• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
در میزگرد بررسی شد؛

آموزش‌وپرورش پایه‌گذار فرهنگ صحیح در جامعه / ضد ارزش ها و تیر خلاص آن به فرهنگ ناب

  • کد خبر : 72168
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
آموزش‌وپرورش پایه‌گذار فرهنگ صحیح در جامعه / ضد ارزش ها و تیر خلاص آن به فرهنگ ناب
اگر هر جامعه‌ای معنای درستی از فرهنگ را پیاده‌سازی کند، زیربنای توسعه را بنیان نهاده و در مسیر پیشرفت درزمینهٔ های مختلف قدم خواهد گذاشت و دیگر ضد ارزش‌ها جای ارزش را نخواهند گرفت.

به گزارش کانون سبحان، فرهنگ در جامعه امروزی مقوله‌ای مهم و حیاتی به شمار می‌رود، به‌طوری‌که بر تصمیم‌های کلان کشور نیز تأثیر می‌گذارد.

این فرهنگ در مباحث سياسي، اقتصادي، مديريتي و يا در توليد، نقش مهمی ایفا کرده و به عبارتی به هویت یک جامعه تلقی می‌شود.

اگر هر جامعه‌ای معنای درستی از فرهنگ را پیاده‌سازی کند، زیربنای توسعه را بنیان نهاده و در مسیر پیشرفت درزمینه های مختلف قدم خواهد گذاشت.

امروز عدم تبیین و عمل جدی به فرهنگ درست در کوهدشت، این شهرستان را به سمتی سوق داده است که سیاست زدگی به عامل اصلی پسرفت‌ها و محرومیت‌ها تبدیل‌شده که تنها راه علاج آن پیاده‌سازی روحیه همدلی و اتحاد همگانی درزمینهٔ رفع مشکلات مردم است.

ضرورت تبیین مسائل نو به نسل جدید

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام‌جمعه کوهدشت اظهار داشت: اصلی‌ترین مشکل شهرستان کوهدشت فرهنگی است، بایستی مساجد تقویت شوند و مطالب نو به نسل جوان تبیین شود.

وی افزود: بایستی آینده شهر را باهم بسازیم، هرکس قانون اساسی و نظام را قبول دارد بایستی باروحیه اتحاد و همدلی تلاش کند.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی و سیاسی ما ریشه در فرهنگ دارد، هر زمان فرهنگ همدلی را تقویت کردیم مشکلات برطرف خواهند شد.

تقدم پرورش بر آموزش

حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) کوهدشت، اظهار داشت: کسی که تربیت دینی دارد، درراه اصلاح جامعه قدم خواهد گذاشت و نسبت به وظایف دینی آشنا است.

وی افزود: بایستی کار فرهنگی در شهر ایجاد شود چراکه فرهنگ زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) کوهدشت عنوان کرد: در مکتب انقلاب اسلامی بهترین نهادی که می‌تواند در درازمدت فرهنگ‌سازی مطلوبی ارائه دهد، نهاد آموزش‌وپرورش است، بایستی برای نسل جدید و آینده سرمایه‌گذاری شود و می‌طلبد یکی از سیاست‌های اساسی و کلان کشور به شمار برود.

وی تصریح کرد: پرورش بایستی مقدم بر آموزش باشد ولی متأسفانه ما امروز مشاهده می‌کنیم بیشتر به مسئله آموزش توجه می‌شود.

احداث مسجد در محله پارک شهید بهشتی

سرهنگ کونانی، فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت اظهار داشت: درزمینهٔ فعالیت‌های فرهنگی و تبیین معارف دینی و انقلابی فعالیت‌هایی توسط سپاه در مناطق حاشیه‌ای شهر صورت گرفته است.

وی افزود: این فعالیت‌ها در مناطقی همچون، تازه‌آباد، انتهای بوعلی و محله پارک شهید بهشتی کوهدشت در مناسبت‌های مختلفی انجام‌شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت عنوان کرد: در محله پارک شهید بهشتی جمعیتی بالغ‌بر 7 هزار نفر وجود دارد، می‌طلبد یک مسجدی در این منطقه احداث شود که فعالیت‌هایی فرهنگی به‌طور دائمی استمرار داشته باشد.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قبح جرم در جامعه را تبیین کنند

افشین خسروی، دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت اظهار داشت: متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود آنچه در جامعه ضد ارزش به‌حساب می‌آید جایگزین ارزش شده است.

وی افزود: مردم کوهدشت دارای معرفت، پاکی، صفا و مهربانی خاصی بوده که زبانزد هستند، مدیران، فرهیختگان و شایستگان کوهدشتی زیادی در کشور وجود دارد و درصد کمی دیگر هستند که دست به جرم زده و وجهه شهر را مخدوش می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت با اشاره به برخورد قاطع نسبت به عوامل تیراندازی در کوهدشت، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری، مساجد، بسیج، آموزش و پروش و…می‌توانند درزمینهٔ قبح و زشتی جرم در جامعه روشنگری‌های مطلوبی داشته باشند که درنهایت منجر به فرهنگ‌سازی می‌گردد.

تشکیل هسته مرکزی هیئت امناء مساجد در کوهدشت

حجت‌الاسلام داود رفیعی، کارشناس مسائل دینی و فرهنگی اظهار داشت: ارزش‌های فرهنگی در مراسمانی مثل آبروی محله و نشست روشنگری‌ها به‌خوبی ایجاد می‌شود.

وی افزود: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند فرزندان طراز انقلاب را به جامعه تحویل دهد نهاد آموزش‌وپرورش است.

کارشناس مسائل دینی و فرهنگی عنوان کرد: بایستی فرهنگ مسائل مختلف در جامعه به‌درستی پیاده شود، مثلاً همان‌طوری که ما مادحینی داریم که برای اجرای صحیح در مراسمات عزای اهل‌بیت (ع) دوره‌دیده‌اند، افرادی را نیز تربیت کنیم که بتوانند در مراسمات شادی نیز اجرای مخصوص و متناسب با آن را با رعایت شادی اسلامی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در محلات مختلف و هر مسجدی یک نفر جمع شود و هسته مرکزی هیئت‌امنای مساجد شهرستان تشکیل شود تا توزیع عادلانه اعتبارات دولتی و خصوصی به تمام مساجد تزریق شود، چراکه تقویت مساجد به‌مثابه تقویت فرهنگ می‌ماند، هرچه مساجد رونق یابند مسائل فرهنگی و دینی نیز بیشتر به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک، پیاده‌سازی فرهنگ اصیل در جامعه همت همگانی تمام دستگاه‌های متولی این امر را می‌طلبد و آموزش‌وپرورش یکی از نهادهایی است که در این راستا به‌صورت ریشه‌ای می‌تواند در پیاده‌سازی فرهنگ در جامعه تلاش داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.