• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

روز اول ماه رمضان پنجشنبه می باشد/ احتمال۳۰ روز تمام شدن رمضان امسال

  • کد خبر : 14233
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
روز اول ماه رمضان پنجشنبه می باشد/ احتمال۳۰ روز تمام شدن رمضان امسال

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیش بینی ستاد استهلال این است که در غروب چهارشنبه، هلال ماه، قابل رویت خواهد بود بنابراین پنجشنبه ۲۸ خرداد ، روز اول ماه مبارک رمضان است.

2015-06-16_035249به گزارش “کانون سبحان؛ ، نشست اعلام و رویت ماه رمضان ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام علیرضا موحد نژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز سه شنبه ۲۶ خرداد ماه برگزار شد.

موحد نژاد گفت: ان شاء الله در غروب روز چهارشنبه ۲۷ خرداد مصادف با ۲۹ شعبان بیشتر از ۱۵۰ گروه  استهلال رویت ماه از استان‌های مختلف کشور برای رویت هلال ماه مبارک رمضان اقدام خواهند کرد. پیش بینی ستاد استهلال این است که در غروب چهارشنبه، هلال ماه قابل رویت خواهد بود. بنابراین پنج شنبه ۲۸ خرداد، روز اول ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: در صورتی که از مجموعه گزارشها چیزی خلاف آن به دست بیاید، به اطلاع ملت شریف ایران خواهیم رساند. در غیر این صورت طبق تقویم پنجشنبه ۲۸ خرداد، روز اول ماه مبارک رمضان است. پیش بینی ما این است که ماه رمضان طبق تقویم ۳۰ روزه خواهد بود و احتمال ۲۹ روزه بودنش کم است.

وی در پایان گفت: بیش از ۱۹۰ گروه استهلال داریم که از این تعداد ۱۵۰ گروه دارای تجهیزات رصدی کامل هستند و سابقه زیادی در رویت هلال ماه دارند. این گروه‌ها در استان‌های خراسان، فارس، تهران، اصفهان و کرمان احتمال رویت ماه بیشتر از بقیه استان‌ها است و در دو سه استان مثل گیلان و مازندران و سیستان و بلوچستان که شرایط جوی و آب و هوایی چندان مناسب نیست و مشکلات جوی دارند هلال ماه رویت نمی شود. البته گزارشات مردمی هم مربوط به رویت هلال ماه رمضان به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری می رسد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.