• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

آیت الله سید احمد میرعمادی:نماز جمعه، دعوت به تقوا، بصیرت افزایی، وحدت، صمیمیت و اخوت است.

  • کد خبر : 13513
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
آیت الله سید احمد میرعمادی:نماز جمعه، دعوت به تقوا، بصیرت افزایی، وحدت، صمیمیت و اخوت است.

پلدختر- نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مردم شهرستان پلدختر اسوه مقاومت و ولایتمداری هستند چرا که این شهرستان در دوران دفاع مقدس آماج بیشترین حملات هوایی رژیم بعث صدام قرار گرفت.

2015-05-29_065722به گزارش“کانون سبحان”، آیت الله سید احمد میرعمادی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه پلدختر افزود: شهرستان پلدختر ۳۱۲ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که با توجه به جمعیت این شهرستان، از جمله شهرستان های برتر شهید داده ایران اسلامی است.

وی گفت: مردم شهرستان پلدختر در تمام عرصه های انقلاب اسلامی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و قدس و سایر مناسبت ها حضور گسترده و پر شور داشته اند و دارند.

وی افزود: در ماجرای فتنه ۸۸ و ۹ دی شما مردم شهرستان پلدختر از خود افتخارات بزرگی برجای گذاشتید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور و شرکت مردم در نماز جمعه اهمیت زیادی دارد و در اسلام برای این فریضه الهی ثواب های زیادی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از واجبات الهی است که با تشریفات خاصی برگزار می شود، افزود: این فریضه الهی عبادتی است که با جماعت خوانده می شود و اگر با جماعت خوانده نشود درست نیست.

آیت الله میرعمادی گفت: نماز جمعه، دعوت به تقوا، بصیرت افزایی، وحدت، صمیمیت و اخوت است.

وی از نماز جمعه به عنوان خار چشم دشمنان و آنهایی که نان را به نرخ روز می خورند یاد کرد و افزود: نمازجمعه مایه رسوایی منافقان و موجب عزت مسلمان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد: نماز جمعه برکت دارد و حرکت آفرین خواهد بود.

به گزارش کانون سبحان وی در ادامه سخنان خود گفت: شهرستان پلدختر از جمله شهرستان هایی است که نماز جمعه با شکوه خاص و پرجمعیت در آن برگزار می شود و نمازگزاران در فصل گرمای تابستان و سرمای زمستان بیرون از مسجد جامع شهر پلدختر نماز جمعه را اقامه و برپا می دارند.

آیت الله میرعمادی افزود: این حرکت نمازگزاران نشان دهنده پایبندی آنها به دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان از تلاش حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه سابق شهر پلدختر تقدیر کرد.

آیت الله میر عمادی خطاب به نمازگزاران افزود: رضایتمندی و حضور پر شور شما نشانگر محبوبیت نماز جمعه است، شما مردم راضی بودید و خواستید که حجت الاسلام لروند در این شهر بماند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که خود ایشان درخواست انتقالی داده بودند شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با جابجایی ایشان موافت کردند و هیچ کس در این رابطه نقشی نداشته است.

وی اضافه کرد: این شورا جز از مقام معظم رهبری از هیچکس و هیچ جا خط نمی گیرد و تا آخرین لحظه با انتقال ایشان مخالفت کردیم.

2015-05-29_063037

به گزارش کانون سبحان گفتنی است صبح امروز نیز آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر گفت: مردم پلدختر در گرمای تابستان و سرمای زمستان در بیرون از مسجد جامع و در هوای آزاد نماز جمعه را اقامه می کنند به طوریکه ساخت مصلای نماز جمعه این شهر به مطالبه عمومی مردم شهرستان تبدیل شده است.

وی با بیان این که نماز جمعه مظهر و پایگاه وحدت، اتحاد و دعوت مردم به تقوا، همدلی است، افزود: نماز جمعه توطئه های دشمنان را به طور موثر خنثی می کند و  ائمه جمعه با برنامه ریزی مناسب زمینه حضور حداکثری جوانان و نوجوانان را در نماز جمعه فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: استاندار لرستان و فرماندار پلدختر حمایت کنند تا فاز اول مصلای نماز جمعه شهر پلدختر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: یکی از اعتقادات بالنده تشییع اعتقاد به مهدویت است و ما آینده ای درخشان، سراسر نور، معنویت، عدالت پیش رو داریم که ظلم و ستم ریشه کن، آسایش برای همه انسان ها فراهم می شود و عقل انسان ها و دانش بشر به کمال و شکوفایی می رسد.

وی گفت: آینده ای که آرزوی انبیا و اولیا الهی است و ما چشم انتظار جهانی پر از عدل و داد و عصری که تمام مشکلات و ظلم برچیده می شود هستیم.

آیت الله میرعمادی با طرح این سوال که آیا ما معرفت نسبت به امام زمان(عج) برای تعجیل در ظهورش را پیدا کرده ایم؟ افزود: نامه و پرونده اعمال ما هر هفته به دست امام زمان(عج) می رسد که چه کارهایی انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: آیا می توان گفت که ما انتظار ظهور امام زمان(عج) را می کشیم و چشم انتظار عدالت گستر جهانی هستیم، ارتباط قلبی، معرفت و محبت پیدا کرده ایم، بالاترین سرمایه معرفت و محبت است که باید کسب کنیم.

1722916

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه از خدمات حدود سه سال و نیم حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه سابق پلدختر قدردانی و حجت الاسلام محمد سوری لکی به عنوان امام جمعه پلدختر معرفی کرد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.