• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
مدیرآبفا کوهدشت در گفتگو با کانون سبحان::

تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت برای تکمیل، نیازمند تزریق سریع اعتبار است

  • کد خبر : 72740
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت برای تکمیل، نیازمند تزریق سریع اعتبار است
بهرامی با اشاره به ارزیابی مطلوب اثرات تصفیه‌خانه فاضلاب بر محیط‌زیست،گفت: تکمیل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت نیازمند تزریق با سرعت اعتبار است.
نادر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: شهر کوهدشت به طول ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب فرعی و اصلی نیازمند است که در حال حاضر ۹۰ کیلومتر آن اجراشده است.

وی افزود: فاضلاب کوهدشت حدوداً به ۱۰۰ کیلومتر شبکه دیگر نیاز دارد که برای اجرای آن سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر آبفا کوهدشت عنوان کرد: خوشبختانه شبکه اصلی و خط انتقال صورت گرفته‌شده است و به سمت محل تصفیه‌خانه کنار روستای باباقلی منتقل‌شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت نیازمندی کوهدشت به تصفیه خانه فاضلاب، تصریح کرد: احداث این پروژه نقش بسزایی درزمینهٔ کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی دارد و به‌اندازه‌ای این آب فاضلاب را تصفیه می‌کند که موردپذیرش محیط‌زیست باشد.

بهرامی گفت: مساحت محل احداث تصفیه‌خانه کوهدشت ۱۳ هکتار و نیم واقع در روستای باباقلی است، نوع فرآیند تصفیه‌خانه از نوع لجن فعال است و انواع فرآیند را دارد و برای افق ۱۴۲۹ می‌تواند پذیرش شهرستان کوهدشت را داشته باشد.

مدیر آبفا کوهدشت بیان کرد: این پروژه در سال ۹۶ کلنگ زنی شده و تا الآن ۳۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است که در مربوط به کارهای ابنیه‌ای پروژه ساخت‌وساز و حوضچه‌ها است که حدوداً ۵۵ درصد پیشرفت ابنیه‌ای را در پروژه شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه کوهدشت پروژه‌ای فعال است، گفت: این پروژه طبق ماده ۵۶ دارای ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که مراحل جذب آن تمام‌شده و در مرحله موافقت نهایی است، این تصفیه‌خانه برای به اتمام، نیازمند ۲ هزار میلیارد هستیم.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.