• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

جزئیات جدید از حملات انتحاری داعش به کرکوک+عکس

  • کد خبر : 37191
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
جزئیات جدید از حملات انتحاری داعش به کرکوک+عکس

یک منبع امنیتی استان کرکوک عراق اعلام کرد عناصر مسلح و انتحاری داعش به چند ساختمان نهادهای امنیتی در این استان حمله کردند. اما نیروهای امنیتی توانستند امنیت این مراکز را حفظ نموده و شماری از تروریست ها را به هلاکت برسانند.

2016-10-21_110504

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از شبکه العالم، عبد الله نور الدین الصالحی، شهردار الدبس در شمال غرب کرکوک، به خبرگزاری فرانسه گفت داعش به نیروگاه برق این شهر حمله کرد که راه اندازی آن به شرکتی ایرانی واگذار شده است. وی افزود که سه انتحاری در ساعت 6 صبح به نیروگاه حمله کردند که در این حمله 12 کارمند عراقی و چهار تکنیسین ایرانی کشته شدند.

گروه تروریستی داعش، سعی دارد با عملیات انتحاری و انفجاری در مناطق مختلف، افکار عمومی را از شکست های پی در پی این گروه تروریستی در عملیات موصل، منحرف کند.

یک منبع امنیتی استان کرکوک عراق اعلام کرد عناصر مسلح و انتحاری داعش به چند ساختمان نهادهای امنیتی در این استان حمله کردند. اما نیروهای امنیتی توانستند امنیت این مراکز را حفظ نموده و شماری از تروریست ها را به هلاکت برسانند.

این منبع در گفتگو با پایگاه عراقی سومریه نیوز گفت شماری از عناصر مسلح و انتحاری داعش بامداد امروز جمعه با هدف به کنترل درآوردن ساختمان سابق اداره کل پلیس کرکوک در خیابان المحکمه در مرکز این شهر، به آن حمله کردند. اما نیروهای حراست و نگهبانی این مرکز توانستند از ورود مهاجمان به آن خودداری کنند. در نتیجه یک انتحاری که نتوانسته بود وارد ساختمان شود خودش را منفجر کرد.
منبع مذکور افزود شمار دیگری از عناصر مسلح به یک ساختمان امنیتی در محله 90 در مرکز کرکوک حمله و اقدام به تیراندازی و پرتاب نارنجک به سوی ساختمان کردند. پس از آن نیروهای حراست با تروریست ها درگیر شدند و توانستند حمله تروریست ها را ناکام بگذارند.
به گفته این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود عناصر مسلح وابسته به داعش همچنین به دو مرکز پلیس در محلات حزیران و دمیر واقع در جنوب کرکوک حمله کردند. اما نگهبانان این مراکز توانستند پس از درگیری شدید با مهاجمان حملات آنها را ناکام بگذارند. همچنین یک انتحاری پس از ناکامی در ورود به ساختمان مرکز پلیس، خودش را در نزدیکی آن منفجر کرد.
این منبع با اشاره به استقرار نیروی پلیس کرکوک و اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در بیشتر خیابان های این شهر تأکید کرد که وضعیت امنیتی شهر تحت کنترل نیروی نظامی و امنیتی است و تاکنون سه تروریست مهاجم به هلاکت رسیده اند.

تصاویری از حملات کرکوک در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=37191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.