• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آیت‌الله خاتمی:ملت ایران دندان‌های آمریکا را در دهانشان خورد خواهند کرد./گروه‌های تکفیری زائیده سیاست‌های آمریکا/مذاکره کنندگان کشورمان اگر در روند مذاکرات ذره‌ای چاشنی تهدید را مشاهده کردید مذاکرات را به هم زنید.

  • کد خبر : 9085
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
آیت‌الله خاتمی:ملت ایران دندان‌های آمریکا را در دهانشان خورد خواهند کرد./گروه‌های تکفیری زائیده سیاست‌های آمریکا/مذاکره کنندگان کشورمان اگر در روند مذاکرات ذره‌ای چاشنی تهدید را مشاهده کردید مذاکرات را به هم زنید.

خطیب موقت جمعه تهران، به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مذاکره در شبح تهدید را قبول ندارم، اشاره و از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خواست با رویت ذره‌ای از چاشنی تهدید، مذاکرات را به هم بزنند.

13930524000183_PhotoAبه گزارش سرویس سیاسی “کانون سبحان”، « سیداحمد خاتمی» خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران را ایراد کرد.وی ضمن گرامیداشت میلاد حضرت علی(ع) در روز معلم و روز کارگر و همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب(س) و شهادت آ‌یت‌الله مطهری اظهار کرد: جریان حق و باطل در طول تاریخ استمرار داشته است و باید جریان باطل را شناخت تا تحت تاثیر آن قرار نگیریم و امروز جریان باطل آمریکا و هم پیمانان آن است.

خطیب نماز جمعه گفت: قرآن، نماد استکبار را فرعون معرفی می‌کند که بیش از 20ویژگی دارد که اگر به آن‌ها دقت کنیم می‌بینیم که قابل انطباق بر دو بل اسکتباری به ویژه‌آمریکا هستند.

سید احمد خاتمی ادامه‌ داد: قرآن فرعون را طاغی می‌داند یعنی کسی که تجاوز از حقش می‌کند و آمریکا مصداق کاملی از این تجاوز است.

**گروه‌های تکفیری زائیده سیاست‌های آمریکا

وی گفت: در طول پنجاه سال اخیر آمریکا با تولید گروه‌های تکفیری به پنجاه کشور جهان حمله مستقیم و غیر مستقیم کرده است و امروز سرکش‌ترین دولت در جهان که حتی به مردم خود  نیز رحم نمی‌کند ‌آمریکا است.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه دومین ویژگی‌ که قرآن برای شیاطین تطبیق می‌کند تهدید است اظهار کرد: فرعون زمان با هر کشوری که چپ می‌کند بلافاصله با تهدید تحریم اقتصادی تا تحریم‌های دیگر آن‌ها را تهدید می‌کند.

امام جمعه تهران گفت: اخیرا معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا گفته‌اند در صورت شکست در مذاکرات گزینه نظامی روی میزاست که در این رابطه باید بگویم پاسخ آن‌ها را رهبر معظم انقلاب داده است.

**تهدید نظامی، دشمنان ایران را پشیمان خواهد کرد

وی با بیان اینکه دوره “بزن در رو” گذشته است، ادامه داد: اگر آمریکا متعرض ملت ایران شود باید بداند که این ملت بزرگ را تعقیب‌شان خواهد کرد و به تعبیر امام (ره) ملت ایران دندان‌های آمریکا را در دهانشان خورد خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: گروه 1+5 شعارهای مردم و این  حماسه را ببینند این‌ها نمونه‌ای است  از  حماسه‌ای که امروز در سرتاسر نمازجمعه‌های کشور برگزار خواهد شد(راهپیمایی برای حمایت از مردم یمن که بعد از نمازجمعه برگزار می‌شود).

آیت‌الله خاتمی خطاب به مذاکره کنندگان کشورمان بیان داشت: شما فرزندان این ملت هستید و این جمله مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهید که عظمت و هیبت ملت ایران را در مذاکرات حفظ کنید و اگر در روند مذاکرات ذره‌ای چاشنی تهدید را مشاهده کردید مذاکرات را به هم زنید.

وی در ادامه افزود: زیرا روند تهدید غیر قانونی است همان طور که در ماده 52کنوانسیون وین آمده است که هر گاه تهدیدی هنگام مذاکرات صورت گرفت آن مذاکرات بی اعتبار خواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: از  مذاکره کننده کشورمان می‌خواهیم زیر شبح تهدید مذاکره نکنند که در این صورت مذاکره نخواهند کرد.

آیت‌الله خاتمی گفت: ما کاری به بازی‌های اوباما، کنگره و سنای آمریکا نداریم آن‌ها هر غلطی می‌توانند بکنند مهم این است که این ملت راه خود را پیدا کرده و ثابت و استوار در این راه خواهد ایستاد.

وی اظهارداشت: قرآن می‌فرماید؛ فرعونیان اهل تفرقه بیانداز و حکومت کن هستند همان طور که طرح اخیر ‌آمریکایی‌ها که عراق را به سه دولت شیعه، سنی و کرد تقسیم کرده بود نشان داد آن‌ها دنبال همین تفرقه هستند و این خوابی است که برای کشور عراق دیده‌اند و این خوابی است که به فضل خدا تعبیر نخواهد شد زیرا هم ملت عراق و هم مسئولان آن‌ها خوب این توطئه را شناختند و در  مقابل آن ایستادند.

خطیب نماز جمعه تهران  تصریح کرد: آمریکا در تاریخ خودش یک روز هم خیرخواه ملت‌ها نبوده و نخواهد بود و تنها به فکر سلطه بر کشورها است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مسائل یمن تاکیدکرد: مردم یمن تنها یک  خواسته معقول و مشروع دنیا پسند دارند که می‌گویند می‌خواهیم خود سرنوشتمان را تعیین کنیم، نمی خواهیم آمریکا برای ما تکیلف مشخص کند.

وی در ادامه تصریح کرد: حزب انصارالله در پی حاکمیت هم نبوده و  نیست و حرف ‌آن‌ها این است که چرا آ‌مریکا و دول غربی باید بر ما مسلط باشد؟ این خواسته حقی است و آفرین بر ‌آن‌ها.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: 44روز است که مدام مردم یمن بمباران می‌شوند اما آن‌ها قاطعانه ایستاده‌اند و خدا قوتشان دهد.

**به یاد مردم مظلوم یمن هستیم

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد یمن اظهارداشت: رسول اکرم فرمودند من یمنی هستم، بنده معتقدم که پیامبر اکرم امروز را دیده‌اند که چنین سخنی فرمودند و ایشان در جای دیگر نیز گفتند که هرکه یمنی‌ها را دوست داشته باشد مرا دوست داشته و هرکه آن‌ها را دشمن بدارد مرا دشمنی کرده است.

وی ادامه داد: یمن نفس کشیده است در فضای علی(ع)، عمار یاسر و مالک اشتر، این ملت به یاری خداوند پیروز و سربلند خواهند شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این خواسته حق را دولت جلاد سعودی چگونه جواب داد؟ تا دیروز سه هزار و 512شهید که شامل 492کودک، 209زن و شش هزار و 189 مجروح که شامل 993کودک و 713زن بوده است و همچنین 95هزار آواره، 4هزار و 189 منزل مسکونی، 25مسجد، 125مدرسه، 151درمانگاه، 148انبار مواد غذایی و 4سیلوی گندم منهدم و نابوده شده است.

آیت‌الله خاتمی خطاب به عربستان سعودی تصریح کرد: شرمتان باد با این جنایات صهیونیستی که همانند آن‌ها در غزه عمل می‌کنید.

وی تاکید کرد: دولت عربستان بیش از صد سال است که سر کار آمده است، این دولت کاملا بی ریشه را انگلیسی‌ها سرکار‌ آورده‌اند و کسانی که می خواهند مطالعه کنند می‌توانند کتاب “مستر همفر” جاسوس انگلیسی را که انتشارات امیر کبیر چاپ کرده است بخوانید و ببینید چگونه این کشور  توسط  انگلیس سرکار ‌آمد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ادامه حیات عربستان سعودی با  وحشی گری و غارت‌های هولناک همراه بوده است، در عربستان موج خون به راه  انداخته‌اند و این‌ها دستشان تا مفرغ به خون مسلمانان آغشته است و احساس می‌شود که گویا این‌ها ماموریت اسلام  ستیزی دارند.

**اسرائیل؛ پشت صحنه جنایات عربستان است

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: در حمله 33روزه اسرائیل به جنوب لبنان، حمله 21روزه به غزه، حمله هشت روزه به غزه و حمله 51روزه به غزه در تمام این صحنه‌ها عربستان سعودی که به اسم مسلمان است، در پشت صحنه جنایات صهیونیستی‌ها ایستادند و اکنون ‌آفرین می‌فرستیم به مردم یمن  که با ایستادگی خود در حقیقت در مقابل آمریکا و صهیونیست می‌جنگید.

وی اظهارداشت: سازمان‌های بین‌المللی متاسفانه در این عرصه امتحان ننگینی دادند و شورای امنیت به جای حمایت از مظلومان، از ظالمان حمایت کرد و زمینه تجاوزات عربستان سعودی را فراهم کرد، بشریت باید از این سازمان‌ها قطع امید کند و طرح نو دراندازد و از این عروسک‌های کوکی استکباری، دیگر کاری ساخته نیست.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخی دول که نام اسلامی را یدک می‌کشند متاسفانه لکه ننگی برای اسلام شدند، برخی از آن‌ها شریک جنایات شدند و برخی دیگر با سکوت خود در حقیقت از جنایات حمایت کردند، این‌ها را تاریخ در خاطره خود ضبط می کند و مطمئنا در پیشانی آن‌ها مهر خائن خواهد خورد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: همان طور که امروز بشریت و انسان‌های منصف این داغ خائن الحرمین را بر پیشانی عربستان سعودی زده‌اند و آل سعود به یاری خدا آل سقوط خواهند بود همچنان که نشانه‌های این سقوط را می‌ببینیم.

وی تصریح کرد: با هر جنایتی که جانی‌های بدتر از نازی‌ها می کنند یک گام به سوی سقوط نزدیک می‌شوند همان طور که در زلزله سیاسی اخیر که در عربستان شاهد بودیم.

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: هر کاری که در حمایت از مظلومان یمن از دست مسلمانان برمی آید انجام دهند، حداقل کار تظاهرات و اجتماعات باشکوه خواهد بود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: به فضل خدا شما نمازگزاران ایرانی بعد از نماز جمعه امروز این حداقل کار را در حمایت از مردم یمن انجام خواهید داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=9085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.