• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

حجت الاسلام رضایی:بیانات مقام معظم رهبری در 14 خرداد در باب اصول مکتب فکری امام بزرگوار (ره) بود.

  • کد خبر : 13886
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۳
حجت الاسلام رضایی:بیانات مقام معظم رهبری در 14 خرداد در باب اصول مکتب فکری امام بزرگوار (ره) بود.

 به گزارش“کانون سبحان”؛ امام جمعه موقت شهر هندودر حجت الاسلام رضایی خود و همه خواهران و برادران را به تقوای الهی دعوت کردند و خطبه های امروز را اینگونه آغاز کردند: امتحان برای رفع جهل و ابهام است خداوند که علمش به همه چیز احاطه دارد پس امتحان خداوند به چه معناست؟ امتحان خداوند برای […]

 به گزارش“کانون سبحان”؛ امام جمعه موقت شهر هندودر حجت الاسلام رضایی خود و همه خواهران و برادران را به تقوای الهی دعوت کردند و خطبه های امروز را اینگونه آغاز کردند: امتحان برای رفع جهل و ابهام است خداوند که علمش به همه چیز احاطه دارد پس امتحان خداوند به چه معناست؟ امتحان خداوند برای پرورش و تربیت و رشد است — همانگونه که فولاد را برای استحکام در کوره می گذارند.
— سربازها را برای آمادگی بیشتردر آموزشهای نظامی تحت فشار و سختی می گذارند
أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَكُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ ﴿٢
صبر رمز پیروزی
إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنتُمْ تُوعَدُونَ
امام صادق علیه السلام :  من ابتلى من المؤمنین ببلاء فصبر علیه كان له مثل أجر ألف شهید.
امام صادق علیه السلام فرمود: اگر انسان مؤمنى به بلا و مصیبتى گرفتار شد، و بر آن صبر نمود، اجرش مانند اجر هزار شهید است.
قال علی بن الحسین زین العابدین(ع):«الصَّبرُ مِن الایمانِ بمنزلة الرَّأس مِن الجَسَدِ و لا ایمانَ لِمَن لا صَبرَ له»(اصول كافی، ج2، ص89،
امام صادق (علیه السلام ) فرمود:ان العبد لیكون له عند الله الدرجه لا یبلغها بعمله فیبتلیه الله فى جسده او یصاب بماله او یصاب فى ولده فان هو صبر بلغه الله ایاها. (72)
بنده را در نزد خدا درجه اى است كه ممكن است به وسیله عملش به آن نرسد. در این هنگام خداوند او را به یك نوع گرفتارى در بدن یا مال یا فرزندانش مبتلا مى كند اگر صبر و شكیبایى كرد، خداوند او را به آن درجه نایل مى كند.


 صبر امام سجاد (ع) بر مرگ فرزندشان
در روایت است که عده اى نزد امام سجاد (ع) بودند که خادم آن حضرت سیخ کباب را با عجله از تنور بیرون آورد ولى سیخ از دستش افتاد و به سر بچه امام سجاد (ع) اصابت کرد و مرد. امام سجاد (ع) از منزل شتابان بیرون آمد وقتى بچه را دید که مرده است رو کرد به غلام خود و فرمود: «انت حر لوجه الله؛ تو در راه خدا آزادى!» زیرا تو عمدا این کار را نکردى. سپس حضرت شروع به تجهیز و کفن و دفن فرزندش نمود.

عوامل پیروزی در امتحان الهی
۱ـ صبر
۲ـتوجه به گذرا بودنحوادث و سختیهای این جهان
۳ـ استمداد از نیروی ایمان و الطاف الهی  ( الذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین )
۴ـمطالعه تاریخ پیشینیان
۵ـ همه حوادث در پیشگاه خداوند رخ میدهد او از همه چیز آگاه است ــ خود این دانستن عاملی برای پایداری است
حضرت نوح با همه سختیها وقتی به او گفته شد ( واصنع الفلک باعیننا ) در برابر ما به ساختن کشتی اقدام کن همه خستگی او رفع شد
امام حسین ع فرمود:همین که می بینم همه این حوادث در برابرعلم پر وردگار انجام میگیرد سختی آن برمن آسان میشود.
حضرت زینب با همه مصیبتهای روز عاشورا فرمود: ما رایت الا جمیلا
والعصر. انّ الانسان لفى خسر.الّا الّذین ءامنوا و عملوا الصّالحات و تواصوا بالحقّ و تواصوا بالصّبر.

خطبه دوم
 امام جمعه موقت هندودر بار دیگر همه‌ى برادران و خواهران نمازگزار را دعوت به تقواى الهى.نمودند و با تشکر از برگزار کنندگان مراسم نیمه شعبان روز ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامیدانستند و یاد و خاطره شهدای ۱۵خرداد را گرامی داشتند

امام جمعه موقت هندودر به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد پرداختند

بیانات مقام معظم رهبری در 14 خرداد به بیان اصول مکتب فکری امام بزرگوار (ره) پرداختند و گفتند: “

۱ــ اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی”،
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ماهیت اسلام آمریکایی به دو شاخه آن یعنی “اسلام سکولار” و “اسلام متحجر” اشاره و خاطر نشان کردند: امام (ره) همواره افرادی را که قائل به جدایی جامعه و رفتار اجتماعی انسانها از دین بودند در کنار افرادی قرار می دادند که به دین نگاه عقب افتاده و متحجرانه داشتند.
حضرت آیت الله خامنه با تاکید بر اینکه هر دو شاخه اسلام آمریکایی همواره مورد حمایت زورگویان جهانی و آمریکا قرار داشته است، افزودند: امروز نیز جریان منحرف داعش و القاعده و همچنین جریانهای به ظاهر اسلامی ولی بیگانه با فقه و شریعت اسلامی، مورد حمایت آمریکا و اسرائیل هستند.
ایشان گفتند: از دیدگاه امام (ره) اسلام ناب، اسلام مبتنی بر کتاب و سنت است که با دیدگاهی روشن و متناسب با شرایط زمان و مکان، در حوزه های علمیه بدست می آید.
۲ــ اتکال به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده الهی و در مقابل بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی ایشان با اشاره به بی اعتمادی مطلق امام (ره) به مستکبرین و بی اعتنایی کامل به وعده های آنها، افزودند: امروز ما این موضوع را بطور کامل لمس کرده و متوجه شده ایم که چرا نمی توان به وعده های مستکبرین اعتماد کرد زیرا آنها در جلسات خصوصی صحبت هایی را می کنند که در جلسات عمومی خلاف آن را می گویند و عمل می کنند.
۳ــ اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی” ایشان با تاکید بر اینکه امام بزرگوار (ره) در مسائل مختلف اقتصادی، نظامی، سازندگی، تبلیغاتی و از همه بالاتر در مسائل انتخابات، همواره بطور واقعی به نیرو و رای مردم اعتقاد داشت و معتقدِ تکیه به مردم بود،
حتی در مواردی ممکن بود تشخیص و انتخاب مردم با نظر امام (ره) یکسان نبود اما امام برای آراء مردم احترام قائل بود.
۴ــ در بُعد مسائل داخلی، امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود ایشان با اشاره به تاکید مکرر امام (ره) مبنی بر اعتماد مسئولان به طبقات محروم و ضعیف، افزودند: امام بزرگوار (ره) همواره می گفت، این کوخ نشینان و فقرا هستند که بدون اظهار نارضایتی از مشکلات و سختی ها در صحنه حاضر هستند در حالیکه طبقات برخوردار، در مشکلات بیشتر ابراز نارضایتی می کنند.
“۵ــ در بعُد خارجی، امام (ره) صریحا” در جبهه مخالفِ قلدران بین المللی و مستکبران بود امام (ره) با مستکبرین سرآشتی نداشت، واژه “شیطان بزرگ” برای آمریکا را یک ابداع عجیب از طرف امام (ره) دانستند
ایشان افزودند: امام (ره) تا آخرین روز حیات خود، همین احساس را نسبت به آمریکا داشت و ضمن آنکه تعبیر ” شیطان بزرگ” را بکار می برد، از بن دندان هم به آن اعتقاد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: در مقابل، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، عده ای به نقش آمریکا در تغذیه عقبه رژیم طاغوت که بدست ملت ایران ساقط شده بود، توجه نمی کردند و لذا با حضور آمریکاییها در کشور و حتی ادامه فعالیت برخی نهادهای آمریکایی موافق بودند.
۶ــ تأکید بر استقلال و نفی سلطه‌پذیری” ایشان با اشاره به اعتقاد راسخ امام بزرگوار به استقلال و رد سلطه، بسیاری از فعالیتهای دشمن نظیر تهدیدها و تحریمها را برای خدشه وارد کردن در این اصل خواندند و گفتند: دشمن استقلال کشور را هدف گرفته و همه باید ضمن شناخت اهداف دشمن، هوشیار باشند.
۷ــ اصل «وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکن دشمن» ایشان تفرقه‌افکنی مذهبی و قومی را جزو سیاستهای قطعی دشمن خواندند و افزودند: امام بزرگوار ما از ابتدای پیروزی انقلاب در مقابله با این توطئه، تکیه کم نظیری بر وحدت ملی و اتحاد آحاد ملت داشتند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، طرح «هلال شیعی» توسط عوامل دست دوم امریکا و همچنین مماشات و یا کمک آمریکا به جریانهای تروریستی در عراق و سوریه نظیر داعش را از جمله شواهد سیاست تفرقه‌‌افکنی مذهبی استکبار برشمردند و افزودند: همه، چه سنی و چه شیعه باید توجه کنند که بازی دشمن را نخورند. ایشان تأکید کردند: هم آن تسننی که مورد حمایت امریکاست و هم آن تشیعی که از لندن به دنیا صادر می‌شود، هر دو برادران شیطان و عوامل استکبار و غرب هستند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13886

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.