• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
امام‌جمعه کوهدشت مطرح کرد:

تبیین پیاده‌سازی راه‌های عدالت در جامعه/پیام اربعین ولایتمداری، بصیرت و شکوه اسلام است

  • کد خبر : 71638
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
تبیین پیاده‌سازی راه‌های عدالت در جامعه/پیام اربعین ولایتمداری، بصیرت و شکوه اسلام است
حجت الاسلام طهماسبی بااشاره به تبیین پیاده‌سازی راه‌های عدالت در جامعه، گفت: اربعین آزمون ولایت مداری عاشقان اباعبدالله (ع) و پیام آن ولایتمداری، بصیرت و شکوه اسلام است.

به گزارش کانون سبحان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: زندگی نیکو در پرتو اخلاق میسر است، لذا اخلاق بد یک نوع بیماری روانی به شمار رفته و انسان را به مسیر تباهی می‌کشاند.
وی با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب معراج السعاده، افزود: راه معالجه و مبارزه با غضب، تغافل یعنی دانسته از خطای دیگران گذشتن، می‌باشد که یک اصل قرآنی به شمار رفته و بزرگ‌ترین نشانه انسان کریم است.
امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: بایستی حق در جامعه به نحو احسن بازگو شود، اگر دین، اخلاق و معنویت نباشد هیچ فایده‌ای ندارد، قرآن می‌فرماید: «اگر شما بندگانِ شکرگزاری باشید خودتان، دینتان و شرفتان را افزایش‌خواهیم داد»؛ امروز بایستی آموزش و پروش در کنار تعلیم و تربیت در جامعه اخلاق را نیز پرورش دهد.
وی با اشاره به تشکر و قدردانی رهبر معظم انقلاب از افتخارآفرینان و ورزشکاران ملی در المپیک و پارالمپیک، تصریح کرد: امروز همه مسئولان باید به آن توجه کنند که در تمام نقاط ایران و در این شهرستان آزادی مسئولانه وجود داشته و مردم انتقادات درست و منصفانه خود را اعلام کنند.
طهماسبی با اشاره به تبیین پیاده‌سازی راه‌های عدالت در جامعه، گفت: بایستی ریشه فساد خشکانده شود، متأسفانه برخی از مدیران برای مردم کاری انجام نمی‌دهند که این‌یک خیانت بزرگ بوده و دراین‌بین تغییر مدیران موفق در جامعه نیز بسیار خطرناک است.
امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار توسط مجلس، بیان کرد: دولت درزمینهٔ شرکت‌های دولتی مدیریت داشته باشد، متأسفانه برخی در این راستا پس از مدتی شرکت‌ها را میلیاردها تومان به دیگران واگذار می‌کنند‌.
وی گفت: عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای بسیار مهم است زیرا بیش از ۳ میلیارد نفر جزء این سازمان بوده و ازنظر اقتصادی در جهان بسیار حائز اهمیت است.
طهماسبی با اشاره به دفاع پیش‌دستانه سپاه در اقلیم کردستان، گفت: در این اقدام لانه زنبور و جنایتکاران در هم کوبیده شد و به آمریکا هشدار داده شد که ایران موشک‌ها و پهباد هایی آماده دارد که به قلب کفر و نفاق فرود خواهد آورد.
امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تبیین فرازهایی از نهج‌البلاغه، بیان کرد: اربعین آزمون ولایت مداری عاشقان اباعبدالله (ع) و پیام آن ولایتمداری، بصیرت و شکوه اسلام است، ان‌شاءالله مراسم گرامیداشت این روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز دوشنبه در فضای باز مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان اجرا می‌شود.
وی ضمن از برخی تیراندازی‌ها در شهرستان، بیان کرد: هر شخصی که موجب رعب و وحشت در جامعه گردد و تیراندازی‌های جنایتکارانِ انجام دهد طبق قانون و شرع، حکمش اعدام است، به چه مجوزی برخی از تیراندازان پس از دستگیری آزاد می‌شوند.
طهماسبی ضمن تقدیر از تلاش‌های فداکارانه و مخلصانه نیروی انتظامی، بیان کرد: برخی از تیراندازان با خودنمایی پس از ارتکاب جرم، در فضای مجازی عکس خود را منتشر کرده و قدرت‌نمایی می‌کنند که بایستی با این دسته از افراد برخورد قانونی شود.
امام‌جمعه کوهدشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشکر از سپاه شهرستان در اجرای برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: همه ما مدیون رشادت‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و حرم هستیم، امروز این امنیت مطلوب به دلیل تلاش‌های دلسوزانی نیروهای خدوم انتظامی، سپاه پاسداران و ارگان های انقلابی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=71638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.