• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در لرستان

  • کد خبر : 80345
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
برگزاری اختتامیه جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در لرستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در این استان خبر داد.

به گزارش کانون سبحان ، عطا حسن‌پور، با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در لرستان، گفت: این استان یکی از استان‌هایی است که هر سال باید جشنواره اقوام را برگزار کند.

او اضافه کرد: جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به‌نام لرستان ثبت شده‌است و مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره تقویت وحدت بین اقوام ایران‌زمین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان به تلاش دشمنان برای تفرقه‌افکنی بین اقوام ایرانی اشاره و عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مثل جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین می‌تواند نقش مهمی در تقویت وحدت بین اقوام داشته باشد.

حسن‌پور آشنایی مردم با فرهنگ‌ها، خرده‌فرهنگ‌ها، سنت‌ها، آیین‌ها، رسم و رسومات سایر اقوام را از نتایج مثبت برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین دانست.

او بیان کرد: در میراث فرهنگی بخشی به‌نام «ثبت آثار ناملموس» یا «ثبت آثار معنوی» داریم که به معرفی، پاسداشت و انتقال به نسل‌های آینده و همچنین شناخت بهتر فرهنگ و تمدن و ریشه هویتی کمک می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه کشور ایران بیش از 148 هزار سال قدمت سکونتگاهی بشر را دارد، تصریح کرد: برخی از کشورها به‌دلیل نداشتن سابقه تمدنی به‌دنبال هویت‌سازی و هویت‌های جعلی هستند.

حسن‌پور گفت: لرستان از لحاظ مفاخر، علما، مشاهیر، غنای فرهنگی و قومیتی از پیشینه و سابقه خوبی برخوردار است و باید این ویژگی‎ها به مردم دنیا معرفی شوند.

او با بیان اینکه لرستان موفق به دریافت دو سهمیه ایران از یونسکو و سازمان جهانی جهانگردی شده‌است، خاطرنشان کرد: لازم است پیوست‌های فرهنگی ضمیمه این پرونده‌های ثبت جهانی باشد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=80345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.