• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

آیت‌الله موحدی کرمانی : راه یافتگان آینده مجلس خبرگان باید صددر صد وجودشان اطاعت از ولی امر باشد./تسلیت ششم اسفند سالروز بمبارن کوهدشت و پلدختر و مهاباد

  • کد خبر : 3063
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حفظ انقلاب اسلامی وظیفه مردم و مسئولین است که در این زمینه مسئولین نظام وظیفه سنگین تری دارند.  به گزارش سرویس سیاسی “کانون سبحان“، ، آیت‌الله «موحدی کرمانی» در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: تنها چیزی که انسان را از خط شیطان حفظ می‌کند یاد خداست و باید برای […]

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حفظ انقلاب اسلامی وظیفه مردم و مسئولین است که در این زمینه مسئولین نظام وظیفه سنگین تری دارند.

 به گزارش سرویس سیاسی کانون سبحان“، ، آیت‌الله «موحدی کرمانی» در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: تنها چیزی که انسان را از خط شیطان حفظ می‌کند یاد خداست و باید برای موفقیت از خدا استمداد کنیم و حالاتی که به برکت توکل به خدا در انسان پیش می‌آید بسیار ارزشمند است.

 

وی ادامه داد: یکی از حالاتی که در انسان به وجود می‌آید حالت ضعف بوده و انسان‌ها و گروه‌هایی و ملت‌هایی به واسطه احساس ضعف تن به ذلت می‌دهند و در مقابل مستبکر خضوع نشان می‌دهند که دین در این شرایط به داد انسان می‌رسد و می‌گوید که خود را از زیر بار ظلم خارج کن.

 

خطیب جمعه تهران با اشاره به موفقیت امام خمینی(ره) در مقابل با مستکبرین و استفاده از الگوی دین تأکید کرد: برخی انسان‌های ضعیف به موجودات ضعیف‌تری مانند آمریکا پناهنده می‌شوند غافل از اینکه آمریکا خود را نمی‌تواند حفظ کند.

 

از رحمت خدا ناامید نشویم

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به حالت دیگر به وجود آمدن در انسان به نام لغزش و گناه گفت: گاهی آنقدر گناه زیاد می‌شود که گناهکار ناامید از رحمت خدا می‌گردد و دین به داد انسان مایوس می‌رسد و می‌گوید با خدا زمزمه کن و خدا تو را می‌بخشد و گناهکار در هر حالتی نباید ناامید شود و توبه و بخشش از گناه باعث دفع عذاب می‌شود.

 

وی ادامه داد: انسان گاهی در بن بست قرار گرفته و دین انسان را راهنمایی می‌کند و او را از بن‌بست نجات می‌دهد و دراین زمینه می‌توان از توصیه امام علی(ع) استفاده کرد.

 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حالت دیگری به نام تحیّر در تصمیم گیری افزود: دین دست انسان را می‌گیرد و او را راهنمایی و نجات می‌دهد و عمل به دستور خد ا باعث سعادت می‌گردد.

 

دین همیشه راهگشاست

 

آیت‌الله موحدی کرمانی یادآور شد: گاهی یک کشور در فشار یک دشمن قرار گرفته و دشمن او را احاطه می‌کند و حالتی است که خطراتی را به دنبال دارد و راهنمایی دین می‌تواند راهگشای مشکل باشد و از این طریق می‌توانیم کوچکترین نگرانی نداشته باشیم وامام فرمود به انجام وظیفه می‌پردازیم و نتیجه مربوط به ما نیست و این نیتجه پایداری و تربیت دین است و خداوند انسان‌های دیندار را یاری می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حالت دیگری به نام مصیبت که در شرایط و رخدادهای مختلف به سراغ انسان می‌آید تأکیدکرد: گاهی مصیبت ناشی از اعمال بد انسان و گاهی به واسطه کار زشتی است که خود فرد انجام می‌دهد.

وی افزود: گاهی مصیبت به دلیل هدفی مقدس است و فرد مصیبت می‌بیند و این مصیبت توسط رهنمودهای دین کرامت و عزت است.

 

امام راحل با استقامت بر مستکبرین پیروز شد

 

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران گفت: هنوز فضای ما به نام 22 بهمن معطر بوده و یادآور حرکت عظیم و گسترده و حیرت‌آور و پیروزی معجزه‌آساست و این حادثه را با تمام زوایا به خاطر بسپاریم.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: امام راحل ما با استقامت، پایمردی و ایستادگی در برابر مستکبرین دوران به پیروزی رسد.

 

وی یادآور شد: حفظ پیروزی و انقلاب از اصل آن مهمتر بوده و مردم ما انقلاب کردند و توانستند با یاری خدا نظام طاغوت را سرنگون گردانند و مراقب باشیم انقلاب را حفظ کنیم و حفظ انقلاب هم وظیفه مردم و هم وظیفه مسئولین است و مردم با تبعیت از امام و ولی فقیه به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند و باید مسئولین دقت کنند و با بصیرت کامل ایفای نقش کنند تا مبادا اشتباه رخ دهد.

منتخبین آینده مجلس خبرگان تابع محض ولی امر مسلمین باشند

 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وظیفه مسئولین که تبعیت از ولی امر مسلمین و بصیرت و هوشیاری است تأکید کرد: افرادی که در خبرگان راه می‌یابند باید صددر صد وجودشان اطاعت از ولی امر باشد تا در هر مقطعی موفق شوند وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولین برای حفظ انقلاب وظایفی دارند و طبق فرموده خداوند اگر به گروهی قدرت داده شده از آنها انتظاراتی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: مسئولین کشور باید در امر فرهنگ نهایت دقت خود را به کار گیرند و نمی‌توانند نسبت به آنچه که در رابطه با فرهنگ جامعه اتفاق می‌افتد بی تفاوت باشند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مسئولین ذیربط باید نسبت به کنسرت‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌هایی که می‌خواهد منتشر شود نهایت دقت را داشته باشند مبادا چهره هنرمندانی با سوابق زشت و سابقه در فتنه 88 نمایان شود زیرا مردم از این افراد متنفر هستند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولین نباید به راحتی به افراد اعتماد کنند.

 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی موفقیت‌‌های ارتش سوریه را در آزاد کردن مناطق تحت تصرف داعش تبریک گفت و افزود: در همین ایام انفجار حرمین عسکریین در سامرا در دوم اسفند اتفاق افتاد که این مصیبت بزرگ را تسلیت می‌گویم و برای عاملان این جنایت عذاب شدید الهی را خواستارم.

وی به ششم اسفند سالروز بمبارن کوهدشت و پلدختر و مهاباد اشاره و آن را تسلیت گفت.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خدایا به حرمت قرآن این گروه داعش جنایتکار و جلاد و کثیف را ریشه‌کن بفرما. چه جنایاتی را انسان می‌شنود و بدنش می‌لرزد. 22 مسیحی مصری را در لیبی سر بریدند. در اخبار آمده که خاخام یهودی اسرائیلی می‌گوید که داعش هدیه الهی است تا مخالفان اسرائیل را نابود کند، این فردی است که فرهنگ اسرائیل را بیان می‌کند و آمریکا هم از این فرهنگ کثیف حمایت می‌کند که خداوند انشاء‌الله هم آمریکا و هم اسرائیل را نابود کند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: یکی از سیاست‌مداران معروف آمریکایی می‌گوید بهترین گزینه آن است که پای داعش به بغداد برسد و تمام شیعیان را به قتل برساند. قطعا این جنایت به خود آنها هم خواهد رسید و دامن خودشان را هم خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: خبرنگار العالم می‌گوید که 11 نفر را در عراق سوزاندند و در شهرک البغدادی 22 پلیس عراق را کشتند و به داخل فرات انداختند، در ضمن ابوبکر بغدادی جنایتکار درجه اول داعش می‌گوید چند نفر را به عنوان امیر مکه و مدینه تعیین کرده که باید به عربستان هشدار دهیم که حواس‌تان جمع باشد.

 

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند”من به مذاکرات خوش‌بین نیستم” اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند که “امیدی به همکاری با طرف‌های غربی نیست، لذا کارها و پیشرفت‌ها را خودمان شروع کردیم”، این یک درس است که هیئت ایرانی به این تجربه و درس هم توجه کند.

 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه وضعیت هسته‌ای کشور ما با 10 سال قبل بسیار تفاوت کرده است، اظهار داشت: تعلیق را پذیرفتیم، اما فهمیدیم که امیدی به اروپا نیست. این هم یک تجربه است. شاید اگر هم تعلیق را نمی‌پذیرفتیم بعضی‌ها حقیقت برای‌شان روشن نمی‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه تکیه بر درون منافی دیپلماسی نیست، افزود: ما امروز تکیه به داخل و نیز منابع و نیروهای فراوان داریم، اما آمریکا مشکلات اقتصادی و کسری بودجه داشته و میان او و اروپا اختلاف بسیاری وجود دارد.

 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی به سخنان حضرت علی(ع) در معرفی دشمن اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند که اگر دیدی دشمن تبسمی کرد و لبخندی زد، گول نخور. ایشان دشمن را به آب در مقابل آتش تشبیه می‌کنند و می‌فرمایند ممکن است که همتی گمارده شود و این آب با آتش نزدیک شود و سعی کنند که آتش و آب به هم نزدیک شوند و رفاقت کنند تا حدی که آب به جوش آید، اما مواظب باش که بالاخره آب و آتش دشمن هم هستند، همین آبی که جوش آمده و خواستی آب را آتش نزدیک کنی، اگر آب به آتش برسد، او را خاموش می‌کند.

 

وی اضافه کرد: حضرت امیر(ع) در جای دیگری می‌فرمایند “مواظب باشید و دقت کنید که دشمن، دشمن است و مواظب باش. گاه دشمن یک قدم نزدیک می‌شود که تو را غافل کند و غافلگیرانه بر تو مسلط گردد، خیلی احتیاط کن و به سادگی به دشمن اعتماد نکن و حُسن‌ ظن نداشته باش، یادت نرود که دشمن، دشمن است و محال است که دشمن مهربانی کند و دل مهربانی نسبت به طرف مقابل داشته باشد.”

 

خطیب موقت نمازجمعه تهران در پایان خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته تهران، خاطرنشان کرد: انشاءا‌لله هیئت ایرانی مراقب این معانی هستند که بنده نیز معتقدم که هستند، اما در عین حال تذکر لازم است.

 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌ اول نمازجمعه تهران ضمن دعوت خودش و نمازگراران به تقوای الهی، گفت: تنها چیزی که انسان را از خطر شیطان حفظ می‌کند، یاد خداست. برای موفقیت از خدا استمداد و مدد بخواهیم.

 

وی افزود: یکی از حالت‌هایی که ماهیت انسان را تشکیل می‌دهد، حالت ضعف است. انسان‌ها، گروه‌ها و ملت‌هایی به واسطه احساس ضعف تن به ذلت می‌دهند و تسلیم ظلم ظالم می‌شوند و می‌گویند که ما نمی‌توانیم کاری بکنیم که این خطر است. دین می‌گوید که تصمیم بگیر که از زیر بار ظلم خودت را نجات دهی، ما خالق عالَم و پشتیبان تو خواهیم بود.

 

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه ضعف یک خطر است که مرتب انسان‌ها و مؤمنان را تهدید می‌کند، گفت: به برکت دین، انسان از این خطر نجات می‌یابد و بالاتر از آن، این ضعف موجب می‌شود که انسان حالت دعا و استمداد از خدا در روحیه‌اش نیز قوی شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.