• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس:

افتتاح سد معشوره نجات‌دهنده غرب کشور از سیل‌های ویرانگر است/ پیگیری از معاون اول رئیس جمهور

  • کد خبر : 74751
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
افتتاح سد معشوره نجات‌دهنده غرب کشور از سیل‌های ویرانگر است/ پیگیری از معاون اول رئیس جمهور
حجت الاسلام مبلغی از مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهور برای راه‌اندازی سد معشوره خبر داد و گفت: شروع عملیات اجرایی این سد را به‌شکل رسمی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در رابطه با آخرین وضعیت سد معشوره اظهار داشت: مقدمات شروع اجرای این سد در دستور کار است و به‌زودی عملیات ساخت سد معشوره انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سد معشوره یکی از مطالبات اساسی مردم لرستان است که در توسعه اقتصاد این استان نقش بسزایی دارد، افزود: این سد همچنین هزاران هکتار از اراضی شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان را آبیاری می‌کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به نقش سد معشوره برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیل عنوان کرد: احداث این سد به ذخیره آب‌های سطحی در لرستان کمک می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود که استان پایین‌دست  خوزستان نیز از پیامدهای سیل در امان بماند.

وی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان لرستان با وزیر نیرو بیان کرد: وزیر نیرو در این جلسه قول داد عملیات اجرایی سد معشوره هرچه سریع‌تر شروع شود.

مبلغی با بیان اینکه ما به‌دنبال شروع عملیات اجرایی سد معشوره به‌صورت رسمی هستیم، گفت: دو جلسه با محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو برای تسریع در عملیات احداث این سد داشتیم و نسبت به تعلل در راه‌اندازی سد معشوره اعتراض کردیم که این معاون قول احداث سریع‌تر این سد را داد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان با تأکید به اینکه احداث سد معشوره  دستور مستقیم و صریح رئیس‌جمهور را دارد، تصریح کرد: مکاتباتی را با محمد مخبر معاون رئیس‌جمهور مبنی بر راه‌اندازی این سد انجام داده‌ایم و دولت نیز با توجه به دستور آیت‌الله رئیسی باید نسبت به احداث سد معشوره اقدام کند.

مبلغی اظهار داشت: سد معشوره دارای ارتفاع 114 تا 120 متر است و این ارتفاع بالاترین حجم ذخیره آب که بیشتر از یک میلیون مترمکعب است را دارا خواهد بود.

وی در رابطه با تغییر نام سد معشوره افزود: نام این سد نامفهوم است و در صورت شروع عملیات اجرایی این سد مناسب است که نام معشوره تغییر کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.