• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تصویری از ملاقات آیت الله مروجی(ره) و آیت الله انصاری (ره) با هم در کوهدشت

  • کد خبر : 2699
  • ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
تصویری از ملاقات آیت الله مروجی(ره) و آیت الله انصاری (ره) با هم در کوهدشت

آیت‌الله یحیی انصاری‌ شیرازی ملقب به «شیخ‌الاشراق» و «قدوة المتألهین» در سال های قبل انقلاب اسلامی به شهرستان کوهدشت تبعید شدند و در این شهر نیز با علمای شهر از جمله آیت الله مروجی (ره) نیز ملاقاتهایی داشتند. به گزارش “کانون سبحان“؛ آیت‌الله یحیی انصاری‌ شیرازی ملقب به «شیخ‌الاشراق» و «قدوة المتألهین» در سال های […]

آیت‌الله یحیی انصاری‌ شیرازی ملقب به «شیخ‌الاشراق» و «قدوة المتألهین» در سال های قبل انقلاب اسلامی به شهرستان کوهدشت تبعید شدند و در این شهر نیز با علمای شهر از جمله آیت الله مروجی (ره) نیز ملاقاتهایی داشتند.

به گزارشکانون سبحان“؛ آیت‌الله یحیی انصاری‌ شیرازی ملقب به «شیخ‌الاشراق» و «قدوة المتألهین» در سال های قبل انقلاب اسلامی به شهرستان کوهدشت تبعید شدند و در این شهر نیز با علمای شهر از جمله آیت الله مروجی (ره) نیز ملاقاتهایی داشتند. وی در سال‌ ۱۳۰۶ هجری‌ شمسی‌ در نودایجان‌ داراب‌، از توابع‌ شیراز دیده‌ به‌ جهان‌ گشود. پدر او مرحوم‌ شیخ‌ محمد فخر انصاری‌ فرزند شیخ‌ ذکریای‌ نصیر الاسلام‌ انصاری‌ از سران‌ و مبارزان‌ مشروطه‌ بود و خانواده‌ او از علاقه‌ مندان‌ به‌ خاندان‌ پاک‌ پیامبر(ص‌) و از ارادتمندان‌ به‌ ساحت‌ روحانیت‌ شیعه‌ بودند. بر اساس‌ اسناد موجود نسب‌ خاندان‌ ایشان‌ به‌ جابر بن‌ عبدالله انصاری‌ می‌رسد. آیت‌ الله‌ انصاری‌ شیرازی‌ دوران‌ کودکی‌ خود را در میان‌ این‌ خانواده‌ گذراند و از همان‌ ایام‌ به‌ اخلاق‌ اسلامی‌ آراسته‌ شد.

گفتنی است که : سخنان‌ روشنگر این عالم برجسته در شهرهای‌ گوناگون‌ باعث‌ شد که‌ رژیم‌ به‌ تعقیب‌ و تهدید او دست‌ بزند و او را به‌ شهرهای‌ نائین‌ و کوهدشتلرستان تبعید کند. اما این‌ مجاهد نستوه‌ در آنجا نیز دست‌ از مبارزه‌ بر نداشت‌. صراحت‌ و راستگویی‌ او حتی‌ در بازجوییها نیز به‌ چشم‌ می‌خورد؛ به‌ گونه‌ای‌ که‌ در پاسخ‌ به‌ پرسشهای‌ ساواک‌ با صراحت‌ اعلام‌ می‌کرد که‌ بر ضد رژیم‌ سخن‌ گفته‌ و مردم‌ را شورانده‌ است‌. این‌ مسأله‌ بازجویان‌ را به‌ اعجاب‌ و شگفت‌ واداشته‌ بود.

 

2015-07-11_121517

 

 

درج:حمید آدمی / مدیر سایت

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.