• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امام جمعه خرم آباد:مسئولین برای بهره برداری بیشتر از ایام اعتکاف برنامه ریزی داشته باشند/تغییرات حکومتی آل سعود نشانه متلاشی شدن این رژیم است

  • کد خبر : 8707
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
امام جمعه خرم آباد:مسئولین برای بهره برداری بیشتر از ایام اعتکاف برنامه ریزی داشته باشند/تغییرات حکومتی آل سعود نشانه متلاشی شدن این رژیم است

‌به گزارش “کانون سبحان” آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر ترک گناه و معصیت را از نشانه های تقوا دانست و اظهار داشت: امام علی (ع) خطاب به شیعیان می فرماید”ای شیعیان ما در ترک گناه با نفس خود بجنگید تا انجام […]

‌به گزارش “کانون سبحان” آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر ترک گناه و معصیت را از نشانه های تقوا دانست و اظهار داشت: امام علی (ع) خطاب به شیعیان می فرماید”ای شیعیان ما در ترک گناه با نفس خود بجنگید تا انجام عبادت بر شما آسان شود.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی می فرماید”عابدترین مردم کسی است که واجبات را به پا داشته و به انها مقید باشد، خوشبخت ترین مردم کسی است که با اشخاص بزرگوار رفت و آمد کند و زیرک ترین مردم کسی است که زیاد به مرگ فکر کند.

سیره امام علی (ع) در اجرای عدالت و رسیدگی به فقرا را دنبال کنیم

خطیب جمعه خرم آباد ضمن تبریک ۱۳ رجب ولادت امیرالمونین علی (ع) به صفات والای این امام بزرگوار اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) مظهر جمیع اسماء و صفات الهی، مظهر علم، حکمت، قدرت و عدالت خداست و همه صفات خداوند در وجود این شخصیت بزرگ تجلی یافته است.

آیت الله میرعمادی بر تمسک جستن به ولایت علی (ع) و دنبال کردن سیره ایشان در زندگی تاکید کرد و گفت: مهمترین سیره امام علی (ع) اجرای عدالت و رسیدگی به فقرا و نیازمندان جامعه بوده لذا همه ما باید در زندگی فردی و اجتماعی خود عدالت را اجرا کرده و با ظلم و فساد مبارزه کنیم.

وی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد در جامعه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید کردند مسئولین که روزنامه نیستند درباره فسادگران حرف می زنند و مردم که نمی توانند کاری کنند مسئولین بایستی جلوی فساد اقتصادی را بگیرند زیرا مردم عمل می خواهند.

مسئولین برای بهره برداری بیشتر از ایام اعتکاف برنامه ریزی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به فرارسیدن ایام البیض و شروع اعتکاف اشاره کرد و بیان داشت: اعتکاف عبادتی برجسته، جامع و کامل و فرصتی برای خودسازی فردی و اجتماعی است و از سفارشات موکد پیامبر اکرم (ص) است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی برای به خود آمدن، تفکر کردن، پیدا کردن معنویت و پرداختن به دعا و راز و نیاز با خداست افزود: اعتکاف فرصتی است برای اینکه انسان از زندگی دنیا و تعلقات مادی رهایی پیدا کند و به خود و خدای خود روی آورد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر اعتکاف با استقبال پرشور جوانان روبرو شده است اظهار داشت: این استقبال جوانان فرصتی برای ایجاد نشاط و ارتباط با انسان های صالح، تقویت اندیشه های دینی، چشیدن طعم شیرین ایمان و انس با خدا و تلاوت قرآن است.

خطیب جمعه خرم آباد از مسئولان خواست برای بهره برداری بیشتر از ایام اعتکاف برنامه ریزی بهتری داشته باشند و اضافه کرد: مسئولین بایستی توجه داشته باشند که برنامه های پیش بینی شده برای ایام اعتکاف با خلوت کردن معتکفین منافاتی نداشته باشند و فرصث بیشتری برای خلوت کردن معتکفین فراهم آورند.

فرهنگ کار در لرستان جای فرهنگ تسهیلات گرفتن را بگیرد

آیت الله میرعمادی به مناسبت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و با یادآوری اینکه در آموزه های دینی از کارگر به عنوان مجاهد فی سبیل الله یاد شده اظهار داشت: در جامعه ما بایستی کار و کارگر، تولید، کارآفرینی و سرمایه گذاری به عنوان یک ارزش و عبادت تلقی شود.

وی با تاکید بر حاکم شدن فرهنگ کار در استان و مذمت تنبلی و سستی افزود: متاسفانه در لرستان فرهنگ کار آنگونه که باید وجود ندارد و فرهنگ تسهیلات گرفتن در استان حاکم شده است لذا بایستی بر این کار نظارت شده و از انجام آن جلوگیری شود تا فرهنگ کار بر فرهنگ تسهیلات گرفتن حاکم شود.

مسئولان به معیشت و بیمه کارگران ساختمانی توجه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه یکی از مطالبات عموم مردم لرستان اشتغال به کار جوانان به ویژه افراد تحصیلکرده است بیان داشت: برای ایجاد اشتغال در استان بایستی تعاونی ها تقویت شده و سرمایه گذاری رونق گیرد و مسئولین افرادی که به دنبال تولید هستند را به استان بکشانند.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: بایستی استان را به سمت صنعتی شدن پیش برده و کارخانجات و واحدهای تعطیل استان را احیا کنیم چرا که با وضعیت بحرانی وجود بیکاری در استان به ویژه بین قشر تحصیل کرده تنها پرداختن به کشاورزی کافی نیست.

وی بر ضرورت توجه مسئولین به کارگران ساختمانی تاکید کرد و گفت: کارگران قشر مظلومی هستند ولی از بین آن ها کارگران ساختمانی که در گوشه خیابان منتظرند کسی آن ها را به کار گیرد از همه مظلوم ترند لذا بایستی به مشکلات این قشراز جمله بیمه آن ها توجه شود.

خطیب جمعه خرم آباد اضافه کرد: مسئولین بایستی مکان مناسبی برای استقرار کارگرانی ساختمانی در تابستان و زمستان فراهم کنند تا احترام این افراد حفظ شود و لازم است این افراد از برخی امتیازات و مزایای دولتی از جمله سبد کالا و وام های بانکی بهره مند شوند زیرا بسیار در مضیقه هستند.

معلم موفق کسی است که بتواند علم و اخلاق را درست انتقال دهد

آیت الله میرعمادی به سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم اشاره کرد و بیان داشت: رشد، پیشرفت، معنویت، اخلاق و سلامت جامعه مرهون تلاش معلمان است و یاد دادن علم و دانش که اساس پیشرفت هر جامعه است توسط معلمان شکل می گیرد.

وی شکوفا کردن استعدادهای درونی دانش آموزان را نتیجه تلاش معلمان دانست و عنوان کرد: آموزش اخلاقی و رفتاری و تربیت دانش آموز از وظایف معلم بوده لذا معلم موفق کسی است که بتواند علم و اخلاق را درست بر دل و جان دانش آموز انتقال دهد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد شهید مرتضی مطهری را یک اسلام شناس واقعی که شاگردانی خوب تربیت کرد خواند و تصریح کرد: معلم باید همچون استاد مطهری شاگرد پرور باشد و شاگرد نیز بایستی خود را مدیون معلم بداند آنگاه مقام معلم معنا پیدا خواهد کرد.

تغییرات حکومتی آل سعود نشانه متلاشی شدن این رژیم است

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییرات حکومتی که اخیرا در رژیم آل سعود صورت گرفته اشاره کرد و گفت: این تغیرات نشانه متلاشی شدن این رژیم بوده و حاکی از این است که یک جنگ قدرت در خاندان آل سعود به وجود آمده و این همان چیزی است که مردم سال ها انتظار آن را می کشیدند.

وی افزود: خاندان آل سعود با رفتاری وحشیانه و متهجرانه یک کشور را به نام خود ثبت کرده اند و بر مردم این کشور حاکم شده اند و این خاندان هیچ بویی از تمدن و فرهنگ اسلامی نبرده اند و فقط اسم اسلام و قرآن را یدک می کشند بطوریکه پادشاه آن با زن اجنبی دست داده و با او شراب می خورد آنگاه دور کعبه طواف می کند.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه رژیم آل سعود یک رژیم جنایتکار است بیان داشت: یکی از جنایات آن ها هفته پیش بود و هنگامیکه هواپیمای جمهوری اسلامی ایران که حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم یمن بود را تحت تعقیب قرار داده و فرودگاه را بمباران کرد تا این کمک ها به مردم یمن نرسد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه رژیم آل سعود دچار جنون شده و بر همین اساس بدترین جنایات را انجام می دهد ادامه داد: ثروتی که آل سعود از نفت به دست آورده آن ها را دچار بدمستی کرده و این بدمستی آن ها را وادار به جنون و جنایت می کند و این جنون عاقبت ظلم وستم است.

وی عنوان کرد: خداوند متعال جنایت دیوانه وار آل سعود در یمن را زمینه ای برای فروپاشی آن ها فراهم کرده و به طور قطع این رژیم با این جنایات جنون آمیز در لبه پرتگاه قرار گرفته و به زودی متلاشی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=8707

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.