• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

بروجردی خطاب به اوباما: کافر همه را به کیش خود پندارد.

  • کد خبر : 6997
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
بروجردی خطاب به اوباما: کافر همه را به کیش خود پندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها برخلاف ماده ۶ ان پی تی امروز نیز بمب هسته ای می سازند و فکر می کنند که هر کسی در عرصه هسته ای فعالیت کند به سمت تولید بمب منحرف شده است.

2015-04-03_095449

به گزارش “کانون سبحان”؛، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امشب در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما، با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا پس از قرائت مفاد بیانیه مطبوعاتی ظریف و موگرینی و نیز ایراد اتهام های دوباره نسبت به جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای اظهار داشت: چون آمریکایی ها برخلاف ماده ۶ ان پی تی همین امروز هم بمب هسته ای می سازند، بنابراین این ذهنیت را دارند که هر کس در عرصه هسته ای فعالیت می کند سمت و سوی فعالیت او به سوی بمب است.

وی تصریح کرد: این ذهنیت آنها ما را به یاد این ضرب المثل فارسی می اندازد که »کافر همه را به کیش خود پندارد«.

بروجردی ادامه داد: همین ذهنیت آنها منجر به صدور قطعنامه های ظالمانه علیه ملت ایران شد، اما باعث نشد که ایران در زمینه فعالیت های هسته ای مطابق ان پی تی متوقف شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: فکر می کنم بخش قابل توجهی از اظهارات اوباما، در توجیه سیاست های غلط گذشته آنها بود و مخاطبان او نیز رژیم صهیونیستی، کنگره آمریکا و همپیمانان منطقه ای آمریکا بوده اند و بر همین اساس بود که اعلام کرد طی روزها و هفته های آینده مشاوران خود را به کشورهای مختلف می فرستد تا آنها را نسبت به این تفاهم صورت گرفته قانع کنند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اذعان رئیس جمهور آمریکا بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران گفت: این اعتراف اوباما نسبت به حق جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت های صلح آمیز هسته ای است که صریحا اعلام کرد اگر ایران فعالیت صلح آمیز داشته باشد، مشکلی نداریم؛ نباید فراموش کنیم که زمانی آنها حاضر نبودند این را قبول کنند.

وی درباره دلیل پافشاری اوباما بر لحن تهدیدآمیز نسبت به ایران عنوان کرد: دلیل این پافشاری آن است که باید توجیهی برای اقدامات خودشان در رابطه با صدور قطعنامه های تحریمی گذشته علیه ایران داشته باشند؛ چراکه افکار عمومی آمریکا این سوال را از آنها دارند که اگر فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز بوده است، پس دلیل تحریم های اعمال شده علیه آنها چیست؟

بروجردی همچنین اصرار اوباما مبنی بر اینکه تخطی کوچک ایران نسبت به تفاهم ها منجر به برگشت تحریم ها می شود را یک مانور سیاسی خواند و گفت: آنها به نوعی پذیرفته اند که ایران صلح آمیز حرکت کرده و فتوای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حرام بودن تولید سلاح اتمی، یک مبنای روشن دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر آنها نیز تخطی کنند ما این راه را ادامه نخواهیم داد.

وی همچنین در رابطه با اتهام آمریکا نسبت به ایران در موضوع حمایت از تروریسم گفت: تعریفی که ما از تروریسم داریم با آمریکایی ها کاملا متفاوت است؛ ما از گروه هایی مانند حزب الله و حماس حمایت می کنیم و در چارچوب ضوابط بین المللی و حق دفاع مشروع این گروه ها به آنها کمک می کنیم.

بروجردی خاطرنشان کرد: آمریکای به وجود آورنده داعش حامی تروریسم است نه جمهوری اسلامی ایران که باعث شد این افتخار برای ارتش عراق در آزادسازی تکریت ایجاد شود

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=6997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.