• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امیرعبداللهیان خطاب به همتای کره‌ای: مشکل دسترسی ایران به اموالش در سئول هر چه سریع‌تر حل شود

  • کد خبر : 71783
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۱
امیرعبداللهیان خطاب به همتای کره‌ای: مشکل دسترسی ایران به اموالش در سئول هر چه سریع‌تر حل شود
وزیر امور خارجه در تماس تلفنی همتای کره‌‌ای از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران در بانک‌های کره جنوبی به شدت انتقاد کرد و خواستار حل هر چه سریع‌تر این مشکل شد.

به گزارش کانون سبحان،«چانگ ایی ینگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی  با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی آخرین تحولات مربوط به دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منابع مالی موجود در کره مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با تمجید از روابط دوستانه دو کشور در دهه‌های گذشته، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید کرد.

وی در عین حال از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک‌های کره به شدت انتقاد کرد.

* مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره هر چه سریع‌تر حل شود

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار حل هر چه سریع‌تر مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره، در مسیری خارج از بن بست حاضر که به دلیل تبعیت از مسیر ترسیم شده از سوی آمریکا به وجود آمده است، شد تا امکان دسترسی کشورمان به منابع مالی خود و به دنبال آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به مشکل منابع مالی ایران در کره جنوبی و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت‌های ایجاد شده در روند تجارت اقلام بشردوستانه، مردم ایران از این وضعیت به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیر قابل تحمل است.

به گزارش فارس، بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است. از آن زمان تاکنون سفرهایی بین مقامات دو کشور انجام و رایزنی‌هایی صورت گرفت که آخرین سفر در این خصوص در سطح نخست‌وزیر کره جنوبی انجام شد، ولی عملاً پس از آن هم هیچ تحولی رخ نداد. (اینجا بخوانید)

* نگرانی وزیر خارجه کره جنوبی در پی انتشار خبر منع ورود کالاهای کره‌ای به ایران

چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه  جمهوری کره نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مشکلات روابط تاکید کرد و اظهار داشت: همچنان پیگیر دسترسی ایران به منابع مالی خود در کره جنوبی خواهد بود.

وی همچنین از خبر منتشر شده در خصوص منع ورود کالاهای کره‌ای به ایران ابراز  نگرانی کرد و خواهان رسیدگی به موضوع شد.

لازم به ذکر است وزارت خارجه کره جنوبی نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری «یونهاپ» با استناد به بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی نوشته دیپلمات‌های ارشد دو کشور برای رایزنی درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران و تلاش‌ها برای احیای برجام با یکدیگر رایزنی کرده‌اند. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=71783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.