سرمایه گذاری ارزشمند است، این پست را در مورد نحوه یافتن خدمات سئوی مناسب برای کسب و کار کوچک خود بررسی کنید.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان: نحوه ردیابی و اندازه گیری نتایج سئو

بنابراین هنگامی که شروع به نوشتن محتوای عالی SEO خود می کنید و همه این مراحل را به حرکت در می آورید، چگونه می توانید عملکرد آن را پیگیری کنید؟

در ظاهر این سوال یک پاسخ نسبتاً ساده دارد، با برخی از معیارهای کلیدی سئو که باید روی آنها تمرکز کرد، اما در مورد هر معیار، برخی از عوامل کلیدی وجود دارد که هنگام اندازه گیری عملکرد سئو سایت خود باید در نظر بگیرید.

رتبه بندی کلمات کلیدی :آموزش صفر تا صد سئو رایگان

نگاه کردن به رتبه سایت شما برای لیستی از کلمات کلیدی مطمئناً مقصد نهایی نیست – شما نمی توانید به کارکنان خود در رتبه بندی پول پرداخت کنید، مواردی مانند شخصی سازی در نتایج جستجو باعث شده است که آنها در مکان های مختلف متغیر باشند و بنابراین ردیابی آنها دشوار است.

البته تنها چیزی که آنها نشان می دهند این است که شما در نتایج جستجو در کجا ظاهر می شوید. برخی حتی تا آنجا پیش می روند که آنها را مرده اعلام می کنند.

اما دریافت یک ایده تقریبی از رتبه سایت شما برای عبارات اصلی می تواند یک شاخص پیشرو مفید برای سلامت سایت شما باشد. رتبه بندی بالا در میان طیف وسیعی از کلمات کلیدی یک شاخص قوی برای مشاهده جستجوی ارگانیک است.

این بدان معنا نیست که شما باید برای هر ترمی بیش از حد به رتبه بندی وسواس داشته باشید. به یاد داشته باشید: هدف نهایی شما هدایت ترافیک مرتبط‌تر است که کسب‌وکار بیشتری را هدایت می‌کند – اگر ویجت‌های آبی را می‌فروشید، رتبه‌بندی برای «ویجت‌های آبی» مهم‌تر است یا اینکه یک استراتژی SEO را ترسیم و اجرا کنید که به شما کمک می‌کند ویجت‌های آبی بیشتری بفروشید.

به مقرون به صرفه ترین راه ممکن؟ از رتبه‌بندی به‌عنوان یک بررسی سلامت عمومی استفاده کنید، نه به‌عنوان KPI نمودار دوره.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

تعدادی از ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا رتبه خود را بررسی کنید. اکثر آنها عملکرد تقریبا مشابهی را ارائه می دهند، اما ویژگی هایی مانند رتبه بندی محلی یا تلفن همراه گاهی اوقات در برخی از ابزارها منحصر به فرد هستند.

اگر یک کسب‌وکار کوچک هستید یا به تازگی با سئو شروع کرده‌اید، توصیه می‌کنم یک ابزار رایگان و آسان برای استفاده انتخاب کنید و فقط به تعدادی از عبارات اصلی که می‌خواهید پیگیری کنید تا به شما در سنجش پیشرفت کمک کند، توجه داشته باشید.

ترافیک ارگانیک به سایت

ترافیک ارگانیک یک شاخص پیشرو بسیار بهتر از سلامت تلاش های سئو شما است. با مشاهده ترافیک ارگانیک به سایت خود، می توانید اندازه گیری برای حجم واقعی بازدیدکنندگانی که به سایت شما می آیند و اینکه به کجا می روند را بدست آورید.

شما می توانید ترافیک ارگانیک خود را به راحتی با اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل اندازه گیری کنید – از آنجایی که این ابزار رایگان و پرکاربرد است، ما نحوه دریافت این اطلاعات را در Google Analytics بررسی خواهیم کرد.

برای بررسی سریع، می توانید به سادگی به صفحه گزارش اصلی سایت خود نگاه کنید و روی “همه جلسات” کلیک کنید تا ترافیک ارگانیک را فیلتر کنید (ترافیک از موتورهای جستجو که ترافیک جستجوی پولی را حذف می کند):

آموزش صفر تا صد سئو رایگان – ردیابی ترافیک سئوی ارگانیک

همچنین می‌توانید با ایجاد یک گزارش سفارشی و تعیین کاربران و تکمیل اهداف به‌عنوان معیارهای خود و صفحات فرود به‌عنوان بعد خود، به بررسی صفحات خاصی که باعث ترافیک و اهداف می‌شوند، دقت کنید:

گزارش اولیه سئو

توجه: وقتی این گزارش را مشاهده کردید، مطمئن شوید که دوباره بخش ترافیک ارگانیک را انتخاب می‌کنید، در غیر این صورت، به جای ترافیک بدون پرداختی که توسط موتورهای جستجو هدایت می‌شود، به کل ترافیک خود بر اساس صفحه نگاه می‌کنید.

این می تواند برای سایت هایی که به تازگی با سئو شروع به کار کرده اند قدرتمند باشد، زیرا اغلب بیشتر ترافیک سایت شما توسط آنچه به عنوان “پرسش های مارک دار” شناخته می شود، یا جستجوهایی که حاوی نام تجاری شرکت شما هستند هدایت می شود

شما به وضوح می خواهید افرادی را داشته باشید که برند شما را جستجو می کنند، و البته می خواهید زمانی که این کار را انجام دهند شما را پیدا کنند، اما اگر سایت شما توسط گوگل جریمه نشده باشد، تقریباً مطمئناً برای برند خود رتبه خواهید داشت و آن ترافیک مارک دار را خواهید داشت.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

آنچه که بیشتر تلاش‌های سئوی شما باید حول محور آن متمرکز شود، هدایت ترافیک افزایشی به سایت است (افرادی که ممکن است در غیر این صورت شما را پیدا نکرده و با شما ارتباط برقرار نکرده باشند).

همانطور که در بخش کلمات کلیدی راهنما اشاره کردم، متأسفانه گوگل به دست آوردن اطلاعات در مورد کلمات کلیدی واقعی که مردم جستجو می کنند دشوار کرده است، اما با مشاهده ترافیک سطح صفحه (خارج از صفحه اصلی سایت خود) می توانید شروع به جمع آوری کنید.

بینش پیشرفت کلی سئوی شما نگاهی به داده‌های رتبه‌بندی و استفاده از تاکتیک‌های ذکر شده در بخش کلیدواژه این راهنما نیز به شما کمک می‌کند تا بینش بیشتری در مورد عبارات واقعی که باعث افزایش ترافیک می‌شوند به دست آورید (و اینکه آیا رشد سئو شما توسط تلاش‌های بهینه‌سازی انجام می‌شود نه بازاریابی آفلاین. ).

سرنخ های ارگانیک و فروش

بدیهی است که راه اصلی برای اندازه گیری نتایج بهینه سازی موتور جستجو باید سرنخ های واقعی، فروش، درآمد و سود باشد. مانند هر فعالیت تجاری دیگری که باید پاسخ دهید: این فعالیت چگونه به حرکت سود شما کمک می کند؟

ساده ترین راه در اینجا تنظیم اهداف یا ردیابی تجارت الکترونیک در ابزاری مانند Google Analytics است.

می‌توانید از گزارش بالا برای مشاهده ترافیک ارگانیک و اهداف (یا معیارهای مختلف تجارت الکترونیک) از طریق صفحه فرود استفاده کنید، به این معنی که شما به طور خاص به دنبال این هستید که در بین افرادی که از یک جستجوی ارگانیک در سایت شما فرود می‌آیند، چه کسانی تبدیل می‌شوند (در مقابل افرادی که ممکن است از طریق PPC یا کانال دیگری در پنجره ای که ردیابی تجزیه و تحلیل شما می تواند ردیابی کند، به سایت شما آمده اند، سپس شما را جستجو کرده، سپس تبدیل کرده اند).

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

این بسیار ساده به نظر می رسد، و به طور کلی برای اکثر کسب و کارها یک راه اولیه خوب برای اندازه گیری موفقیت تلاش های سئوی شما است، اما باز هم چند نکته و چیزهایی وجود دارد که باید با این داده ها در نظر داشت:

تجزیه و تحلیل مبتنی بر وب همیشه ناقص است. اگر در حال انتقال از بیلبوردها یا تبلیغات روزنامه ها به بازاریابی آنلاین هستید، احتمالاً تحت تأثیر حجم و دقت داده های موجود قرار خواهید گرفت، اما اغلب ممکن است مسائل مختلف ردیابی وجود داشته باشد که می تواند داده هایی را که می بینید ایجاد کند.

در هر نقطه ای از اندکی تا بسیار کم – همیشه نسبت به داده هایی که به نظر نمی رسد اضافه شوند تردید داشته باشید و هر کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات تجزیه و تحلیل شما با درآمد و هزینه واقعی شما همگام شده است. داده ها.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

سیستم شما ممکن است شکاف هایی در ردیابی ایجاد کند. اگر یک سیستم بک‌اند دارید که به دلایلی نمی‌توانید آن را کاملاً به تجزیه و تحلیل گره بزنید، ممکن است بین آنچه می‌توانید به‌عنوان اهداف ردیابی کنید و فروش واقعی فاصله‌هایی داشته باشید.

معیارهای ارزش انتساب و طول عمر می تواند مشکل باشد. این بیشتر یک مشکل معیارهای کسب و کار و وب است تا چیزی خاص برای سئو، اما فهمیدن اینکه چگونه فروش را به کانال های مختلف نسبت می دهید و در نظر گرفتن ارزش طول عمر به ترافیک سایت شما می تواند مشکل باشد. اطمینان حاصل کنید که از همان انواع سوالات سخت استفاده می کنید و سعی می کنید سئو را به همان روشی که در هر تلاش بازاریابی دیگری انجام می دهید اندازه گیری کنید.

Omniture یک پلت فرم محبوب تجزیه و تحلیل وب پولی است که می تواند منحنی یادگیری شیب دار داشته باشد – این دو منبع نکات خوبی را برای ایجاد گزارش های مفید SEO ارائه می دهند.

Omniture یک پلت فرم محبوب تجزیه و تحلیل وب پولی است که می تواند منحنی یادگیری شیب دار داشته باشد – این دو منبع نکات خوبی را برای ایجاد گزارش های مفید SEO ارائه می دهند.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان : ملاحظات اضافی SEO

برای بسیاری از کسب‌وکارها، درک درست جنبه‌های فنی سئو، درک کلمات کلیدی که می‌خواهید هدف قرار دهید، و داشتن استراتژی کلمات کلیدی برای پیوند دادن و اشتراک‌گذاری صفحات سایتتان، واقعاً تمام آن چیزی است که باید در مورد سئو بدانید. با این حال، موارد خاص و انواع کسب و کار وجود دارد که باید به انواع خاصی از جستجو توجه شود. چند نوع از محیط های جستجو که به رویکردهای منحصر به فرد نیاز دارند عبارتند از:

سئوی بین المللی :

چندین مزایا و معاوضه برای رویکردهای مختلف رتبه بندی سایت ها در کشورهای مختلف و به زبان های مختلف وجود دارد. اگر می‌خواهید در بازارهای مختلف بین‌المللی به مشتریان دسترسی پیدا کنید، Aleyda Solis راهنمای برجسته‌ای برای بهترین شیوه‌های سئوی بین‌المللی دارد و Google نیز در راهنمای خود توصیه‌ها و بهترین شیوه‌ها را ارائه می‌دهد.

سئوی محلی :

برای کسب‌وکارهای کوچک و صاحبان امتیاز، کسب رتبه‌بندی محلی برای انواع مختلف {موقعیت مکانی شما} + {خدمات شما} (به عنوان مثال «فروشگاه‌های پیتزا بوستون») واقعاً با ارزش‌ترین ترافیک جستجوی ارگانیک موجود است.

در حالی که دریافت لینک ها و اشتراک گذاری ها، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و اطمینان از اینکه سایت شما مشکلات فنی ندارد به رتبه بندی محلی کمک می کند.

e مجموعه جداگانه ای از عوامل رتبه بندی است که مشاغل محلی باید از آن آگاه باشند. متیو باربی یک راهنمای عالی در مورد این موضوع دارد.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان : خلاصه و مراحل بعدی

بسیار خوب، بنابراین اصول سئو عبارتند از:

  • درک اهمیت سئو
  • تحقیق و هدف گذاری کلمات کلیدی
  • بهینه سازی روی صفحه
  • ساختار اطلاعات
  • محتوای سئو و ایجاد لینک
  • سئو فنی
  • ردیابی و اندازه گیری نتایج سئو
  • سئوی متفرقه (موبایل، بین المللی، محلی)

بنابراین اگر تا اینجا پیش رفته اید، باید اطلاعات زیادی در مورد اینکه موتورهای جستجو چگونه وب سایت ها را رتبه بندی می کنند و اینکه چگونه می توانید سایت و کسب و کار خود را برای ایجاد ترافیک جستجوی بیشتر از موتورهای جستجو مانند گوگل قرار دهید، بدانید. سپس باید چه بکنی؟

اولویت بندی کنید. هیچ سایتی در اجرای هر جنبه ای از بهینه سازی موتورهای جستجو عالی عمل نمی کند. به کارهایی فکر کنید که به خوبی انجام می دهید، بودجه و منابعی برای آن دارید، و این به کسب و کار شما بهترین بازده را برای سرمایه گذاری شما می دهد – این حداقل برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود.

اگر در ایجاد و تبلیغ محتوا عالی هستید، تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی را دنبال کنید و تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

اگر سایتی بزرگ و پیچیده دارید، بر روی انجام صحیح سئوی فنی تمرکز کنید (یا فردی را که می تواند استخدام کنید).

اگر کسب‌وکار کوچکی هستید که از رتبه‌بندی برای شرایط جغرافیایی بسیار خاص سود می‌برد، اما نه چیزهای دیگر، تلاش‌های سئوی محلی خود را تقویت کنید (و پس از آن که شروع به مشاهده بازدهی کاهش یافته از تلاش‌های خود در آنجا کردید، شاید بر سایر تلاش‌های بازاریابی تمرکز کنید. ).

همیشه به یاد داشته باشید که هدف نهایی با هر تلاشی برای بهینه سازی موتورهای جستجو این است که برای کسب و کار یا محتوای سایت خود بازدید و بازدید بیشتری داشته باشید.

به دنبال راه هایی باشید که ترافیک موتورهای جستجو می تواند به کسب و کار و سایت شما کمک کند: فقط دنبال آخرین کلمات کلیدی سئو نباشید یا هر بار که گوگل توصیه ای می کند که ممکن است رتبه جستجوی شما را بهبود بخشد و در عین حال به کسب و کار کلی شما لطمه بزند، نپرید.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.