• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سیدحسن خمینی : ایران به زعامت رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کند/تصمیم خبرگان «دشمن» را ناکام گذاشت

  • کد خبر : 29668
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
سیدحسن خمینی : ایران به زعامت رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کند/تصمیم خبرگان «دشمن» را ناکام گذاشت

تولیت آستان مطهر امام راحل (ره)، با بیان اینکه تصمیم مجلس خبرگان در انتخاب جانشین حضرت امام خمینی(ره) دشمنان را ناکام گذارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام بزرگوار هستند و ما به زعامت ایشان افتخار می‌کنیم.

سيد حسن خمينيبه گزارش «کانون سبحان»؛ ، حجت‌الاسلام سیدحسن خیمنی تولیت آستان مطهر امام راحل (ره) شب گذشته در برنامه “نگاه یک” شبکه یک سیما درباره جانشینی حضرت امام (ره)، اظهار داشت: ما به زعامت رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنیم و ایشان خلف صالح امام هستند و تصمیم مجلس خبرگان در جانشینی حضرت امام (ره) موجب پرشدن این خلاء شد.

وی با توجه به رحلت امام بزرگوار و طمع دشمنان انقلاب اسلامی بیان کرد: بعد از رحلت ایشان دشمنان به کشور ما طمع کرده و قصد از بین بردن آن را داشتند ولی تنها وحدت مردم و پای کار آمدن تمام نیروهای انقلاب، جمهوری اسلامی ایران را نجات داد و حضور بیش از 10 میلیون نفری ملت در تشییع جنازه حضرت امام (ره) حادثه بزرگی را در جهان رقم خورد.

سید حسن خمینی در ادامه به خواسته‌های تاریخی مردم از زمان مشروطه اشاره کرد و یادآور شد: مردم ایران همواره 3 خواسته استقلال، آزادی و دینداری را طلب می‌کردند ولی در دوره قاجار مخصوصا ناصرالدین شاه‌ ،جامعه ما قابل دفاع نبود و استبداد سلطنت مطلقه به شدت مردم را آزار می‌داد و در اواخر دوره ناصرالدین شاه و مظفرالدین‌شاه استقلال ایران از بین رفت و تصمیم‌گیری برای کشور در سفارتخانه‌ها انجام می‌شد.

وی با اشاره به تلاقی 3 خواست ملت در انقلاب اسلامی تصریح کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از خواسته‌های سه‌گانه مردم بود که حضرت امام پرچم آن را برافراشت و این خواسته‌ها را نمایندگی کرد. مردم ایران در انقلاب اسلامی دنبال سه‌گانه تاریخی خود هستند و اگر به این موضوع برسیم آینده خوبی را خواهیم داشت.

تولیت آستان مطهر امام راحل (ره)، علم مبارزه در انقلاب را مبارزه با اسرائیل دانست و بیان داشت: مقابله با صهیونیست یعنی اعتراض به یک ذلتی که ایران در دوره شاه خائن به آن تن داد چرا که عزت آن پایمال شده است.

وی درباره کشوری که استقلال ندارد، گفت: عزت یک کشور به استقلال آن است و هر چیزی که عزت را از بین می‌برد در سعادت آن کشور تاثیر می‌گذارد و معنای آن این است که باید بدانیم که ملت از روی ترس تصمیم نگیرند و مصلحت‌اندیشی کنند.

سید حسن خمینی با تشریح اولویت مبارزات حضرت امام (ره) خاطر نشان کرد: اولین بحث در مبارزه، اسرائیل بود و بعد از آن کاپیتالاسیون که یک نوع فروش عزت ایران و پذیرش حقارت است قرار گرفت. سپس طرح انجمن ایالتی و ولایتی در دستور کار حضرت امام (ره)‌ بود که در این طرح حق رای به زنان دادند و ایشان بیان کردند در حکومتی که مردان هم اجازه رای ندارند چگونه رای به زن‌ها اجازه رای می‌دهند.

وی دلیل روی آوردن ملت به حضرت امام را اینگونه بیان کرد: در تاریخ ما آخوند، متدین و سید زیبارو زیاد بود ولی مردم به این خاطر عاشق و دلباخته حضرت امام شدند که ایشان دنبال سعادت مردم بود.

تولیت آستان مطهر امام راحل (ره) درباره صداقت امام بزرگوار با ملت ابراز کرد: این صداقت آنچنان بود که حتی دشمنان هم به آن اذعان می‌کردند و اگر این را نپذیرند منصف نیستند و این پیوند صادقانه به نحوی است که ملت به خاطر امام جان خود را می‌دادند.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی با اشاره به عاطفی بودن امام راحل (ره) گفت: ایشان به شدت عاطفی بودند و اگر یک پیام عاطفی به حضرت امام (ره) می‌رسید ایشان عمیقا تحت تاثیر قرار می‌گرفت که این رابطه دو سویه با مردم بود.

سید حسن خمینی درباره ویژگی خاص انقلاب تصریح کرد: این انقلاب مخصوص یک طبقه خاص نبود به عنوان مثال در آمریکا مردم انقلاب بردگی و در روسیه انقلاب ناوی و در چین انقلاب دهقانان را به پا کردند اما در جمهوری اسلامی ایران همه قشرها نظیر خرده‌سرمایه‌داران، دهقانان، بازاری‌ها، معلمان و امثالهم حضور داشتند.

وی درباره شعار نه شرقی و نه غربی تاکید کرد: در یک زمانی ما دنبال موازنه منفی بودیم. یعنی اگر یک امتیاز به روس‌ها می‌دادیم باید یک امتیاز هم به انگلیس‌ها می‌دادیم اما حضرت امام با این شعار این موازنه را به هم زد به این معنا که ما به دلیل ترس با هیچ کشوری نه شرق و نه غرب رابطه برقرار نمی‌کنیم بنابراین نه ظلمی روا می‌کنیم و نه زیر ظلم استکبار می‌رویم.

تولیت آستان مطهر امام راحل (ره) با اشاره به جمله “آمریکا هیچ  غلطی نمی‌تواند بکند” گفت: این به این معنا است که نه تنها آمریکا بله هیچ کشور دیگری نمی‌تواند غلطی بکند و نباید از روی ترس تصمیم‌گیری کنیم و بدانیم مصلحت خود را بر اساس منافع خود چاره‌اندیشی کنیم.

سیدحسن خمینی درباره رابطه حضرت امام با همسرش بیان کرد: کمتر کسی مانند حضرت امام (ره)‌ با همسر خود اینگونه رابطه را داشت و نمونه‌اش نامه تاریخی ایشان به همسرش از لبنان بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=29668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.