• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار جدید از تحولات نیجریه/ 4 کشته و 25 نفر زخمی در حمله پلیس به تظاهرات کنندگان+جزئیات و عکس

  • کد خبر : 21732
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
اخبار جدید از تحولات نیجریه/ 4 کشته و 25 نفر زخمی در حمله پلیس به تظاهرات کنندگان+جزئیات  و عکس

پلیس نیجریه با مداخله در راهپیمایی مسالمت‌آمیزی که خواستار آزادی رهبر شیعیان این کشور بود، به روی معترضان آتش گشود و ۴ تن را کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی کرد.

2015-12-16_005535

به گزارش سرویس بین‌الملل «کانون سبحان»؛ پلیس نیجریه برای مقابله با معترضان آرام مسلمان در این کشور، چهار معترض را به ضرب گلوله کشت.

بعد از آنکه معترضان به کشتار مسلمانان شیعه طی سه روز گذشته در نیجریه راهپیمایی کردند، پلیس این کشور سه شنبه شب (دیشب) به روی معترضان آتش گشود که این اقدام منجر به کشته شدن حداقل چهار نفر شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، صدها نفر از مردم شیعه معترض در نیجریه، در خیابان‌های کادونا راهپیمایی کردند و خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر «جنبش اسلامی نیجریه» شدند که این اقدام با برخورد شدید پلیس روبه‌رو شد.

«ابراهیم موسی» سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه به خبرگزاری فرانسه گفت «پلیس‌های مسلح کمین کرده بودند و با پرتاب گاز اشک آور به سوی جمیعت آتش گشودند که به موجب آن چهار نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند. با وجود این حملات، راهپیمایی ادامه پیدا کرد».

ساکنان این مناطق گفته‌اند بعد از این حملات پلیس، ساکنان مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. به گفته برخی ساکنان شهر کادونا، در همه مناطق حمله و تیراندازی پلیس و استفاده از گاز اشک‌آور علیه شیعیانی که خواستار آزادی زکزاکی بودند، مشاهده شد.

بامداد یکشنبه پلیس نیجریه به خانه شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور حمله‌ور شد و وی را دستگیر کرد. در این عملیات صدها نفر کشته شدند.

http://fa.abna24.com/upload/image/2015/12/15/13_566fe34de75ca.jpg

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=21732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.