• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

به زودی ايميل شما را هم هک خواهد کرد!!! / از ایمیل به جیمل مهاجرت کنید.

  • کد خبر : 8402
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
به زودی ايميل شما را هم هک خواهد کرد!!! / از ایمیل به جیمل مهاجرت کنید.

رئيس پليس فتا استان لرستان هشدار داد: فقط بحث زمان مطرح است، دير يا زود ايميل شما هم هک خواهد شد.

2015-04-27_083915به گزارش “کانون سبحان”؛ ، سرهنگ “فرهاد ابدال چگني ” بیان کرد: ايميل شما کليد هويت آنلاين‎تان است. وقتي کنترل آن را از دست بدهيد و يک هکر وارد ماجرا شود، کار خيلي سخت مي‎شود چون ايميل، يک ايستگاه آنلاين براي سرقت هويت شما است و تمام اطلاعات مورد نياز براي اين کار، در آن يافت مي‎شود.

وی اضافه کرد: بنابراين بايد درباره امنيت حساب ايميل خود نيز همان طور وسواس و دقت به خرج دهيد که درباره امنيت حساب بانکي خود مراقب هستيد. اين دو مورد در دنياي امروز، واقعاً به هم نزديک و شبيه هستند. اگر از جيميل استفاده مي‎کنيد خبر خوب اين است که مي توانيد آن را تقريباً ضد هک کنيد.

سرهنگ ابدال چگنی ادامه داد: با ارائه شماره تلفن همراه خود و فعال کردن گزينه تاييد دو مرحله‎اي حساب کاربري(two factor authentication) در جيميل مي‎توانيد ايميل خود را از آسيب پذيري دور کنيد. بنابراين همين امروز کار را شروع کنيد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: وقتي در حساب خود لاگين کرديد، منوي کوچک مشخصات که در بالا-سمت راست اکثر صفحات تحت پوشش گوگل هست را با کليک کردن روي عکس حساب کاربري خود باز کنيد. سپس روي Account کليک کنيد تا تنظيمات حساب کاربري نمايان شوند. بعد وارد بخش Security شويد. در اين صفحه روي گزينه Settings که در مقابل نوشته ?step verification است کليک و در داخل صفحه جديد، شماره تلفن را وارد و اين قابليت را فعال کنيد. جيميل شما را از چند مرحله ساده عبور مي دهد که نياز به توضيح خاصي ندارند.

وی با بیان اینکه تلفن همراه تان آماده باشد، افزود: حالا فقط به تلفني نياز داريد که بتواند اس ام اس دريافت کند. (گوگل از اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل هم پشتيباني مي‎کند و پيامک‎ها به دست‎تان مي‎رسد) بعد رمز عددي را که گوگل براي شما فرستاده در محل مورد نظر وارد کنيد. با رمز ايميل و پين کد ارسال شده، لاگين کنيد.

ابدال چگنی خاطرنشان کرد: وقتي اين گزينه را فعال کرديد، دسترسي به ايميل‎تان هميشه نيازمند رمز اصلي و کدي خواهد بود که از طريق اس ام اس به تلفن شما ارسال مي‎شود. البته مي‎توانيد گزينه “با اين کامپيوتر ديگر درخواست کد نکن” (Don’t ask for codes again on this computer) را هم تيک بزنيد تا ديگر نيازي به ارسال هميشگي کد با اس ام اس نباشد.

رئيس پليس فتا استان گفت: وقتي اين تنظيمات صورت گرفت، حتي اگر کسي رمز فوق امنيتي شما را هم کشف کند، نخواهد توانست کار خاصي با آن بکند! چون براي دسترسي به جيميل شما بايد به نوعي تلفن همراه‎تان را هم به تسخير در آورد که اين ناشدني است مگر در شرايطي گروگان گرفته شده باشيد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر تلفن همراه تان گم شد چه باید کرد؟ بیان کرد: تلفن همراه تنها راهي نيست که براي دريافت کد دوم مي‎توان استفاده کرد. در صفحه Security با کليک روي روي گزينه Settings در مقابل نوشته ?step verification مجدداً وارد بخش تنظيمات کدهاي محافظتي شويد. راه‎هاي مختلفي براي توليد کدهاي تاييدي وجود دارد از جمله اضافه کردن يک شماره تلفن ثانوي، و دانلود کردن اپليکيشن موبايل براي توليد کدهاي امنيتي بدون نياز به اس ام اس؛ البته دومي نيازمند داشتن تلفن هوشمند است.

ابدال چگنی ادامه داد: در اينجا با يک گزينه ديگر هم روبرو مي‎شويد که امکان خطاي آن صفر است: چاپ کردن کدهاي امنيتي يک بار مصرف بر روي کاغذ. همين الآن اين کار را انجام دهيد و آن کدها را هميشه همراه داشته باشيد. داخل جيب يا کيف قرارش دهيد تا هميشه همراه‎تان باشد.

این مقام انتظامی در جواب اینکه برنامه‎هايي که به جيميل دسترسي دارند چه مي‎شوند؟ گفت: برنامه‎ها يا وب‎سايت‎هايي که به جيميل شما دسترسي دارند و الزاما آدرس‎هاي ارتباطي و رمز شما را ذخيره مي‎کنند نيز تحت تاثير اين مرحله امنيتي اضافه قرار مي‎گيرند. هيچ‎يک از آنها متوجه نمي‎شوند که شما حالا نيازمند وارد کردن يک پين کد هم هستيد در نتيجه کلا از کار مي‎افتند. چاره اين است که رمزهاي مختص هر برنامه را در ايميل خود ايجاد کنيد. براي اين کار وارد صفحه Security شويد.

وی یادآور شد: در مقابل Connected applications and sites روي دکمه Manage access کليک کنيد و بعد نام برنامه را وارد کرده و دکمه ايجاد رمز اختصاصي را فشار دهيد. اين رمز به خصوص را بايد در برنامه‎اي که از ايميل شما استفاده مي‎کند وارد کنيد، نه اينکه به جاي رمز اصلي جيميل استفاده کنيد.

ابدال چگنی اظهار کرد: به اين روش مي‎توانيد فهرستي از رمزهاي اختصاصي براي برنامه‎هاي مختلف ايجاد کنيد. همچنين مي‎توانيد آخرين تاريخي را که از هر يک استفاده شده مشاهده کنید يا اجازه دسترسي هر برنامه به ايميل را تنها با اين رمز مخصوص و بدون ارائه رمز اصلي ايميل، فراهم کنيد.

رئیس پلیس فتا لرستان با اشاره به کسانی که از جيميل استفاده نمي‎کنند، گفت: در اين صورت از ارائه کننده خدمات ايميل خود بخواهيد که تاييد دو مرحله‎اي را براي سرويس‎هایش فعال کند و در غير اين صورت، به جيميل مهاجرت کنيد. اين روزها امنيت ايميل بسيار مهم و مهاجرت به جيميل هم آسان است. ارتباطات امن (رمزنگاري شده) مدت‎ها است که به سرويس جيميل آمده‎اند و زماني که تاييد دو مرحله‎اي را به اين معجون اضافه کنيد، زندگي آنلاين شما بسيار امن‎تر خواهد شد.

وی بیان کرد: شايد فکر کنيد که ايده مهاجرت به يک سرويس ايميل ديگر ناراحت کننده است ولي هک شدن ايميل ناامن و لو رفتن اطلاعات خصوصي، از آن هم ناراحت کننده‎تر است! مطمئن باشيد که دير يا زود از دو قفله کردن ايميل خود احساس رضايت خواهيد کرد، فقط کافي است اين روش يک بار شما را از دست هکرهاي نا به کار نجات دهد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=8402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.