• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
استاندار لرستان:

اولویت اول لرستان در سفر رئیس جمهور ساخت و تکمیل سد معشوره است

  • کد خبر : 72690
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
اولویت اول لرستان در سفر رئیس جمهور ساخت و تکمیل سد معشوره است
زیویار گفت:اولویت اساسی در بخش اجرای طرح‌های تامین آب ادامه ساخت و تکمیل سد گاوشمار (معشوره) است و در حق این سد و بهره برداران آن یعنی چهار شهرستان، کوهدشت، چگنی، دلفان و سلسله اجحاف شده است.

به گزارش کانون سبحان، فرهاد زیویار استاندار لرستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه افلاک استان با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت و تولید در استان گفت: در گذشته کارخانه‌های بزرگی در استان ایجاد شده، اما به دلائل مختلف هم اکنون تعداد زیادی از این واحد‌های تولیدی صنعتی از روند تولید خارج و یا تعطیل شده اند.

وی افزود: در سفر آتی رئیس جمهور به لرستان سعی خواهیم کرد تا حد امکان مشکلات کارخانجات تعطیل شده مطرح ومرتفع شود.
دکتر فرهاد زیویار با اشاره به حق آبه و مطالبات آبی لرستان گفت: مشکل اساسی تخصیص نیافتن آب مورد نیاز برای بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت است و وزارت نیرو موظف است به خواسته به حق مردم لرستان در خصوص تخصیص آب تمکین کند.

وی اضافه کرد: در سفر آتی رئیس جمهور به لرستان تخصیص آب حتما یکی از مطالبات جدی ما خواهد بود.
دکتر زیویار اضافه کرد: اولویت اساسی در بخش اجرای طرح‌های تامین آب ادامه ساخت و تکمیل سد گاوشمار (معشوره) است و در حق این سد و بهره برداران آن یعنی چهار شهرستان، کوهدشت، چگنی، دلفان و سلسله اجحاف شده است.
استاندار افزود: اولویت دوم لرستان ایجاد راه آهن است، اما در این بخش باز هم در حق این استان اجحاف شده است و دنبال این هستیم عملیات خط آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک در سفر آتی رئیس جمهور از سر گرفته شود.
دکتر فرهاد زیویار به طرح جهش تولید مسکن در کشور اشاره کرد و افزود: سهم لرستان از این طرح در مدت چهار سال ۸۸ هزار واحد مسکونی است و سالانه باید ۲۲ هزار مسکن در استان ساخته شود.

وی افزود: سفررئیس جمهور به لرستان در مرحله فینال قرار دارد و عن قریب انجام می‌شود.

استاندار با اشاره به زیرساخت‌های گردشگری و توریستی در لرستان افزود: لرستان هر چند به صورت بالقوه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد و جز استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود، اما متاسفانه همانند سایر بخش‌های توسعه‌ای این ظرفیت‌ها بالفعل نشده است.

مسئول ارشد اجرایی استان خام فروشی در حوزه‌های مختلف به خصوص سنگ را مشکل دیگر استان عنوان کرد وافزود: باید تلاش کنیم خام فروشی در همه بخش‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی افزود: خرم آباد مرکز لرستان در بخش‌های مختلف همانند بیکاری، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، مبلمان شهری و گردشگری آنطور که بایسته و شایسته است، مورد توجه قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.