• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
سبقت مرگ در جاده‌های لرستان؛

جاده «کوهدشت- خرم‌آباد» قربانگاه مسافران/چهارخطه‌ای که اسیر وعده‌ها شد

  • کد خبر : 71796
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۵۳
جاده «کوهدشت- خرم‌آباد» قربانگاه مسافران/چهارخطه‌ای که اسیر وعده‌ها شد
پروژه ملی چهار خطه «کوهدشت- خرم‌آباد» پس از حرکت لاک‌پشتی 17 ساله به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد و بساط مرگ را محکم‌تر پهن کرده است.

به گزارش کانون سبحان؛ جاده «کوهدشت-خرم‌آباد» به دلیل حجم وسیع تصادفات به جاده مرگ معروف شده است، در طول سال با تصادفات منجر به فوت و خسارت مالی فراوان، شاهد تلف شدن سرمایه‌هایی در این محور مواصلاتی هستیم.

بار ترافیکی موجود و اهمیت این جاده، مسئولان وقت را بر آن داشت که عملیات چهار خطه نمودن محور «کوهدشت- خرم‌آباد» را در سال ۸۳ آغاز کنند که از آن زمان تاکنون ۱۷ سال می‌گذرد ولی به یکی از پروژه‌های فرسایشی با حرکت لاک‌پشتی تبدیل‌شده است.

پروژه‌های فرسایشی با حرکت لاک‌پشتی

آزادبخت، یکی از شهروندان کوهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: تعلل در اجرا و تکمیل پروژه چهار خطه کوهدشت به خرم‌آباد بذر ناامیدی را در دل مردم این منطقه و مسافران پاشیده است.

وی افزود: این پروژه تاکنون پنج دوره نمایندگی را به خود دیده و یکی از پروژه‌های فرسایشی با حرکت لاک‌پشتی به شمار می‌رود و همیشه شاهد تصادفات زیادی است.

این شهروند کوهدشتی اظهار داشت: متأسفانه شهرستان کوهدشت در حوزه راه بسیار فقیر است، با توجه به اینکه این محور، مسیر کربلا نیز می‌باشد و زائران زیادی از این مسیر همه‌ساله به سمت مرز مهران می‌روند می‌طلبد مسئولان در تکمیل این پروژه تمهیدات جدی داشته باشند.

وعده‌های روی هوا

محمدی، یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: در راستای جاده کوهدشت به خرم‌آباد ما هرسال شاهد وعده‌هایی هستیم که روی هوا داده می‌شود ولی درنهایت روی زمین می‌ماند.

وی افزود: متأسفانه «پیچ چنار» که قسمت اصلی این پروژه است به‌کندی به‌پیش می‌رود و همواره تصادفات زیادی در این قسمت اتفاق می‌افتد که منجر به فوت یا زخمی شدن مسافران می‌شود.

جاده‌ها محور توسعه هر منطقه

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام‌جمعه کوهدشت در گفت‌و‍‌گو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: یکی از مقولات بسیار مهم در توسعه هر منطقه راه‌های مواصلاتی آن اعم از ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی است.

وی افزود: متأسفانه ما از دو مورد اولی محروم هستیم و تکمیل ۵ کیلومتر از محور مواصلاتی کوهدشت به خرم‌آباد نیز باقی‌مانده که برای چهار خطه کردن بسیار حیاتی است.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن انتقاد از تعلل در تکمیل این پروژه، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه شخصاً بارها پیگیری کردم و حتی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی دیدار کرده و اهمیت و ضرورت تکمیل این پروژه را ارائه داده و تأکید کردند که اعتبار مناسب را اختصاص می‌دهیم.

توقف عملیات اجرایی

مجتبی بیرانوند، فرماندار کوهدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: به جهت بررسی و پیگیری روند اجرایی پروژه چهار خطه کوهدشت به خرم‌آباد بازدیدهایی میدانی و جلساتی نیز با مسئولان ذی‌ربط داشته‌ایم.

وی افزود: دو قطعه از این پروژه باقی‌مانده که یکی مربوط به ۸کیلومتر از ورودی خرم‌آباد است و الان پیمانکار خوبی دارد و قطعه دیگر محور چنار است که حدود ۵ کیلومتر از چهار خطه آن فعلاً تکمیل‌نشده است.

فرماندار کوهدشت عنوان کرد: در این ۵ کیلومتر چنار، تعدادی پل ساخته‌شده که ۷ دستگاه پل دیگر نیز بایستی احداث شود که به دلیل کمبود اعتبار به مدت یک هفته عملیات اجرایی آن متوقف‌شده است.

وی با اشاره به اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریالی این پروژه، تصریح کرد: درصورتی‌که ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبار ماده ۵۶ بانک رفاه که این پروژه تسهیلات دارد، تزریق شود امیدواریم در پایان شش ماه نخست سال آینده این پروژه تکمیل گردد.

ضرورت تکمیل چهار خطه کوهدشت- خرم‌آباد

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: جاده ها محور توسعه یک منطقه است، منطقه‌ای که راه مواصلاتی نداشته باشد نمی‌تواند درزمینه های مختلف توسعه پیدا کند و رفت‌وآمدی در آنجا صورت نمی‌گیرد و همچنین رونق کسب‌وکار و پیشرفت در یک منطقه به وجود جاده مناسب در آن نقطه بستگی دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که پیگیری می‌کنیم، چهار خطه کوهدشت به خرم‌آباد است، اتمام این کار برای ما خیلی اهمیت دارد و در طول این مدت مقدار مطلوبی از این جاده انجام‌شده والان زیر بار ترافیک است و تنها قسمت باقی‌مانده آن حدود ۵ کیلومتر پیچ چنار است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اعتبار سال ۹۹ به پروژه تزریق شد، عنوان کرد: در این مقدار باقی‌مانده تعداد ۱۷ دستگاه پل بایستی احداث می‌شد که تعدادی از آن ساخته‌شده و تعدادی دیگر باقی‌مانده که نیازمند اعتبار مناسب است.

 

وی با اشاره به اینکه موافقت وزارت راه و شهرسازی و برنامه و بودجه را برای تزریق اعتبار به پروژه گرفتیم، تصریح کرد: این پروژه برای سال جاری دارای اعتبار است، در این زمینه پیگیر هستیم که از طریق ماده ۵۶ که به مقدار ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار دارد هر چه سریع‌تر با تزریق کامل این اعتبار این پروژه را به مرحله پایانی برسانیم.

به گزارش کانون سبحان، با توجه به اینکه محور «کوهدشت- خرم‌آباد» از نقاط حادثه‌خیز لرستان محسوب می‌شود و درزمینهٔ فوتی‌های مربوط به تصادفات در صدر قرار دارد، می‌طلبد مسئولان ذی‌ربط درزمینهٔ تکمیل این پروژه اهتمام جدی‌تری داشته باشند و مقدار باقی‌مانده آن را به پایان برسانند.

گوشه ای  از صحنه های دلخراش تصادفات خونین درجاده «کوهدشت-خرم آباد»:

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=71796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.