• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

امام جمعه موقت خرم‌آباد :بازرسی از مکان های نظامی ایران خط قرمز ما است

  • کد خبر : 13505
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
امام جمعه موقت خرم‌آباد :بازرسی از مکان های نظامی ایران خط قرمز ما است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: تمام ظرفیت‌های اجتماعی، حاکمیتی و پارلمانی برای نظارت بر مذاکرات هسته‌ای استفاده شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/27/4/1605451.jpg?ts=1432719998552به گزارش کانون سبحان”؛  حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: امام علی (ع) در نامه 53 نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر در رابطه با تقوای اجتماعی و حکومتی می‌فرماید: « ای مالک مبادا هرگز در آن چیزی که با مردم برابر هستی، امتیازی بخواهی».

وی در رابطه با ضرورت تربیت عقلانی از دیدگاه قرآن، افزود: بر اساس آیات قرآن، رشد اخلاقی محقق نمی‌شود، مگر در سایه  تربیت عقلانی و عقل در لغت به‌ معنی قوه تشخیص بین حق و باطل و حالتی نفسانی است که انسان را به سمت انتخاب درست هدایت می‌کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: منظور از تربیت اخلاقی ایجاد زمینه مناسب برای پرورش قوه تفکر انسان و تقویت فهم آدمی نسبت به جایگاه خود در عالم هستی، خالق و مخلوقات عالم است.

وی عقل را اساس تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: هدف از بعثت انبیاء (ص) و امامان (ع)، بیدارگری قوه عقلانیت در وجود انسان بوده است چراکه هدایت، شکوفایی و تکامل انسان‌ها مستلزم به کارگیری نیروی تعقل است.

متقی‌نیا خاطرنشان کرد: در بیش از 20 آیه قرآن کریم با بیان عبارت‌های مانند «افلا تعقلون»، «لعلکم تعقلون»، به اهمیت تعقل و خردورزی تأکید شده است و در آیات فراوانی نیز انسان مورد سرزنش قرار گرفته که چرا در قرآن تدبر نمی‌کند.

وی با بیان این‌که عقل نخستین مخلوق الهی است، گفت: عقل، اساس شناخت خداوند متعال و از ادله مهم اجتهاد در بدست‌آوردن فقه و احکام دین است و به‌دلیل همین جایگاه والای خردورزی در دین اسلام است که هرگونه عاملی که سبب زوال عقل انسان شود، حرام شمرده شده است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد افزود: امام صادق (ع) فرمود «کسی که تعقل نکند، رستگار نمی‌شود» و امام علی (ع) نیز فرمود:«خداوند پیامبران را فرستاد تا وفاداری به پیمان فطرت را به مردم یادآوری کند و توانمندی‌های پنهان‌شده در عقل‌هایشان را آشکار کند».

وی در خطبه‎های دوم نماز جمعه، عنوان کرد: امام علی (ع) در نامه 53 نهج‌البلاغه فرمود: «باد غرورت، جوشش خشمت، تجاوز دستت و تندی زبانت را  در اختیار خودت بگیر…» و این برای مسئولان جامعه ما درس است.

متقی‌نیا با گرامیداشت فرارسیدن نیمه‌شعبان و ولادت حضرت ولی‌عصر (عج)، تصریح کرد: ما شیعیان منتظر موعود خداوند متعال هستیم که در قرآن کریم وعده ظهورش را به مسلمانان داده است، انتظار به معنی سردی و ناامیدی و سکون نیست بلکه یقین به ظهور موعود، قانع نبودن به وضعیت موجود و تلاش برای فراهم‌سازی زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم جشن در اعیاد مذهبی، جزئی از شعائر الهی است اما عاملی که مهم‌تر از آن است، تلاش در جهت راضی کردن امام زمان (ع) است که در این راستا شایسته است مسلمانان با شب‎زنده‌داری و دعا وعبادت در شب و روز نیمه‌شعبان، ضمن دعا برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) در جهت رضایت و خشنودی این امام معصوم (ع) نیز گام بردارند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد بیان کرد: خداوند متعال در آیات قرآن به مؤمنان وعده داده است که عاقبت وارث زمین می‌شوند در حالی‌که در امنیت و به‌دور از هر گونه ترس و نگرانی به‌سر می‌برند و این مژده در آیات فراوانی با عبارت‌های «والعاقبه‌للمتقین» ذکر شده است.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 55 سوره مبارکه نور می‌فرماید: « وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا …؛ خدا به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند وعده داده است که حتما آنان را در این سرزمین جانشین (خود) قرار دهد همان‌گونه که کسانى را که پیش از آنان بودند جانشین (خود) قرار داد و آن دینى را که برایشان پسندیده است، به سودشان مستقر کند و بیمشان را به ایمنى مبدل گرداند».

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: بر اساس تفاسیر متعددی که از علامه طباطبایی، طبرسی و رازی ذکر شده، وعده خداوند در آیه فوق، ظهور امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی (ره) و آغاز ولایت مقام معظم رهبری، عنوان کرد : امام خمینی (ره) در برخورد با جهان‌خواران و عدم سازش با آن‌ها قاطعیت داشت و حامی نهضت‌های آزادی‌بخش بود، بنابراین ایام ارتحال امام خمینی (ره) فرصت مناسبی است که در اندیشه سیاسی ایشان تأمل کنیم .

متقی‌نیا تصریح کرد: امام خمینی (ره) در یکی از بیانات خود فرمود:«من به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولان عرض می‌کنم که چه در جنگ و چه در صلح، بزرگ‌ترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم، جهان‌خواران، به‌ویژه آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند، لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل شد».

وی در رابطه با توافقات هسته‌ای، تصریح کرد: در بحث مذاکرات هسته‌ای احتمال شکل‌گیری سه سناریو مبنی‌بر عدم توافق، تمدید مذاکرات و یا شکل‌گیری توافق بد و تحقیرآمیز وجود دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بر اساس شواهد و تحلیل‌های واقع‌بینانه، غرب همان‌طور که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده بود به‌دنبال زیاده‌خواهی و قانون‌شکنی و امتیاز گرفتن است، بنابراین لازم است که تمام کسانی که خود را علاقه‌مند به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند و پیرو ولایت‌فقیه هستند، تمام ظرفیت‌های اجتماعی، حاکمیتی و پارلمانی را به‌کار گیرند تا از تحمیل توافق تحقیرآمیز به ایران جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: در یک توافق خوب حداقل باید مؤلفه‌‌هایی مانند لغو همه تحریم‌ها، حفظ دستاوردهای فناوری هسته‌ای، عدم بازرسی از مراکز نظامی و نیروهای مسلح، متعارف بودن بازرسی‌ها از زیرساخت‌های هسته‌ای و پرهیز از بازرسی‌های ویژه و مضاعف و برگشت‌پذیر بودن توافق هسته‌ای در صورت نقض تعهدات لحاظ شود.

متقی نیا گفت: نگرانی‌ها در رابطه با توافق هسته‌ای زیاد است و مردمی که تربیت‌شده مکتب سیاسی امام خمینی (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی هستند، خواستار حفظ خطوط قرمز نشان در مذاکرات هسته‌ای هستند.

وی با اشاره به ولادت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، افزود: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بدون توجه به نقش جوانان امکان‌پذیر نیست و بنابراین باید به جوانان که نیروی محرکه نظام هستند همانند روزهای دفاع مقدس اعتماد شود و آن تجربه موفق حضور فعال جوانان را در عرصه دفاع از هویت دینی و ملی به کار گرفته شود و مسئولیت‌های مهمی نیز به قشر جوان سپرده شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به روز جهانی مستضعفین و سربازان گمنام امام زمان (عج)،  تصریح کرد: این روز را به همه فرزندان ملت که در خدمت امام زمان (عج) و آرمان‌های وی هستند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی بیان کرد: در فرهنگ بومی مردم لرستان، سنت‌ها و فرهنگ‌های اصیل و ریشه‌داری وجود دارد که در راستای دین اسلام شکل گرفته‌اند که باید این اصالت حفظ شود، مردم لرستان از دیرباز تاکنون به نجابت، عفت و غیرت شهرت یافته‌اند، بنابراین باید از مسائلی که به قدمت تاریخی و ارزش‌های قوم لر خدشه وارد می‌کند، پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.