• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت:

۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی کوهدشت جذب شد/ ممنوعیت کشت محصولات آبدوست

  • کد خبر : 76639
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۴۶
۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی کوهدشت جذب شد/ ممنوعیت کشت محصولات آبدوست

رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به اینکه ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی کوهدشت جذب شد، گفت: ممنوعیت کشت محصولات آبدوست ادامه دارد و با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع قانونی می‌شود.

به گزارش کانون سبحان، یارالله عبدالهی در جلسه نقش اصحاب رسانه در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: شهرستان کوهدشت علی‌رغم اینکه قطب کشاورزی به شمار می‌رود، به لحاظ شاخص محرومیت رتبه یک را در سطح استان دارا می‌باشد که می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

وی افزود: ۱۳۲ میلیارد تسهیلات در حوزه کشاورزی از ابتدای سال تا امروز جذب‌شده است؛ از روزی که مدیر شده‌ام حتی یک ساعت مرخصی نرفته‌ام به خاطر اینکه بتوانم گوشه‌ای از مشکلات تلنبار شده شهرستان را در این حوزه برطرف کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به هوشمند سازی نانوایی‌های سطح کوهدشت، عنوان کرد: عده‌ای تمامیت‌خواه با کشت محصولات آب‌دوست وضعیت آب کوهدشت را مشکل‌آفرین کرده‌اند، در راستای جلوگیری از این مشکل کارهای خوبی شروع‌شده است.

وی تصریح کرد: بهینه‌سازی آب چاه‌ها انجام و تنها شهرستان در سطح استان هستیم که این برنامه را انجام داده است و هم‌چنین بازار را با مدیریت بسیار مطلوبی تنظیم نموده و در این راستا نیز در وضعیت خوبی قرار داریم.

عبدالهی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توان و تولید داخلی، گفت: ۹۵ درصد روغن‌های ما وارداتی است، با همکاری تمام مراکز توانستیم به میزان ۲۳۵۸ هکتار گیاه روغنی دیم را در سطح کوهدشت کشت کنیم و امیدواریم در سال‌های آینده جایگزین خوبی نیز برای گندم و جو باشد.

رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به اینکه در ملاک جهاد کشاورزی درزمینهٔ استفاده از نیرو‌ها، تعادل و توانمندسازی بوده است، بیان کرد: برنامه سرشماری دام در کوهدشت انجام‌شده است و درزمینهٔ جوجه ریزی مقام اول استان داریم.

وی گفت: کوهدشت دارای پتانسیل و زمین‌های مرغوب و مناسبی برای شیلات می‌باشد والان نیز پایه‌ریزی خوبی انجام‌شده است، در این زمینه یک ایستگاه پرورش ماهی ۵۰۰ تنی در درب گنبد کلنگ زنی شده که تا الآن ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

عبدالهی گفت: برای احداث گاوداری ۲۰۰۰ رأسی شیری در درب گنبد مقدمات اولیه با کمک فرماندار و نماینده مردم در مجلس انجام‌شده است که نقش بسزایی در اقتصاد منطقه دارد؛ ۷ ایستگاه پمپاژ که سال‌ها خاک خورده‌اند و غیرفعال به‌زودی راه‌اندازی شده که با این اقدام ۱۵ تا ۲۰ هزار تن به تولید شهرستان افزوده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به اینکه عملیات بازسازی بند چم‌قره انجام‌شده است، بیان کرد: این پروژه تابه‌حال بااعتبار ۴ میلیارد تومان ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که ضمن اینکه موجب عدم هدر رفت آب می‌شود میزان ۳۵۰ اراضی را آبی خواهد کرد.

وی بیان کرد: درزمینهٔ فرونشست زمین افت آب‌های کشاورزی ۲ متر و ۹۰ سانت بوده است و میزان ذخیره آب در شهرستان ۳ صدم می‌باشد، روند آبیاری‌های کشاورزی را تغییر خواهیم داد که در روز جلوگیری شود و در شب آبیاری صورت گیرد.

عبدالهی با اشاره به برخورد قاطع با ویلا سازی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: در کوهدشت یک‌سوم زمین‌ها آزاد و ۳۰ هکتار به چرخه تولید برگشته است و جلوگیری‌ها از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی، باغی و ملی انجام می‌شود.

حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی از ویژگی‌های مهم خبرنگاران است

حجت‌الاسلام رضا سوری مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کوهدشت در این جلسه، ضمن گرامیداشت نیمه شعبان اظهار داشت: اصحاب رسانه کوهدشت حق گو بوده و به‌موقع اطلاع‌رسانی‌ها و مطالبات مردم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رسالت خبرنگاران بسیار مهم و خطیر است، افزود: حق محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی از ویژگی‌های مهم خبرنگاران موفق و خداترس است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=76639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.