• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تصاویری جدید از شاهزاده محمد(ع) کوهدشت دی ماه 1393

  • کد خبر : 2799
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

بقعه شاهزاده محمد در 40 کیلومتری شهرستان کوهدشت در منتهی الیه استان لرستان در میان شهری به نام درب گنبد واقع شده است که در ایام مختلف سال پذیرای زائران زیادی از غرب کشور است.   به گزارش “کانون سبحان“؛ بقعه شاهزاده محمد در 40 کیلومتری شهرستان کوهدشت در منتهی الیه استان لرستان در میان […]

بقعه شاهزاده محمد در 40 کیلومتری شهرستان کوهدشت در منتهی الیه استان لرستان در میان شهری به نام درب گنبد واقع شده است که در ایام مختلف سال پذیرای زائران زیادی از غرب کشور است.

 

به گزارش کانون سبحان“؛ بقعه شاهزاده محمد در 40 کیلومتری شهرستان کوهدشت در منتهی الیه استان لرستان در میان شهری به نام درب گنبد واقع شده است که در ایام مختلف سال پذیرای زائران زیادی از غرب کشور است. درب گنبد امامزاده محمد(ع) که بنام شاهزاده محمد(ع) برای همگان معروف است یکی از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) است که این امامزاده در منتهی الیه غرب استان لرستان و غرب شهرستان کوهدشت در جنوب رودخانه سیمره و در دامنه فیروز کوه از رشته کوه‌های زاگرس واقع شده که این مکان به شهر درب گنبد امامزاده محمد (شاهزاده محمد(ع)) معروف است. این امامزاده تقریباً برای کل غرب کشور شناخته شده است و مردم برای زیارت و سیاحت به این مکان مقدس مشرف می‌شوند. برای اولین بار در سال 1839 میلادی راولینسون از این بقعه یاد کرده است، بارون دوبد در سال 1845 میلادی از این بقعه ذکری به میان آورده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس: محمد رضا جوفار

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.