• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

امام جمعه خرم آباد:سخنان مقام معظم رهبری مسیر حرکت دولت، ملت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را به خوبی مشخص کرده است.

  • کد خبر : 14795
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
امام جمعه خرم آباد:سخنان مقام معظم رهبری مسیر حرکت دولت، ملت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را به خوبی مشخص کرده است.

به گزارش “کانون سبحان”؛ ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه ما رمضان ماه خودسازی و عبادت است، اظهار داشت: امام صادق (ع) درباره خودسازی و عبارت در ماه مبارک رمضان فرمود «روزه‌داران در ماه رمضان مهمان خداوند و اهل کرامت هستند و هر کس در […]

2015-06-27_041243به گزارش “کانون سبحان”؛ ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه ما رمضان ماه خودسازی و عبادت است، اظهار داشت: امام صادق (ع) درباره خودسازی و عبارت در ماه مبارک رمضان فرمود «روزه‌داران در ماه رمضان مهمان خداوند و اهل کرامت هستند و هر کس در راه خدا روزه بگیرد و بخشی از شب خود را به عبادت و نماز اختصاص دهد و از حرام دوری کند بدون حساب وارد بهشت می‌شود.»

وی در رابطه با شخصیت امام علی (ع)، افزود: در قرآن کریم واژه میزان از واژه‌هایی است که فراوان به‌کاررفته است که منظور از این میزان امام علی (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: مقصود از آسمان رسول خدا است که خدا به او رفعت داده و او را بالابرده و مقصود از میزان امام علی (ع) است که خداوند او را به عنوان امام منصوب کرده است.

وی عنوان کرد: در سوره الرحمن خدا در سه آیه هفت‌تا 9 چهار کلمه میزان و وزن به‌کاربرده است که به فرموده امام رضا (ع) این میزان و وزن به امام علی (ع) تفسیر شده است.

میرعمادی تصریح کرد: شیخ مفید فرمود مقصود از موازین امیر المومنین (ع) و فرزندان مطهرش هستند و در زیارت‌نامه امام علی (ع) نیز منظور از میزان اعمال، حضرت علی (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: ترازو چیزی است که با آن اشیاء را اندازه‌گیری می‌کنند و برای هر چیز میزان و ترازوی خاصی وجود دارد مثل گندم و جو را به کیلو می‌سنجند، طلا را با قیرت و پارچه را با متر می‌سنجند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه طبیعی است که در مسائل معنوی نیز باید میزانی داشته باشیم تا اعمال را بسنجیم، گفت: اعمال انسان جسم نیستند پس میزان آن جسمانی نیست چراکه سنجیدن اخلاق، عقاید، نماز و روزه و سنجش صحت آن است که بدون تردید مقصود از میزان اعمال، اثرگذاری عمل است و اثری که از خود به جایی می‌گذارد، حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: تأثیرگذاری اعمال را باید باکسی که تکلیف را بر ما مشخص کرده است بسنجیم با توجه به اینکه عقاید، اخلاق و اعمال ما توسط انبیاء و اوصیا آورده شده پس آن‌ها میزان سنجش اعمال هستند و بر همین اساس است که می‌گوییم اعمال ما باید به امضای امام زمان برسد.

میرعمادی افزود: حضرت علی (ع) حق محض است و میزان چیزی است که حق را نشان می‌دهد، میزان باید عدل باشد پس حضرت علی (ع) عدالت است.

وی امام علی (ع) میران اعمال و شاخص سنجش اعمال انسان در روز قیامت است، بیان کرد: هر عملی که مشابهت با امام علی (ع) داشته باشد قبول است و اگر مشابهت نداشته باشد قبول نیست چراکه امام علی (ع) میزان و شاخص است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود شبیه‌ترین فرد به من کسی است که اهل گذشت، باانصاف، خوش‌اخلاق و نیکوکار باشد.

وی در رابطه با مناسبت جمعه، پنجم تیرماه، خاطرنشان کرد: پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است، امروز در دنیا ما با چهار بحران جدی و جهانی بحران فقر و بیکاری، نابودی محیط‌زیست، تهدیدات هسته‌ای و مواد مخدر روبه‌رو هستیم.

میرعمادی بیان کرد: مواد مخدر دنیا را مبتلا کرده و ریشه بسیاری از جرم‌ها و جنایات است که متأسفانه تولید آن روزبه‌روز در دنیا بیشتر می‌شود و قدرت‌های جهانی مانند آمریکا آن را حمایت و تشویق می‌کنند.

وی اظهار داشت: در دنیا تنها کشوری که اقدامات چشم‌گیری در مبارزه با مواد مخدر داشته جمهوری اسلامی ایران است که مورد تحسین جهان نیز قرارگرفته است بااین‌وجود خیلی از افراد مبتلا به مواد مخدر هستند آمارها نشان داده که سه درصد ا ز مرگ‌ومیرها به واسطه مواد مخدر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه زحمات زیادی در این مدت انجام‌شده که متأسفانه کافی نبوده است، عنوان کرد: یک عزم عمومی برای مبارزه با مواد مخدر لازم است تا در همه مساجد، ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و مطبوعات، مسئولان، همه نهادها و سازمان‌های مردمی و به ویژه خود مردم باید در مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند.

وی گفت: باید این بلای خانمان‌سوز را دور کنید و مواظب جوانانتان باشید چراکه امروز مواد مخدر صنعتی در جامعه به‌وفور وجود دارد و همه باید تلاش کنیم که این بلای خانمان‌سوز ریشه‌کن شود تا جامعه ما از این آلودگی حفظ شود.

میرعمادی با اشاره به اینکه شنبه 10 رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) است، افزود: حضرت خدیجه (س) یک بانوی با فضیلت و باشهامت، یک همسر فداکار و بهترین یار و یاور پیامبر (ص) در دورانی که همه پیامبر (ص) را تنها گذاشته بودند بود، اولین زنی که به اسلام روی آورد حضرت خدیجه (س) بود که الگوی ایثار و فداکاری برای زنان بود.

وی بابیان اینکه شنبه ششم تیرماه سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر توسط منافقان بود، عنوان کرد: این سوءقصد سبب مجروحیت مقام معظم رهبری شد ولی خداوند ایشان را برای ملت ایران حفظ کرد تا پرچم اسلام و انقلاب به دست این شخصیت گرامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: شنبه هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام بود که هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شد، این حادثه جز تلخ‌ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی است چراکه 72 تن از شخصیت‌ها و سران انقلاب به شهادت رسیدند و دشمن با تفکر از بین بردن سران انقلاب این کار را انجام داد اما کور خواند.

وی بابیان اینکه حادثه هفت‌تیر گرچه تلخ بود اما پیام‌های بسیاری داشت، افزود: این حادثه سبب رسوایی منافقان و حامیان آن‌ها شد، چهره خبیث آن‌ها روشن شد، حقانیت شهید بهشتی ثابت شد و یک انسجام داخلی به وجود آمد و نشان داد که این انقلاب توسط امام زمان (عج) اداره می‌شود.

میرعمادی گفت: شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران بود و این دستگاه اقدامات ارزشمندی انجام داده و در میان دستگاهی قضایی دنیا از امتیاز فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: در رأس قضات کشورمان، یک مجتهد عادل قرار دارد که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی مانند ماجرای برخورد با فتنه گران، شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی، برخورد با برخی افراد ذی‌نفوذ و دارای مسئولیت و مردم نیز انتظار دارند که دستگاه قضایی بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با مفاسد اقتصادی و مجرمان دانه درشت برخورد قاطعی باید داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: عدالت و امنیت ثمره تلاش دستگاه قضایی است و در رابطه با عملکرد دادگستری استان باید گفت فعالیت‌های خوبی داشته و انشالله این فعالیت ادامه پیدا کند و دستگاه قضایی از حقوق، امنیت و ناموس مردم دفاع کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: حقیقتا سخنان ایشان حجت را بر همه تمام کرد و مسیر حرکت دولت، ملت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را به خوبی مشخص کرده و این معنای رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

میرعمادی افزود: سخنان مقام معظم رهبری چهار نکته اساسی داشت که نکته نخست آن تمجید و حمایت همه جانبه ایشان از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای است که همدلی و هم‌زبانی در جامعه را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: دومین نکته سخنان ایشان این بود که پشتوانه بزرگ و قویی برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای به وجود آورد تا در مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کنند، چراکه امروز مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ما با بهره‌گیری از حمایت‌های ملت ایران با تمام توان در برابر زیاده‌خواهی امریکا ایستادگی کردند و شجاعت آن‌ها مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امروز یک وحدت ملی در مسئله مذاکرات هسته‌ای در جامعه به وجود آمده است و آن هم‌زبانی و همدلی ملت، دولت و رهبری در مسئله مذاکرات هسته‌ای است و این خود یک موفقیت بسیار بزرگ است که مذاکره‌کنندگان این اطمینان را به دست می‌آورند تا با پشت‌گرمی از حق ملت ایران در مسئله هسته‌ای دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه نکته دیگر سخنان ایشان بیان صریح خطوط قرمزها در مذاکرات هسته‌ای بود، افزود: از جمله این خط قرمزها این بود که تحریم‌های بلند مدت را نمی‌پذیریم، مسئله لغو تحریم‌ها در زمان انعقاد توافق‌نامه یک‌جا باید برداشته شود، پرس و جو از دانشمندان هسته‌ای قابل قبول نیست از خطوط قرمزی که خواسته مردم ایران است و مقام معظم رهبری بر آن پافشاری کرده است.

میرعمادی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به منتقدان مذاکره هسته‌ای متذکر شد که انتقاد لازم است اما انتقاد کردن از عمل کردن آسانتر است چون کسی که از بیرون گود به داخل گود نگاه می کند نمی داند در داخل آنچه خبر است.

وی با بیان اینکه نکته چهارم، نشان دادن اهداف اصلی آمریکا و زیاده‌خواهی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات بود، گفت: در واقع به گفته ایشان، آمریکا می‌خواهد مذاکره هسته‌ای ایران را از بیخ برکند ولی کور خوانده است، چراکه دولت و ملت ایران مذاکره‌کنندگان و در راس همه رهبری انقلاب اسلامی از حق هسته‌ای خود تا پای جان دفاع کرده و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: مردم با وحدت و یکپارچگی و با تبعیت از رهبری از حقوق هسته‌ای خود دفاع می‌کنند و در کنار آن اگر توافق خوبی هم صورت بگیرد، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ب

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.