• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
یادداشت؛

اندر مصائب واکسیناسیون خبرنگاران

  • کد خبر : 70833
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
اندر مصائب واکسیناسیون خبرنگاران
درویشی نوشت:واکسیناسیون کرونا بحث روز جامعه ماست، هر چند وقت اعلام می شود کدام قشر از اقشار جامعه مجاز به دریافت واکسن و ثبت نام از طریق سامانه کشوری واکسیناسیون کرونا هستند.

به گزارش کانون سبحان، «در گوش گاو بودن» اصطلاحیست که مردمان لرستان در مواقعی که شخص یا اشخاصی ناآگاه هستند یا خود را به عدم آگاهی و اطلاع می زنند و یا به دنبال جستن آگاهی نیستند، بکار می برند.

واکسیناسیون کرونا بحث روز جامعه ماست، هر چند وقت اعلام می شود کدام قشر از اقشار جامعه مجاز به دریافت واکسن و ثبت نام از طریق سامانه کشوری واکسیناسیون کرونا هستند.

اخیراً ثبت نام خبرنگاران جهت واکسیناسیون از طریق رسانه ها اعلام شد، اکثر خبرنگاران با ثبت نام در این سامانه در مرکز استان واکسن را دریافت کردند و در روز پنج‌شنبه خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واکسینه شدند.

پس از ثبت نام در سامانه و دریافت وقت واکسیناسیون به مرکز اعلام شده در شهر الشتر مراجعه کردیم، مسئولین مربوطه ضمن ابراز و تاکید بر اینکه واکسیناسیون خبرنگاران به ما اعلام نشده است، گفتند: روزانه بیش از پنجاه نفر که غیر نوبت در سامانه ثبت نام کرده اند به ما مراجعه می کنند و ما به آنها واکسن نمیزنیم!!!
این مسئولین سالن واکسیناسیون پس از شنیدن اینکه «مگر شما در گوش گاو هستید و خبر ندارید که چه اقشاری مجاز به دریافت واکسن هستند»، عصبانی شده و با برخورد توهین آمیز و نامناسب خواستار اخراج ما از سالن شدند و گفتند: ما به هیچ خبرنگاری واکسن نمیزنیم، هیچ کس نیز به ما اعلام نکرده که خبرنگاران مجاز به دریافت واکسن هستند.
با پیگیری های انجام شده، تلفن همراه کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از دسترس خارج بود اما شهبازی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ضمن ابراز اینکه مسئله را از طریق رییس مرکز بهداشت شهرستان سلسله پیگیری خواهد کرد، حل مسئله را به روز شنبه به بعد هفته آینده موکول کرد و مراجعه خبرنگار را به شهر الشتر جهت واکسیناسیون را کاری اشتباه دانست.
حال سوالات زیر برای خبرنگاران و افکار عمومی مطرح می شود که دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز بهداشت و درمان شهرستان سلسله بایستی پاسخ مناسبی برای آنها داشته باشند.

۱-آیا اطلاع رسانی اینکه چه اقشاری مجاز به دریافت واکسن هستند به مراکز بهداشت شهرستان ها و مراکز واکسیناسیون انجام نمی شود؟ اگر می شوند چرا اظهار بی اطلاعی می کنند؟
۲- تکریم ارباب رجوع چه جایگاهی در دانشگاه علوم پزشکی دارد؟
۳- آیا در سامانه ای که کشوریست و زیر نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا فعالیت می کند تا به این حد دارای مشکل است که روزانه بیش پنجاه نفر غیر مجاز در آن ثبت نام می کنند؟
۴- اگر سامانه ثبت نام واکسیناسیون فاقد مشکل است چرا در برخی مراکز بهداشت این ثبت نام ها ملاک نیستند و بصورت کاملا سنتی و ثبت نام دستی اقدام به واکسیناسیون می شود؟
۵- کسانی که به هر دلیل از جمله مورد گفته شده موفق به دریافت واکسن در موعد مقرر نشده اند، باید چکار کنند؟؟؟

سجاد درویشی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=70833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.