• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

جزئیات و اخبار دستگیری رحیمی معاون اول احمدی نژاد رئیس جمهور سابق/معرفی وی به زندان اوین+ عکس

  • کد خبر : 3009
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲

حکم حبس محمدرضا رحیمی اجرا و وی امروز به زندان اوین معرفی شد.  به گزارش “کانون سبحان“ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهور دایر بر تحمل 5 سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای […]

حکم حبس محمدرضا رحیمی اجرا و وی امروز به زندان اوین معرفی شد.

 به گزارش کانون سبحان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهور دایر بر تحمل 5 سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر کرد.

 

بر این اساس مأموران پلیس در تاریخ 93/11/26 با حضور در محل سکونت محکوم علیه وی را فراخوانده و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوین معرفی شد.

 

 

 

فارس:

 

 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/11/06/13931106000015_PhotoA.jpgرحیمی به کدام بند اوین می‌رود

 

 

با توجه به انتقال محمدرضا رحیمی به زندان اوین این فرد در یکی از بندهای محکومان مالی عمومی زندان اوین نگهداری می‌شود.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه با تایید انتقال محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق به زندان اوین گفت: رحیمی نیز مانند سایر محکومان مالی در یکی از بندهای عمومی مربوط به محکومان جرائم مالی زندان اوین نگهداری می‌شود.

 

 

 

این فرد در پاسخ به این پرسش که آیا رحیمی نیز به مانند برخی از زندانیان که در بدو ورود به اوین به مدت 72 ساعت در یک قرنطینه نگهداری می شوند، به قرنطینه خواهد رفت؟ افزود: قرنطینه مربوط به زندانیان مشکوک است و رحیمی از این قاعده مستثنی است و نیازی به حضور وی در قرنطینه نیست.

 

 

 عصر ایران:

 

آرمان نوشت: شاید اتومبیل و تاکسی اوین نبود که دیروز از معرفی خود به زندان طفره رفت تا نهایتا در منزلش آمدند که او را به اوین ببرند. این گمانه‌ای است که وکیل محمدرضا رحیمی آن را در گفت‌وگو با «آرمان» تائید کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این گزارش می ‌خوانید: بالاخره‌ درهای گشوده شده برای معاون اول دولت احمدی‌نژاد بسته شد چون محمدرضا رحیمی به داخل زندان رفت تا پنج سال را در آن سپری کند. این خبر را عصر دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتشر کرد و نوشت: «حکم حبس محمدرضا رحیمی اجرا و نامبرده روز جاری به زندان اوین معرفی شد. با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی، معاون اول سابق رئیس‌جمهور دایر بر تحمل پنج سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر کرد.

بر این اساس مأموران پلیس در تاریخ 26/11/93 با حضور در محل سکونت محکوم علیه، وی را فراخوانده و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوین معرفی شد.» معاون اول احمدی‌نژاد تصور این را هم نداشت که روزی به زندان اوین برود اما سال‌ها قبل که جوانفکر برای گذراندن حکم قضایی به زندان رفته بود، شاید او این فرصت را داشت که در صورت صدور مجوز برای بازدید احمدی‌نژاد از زندان اوین، او هم رئیس‌جمهور وقت را همراهی کند. اگر آن روز رفته بود شاید دیروز غریبانه به زندان نمی‌رفت!

 

وکیلش چه گفت؟

دیروز پس از انتشار خبر حضور رحیمی در زندان اوین با وکیل او یعنی محمدرضا نادری تماس گرفتیم که از جزئیات انتقال موکلش به زندان خبردار شویم. او هم اطلاعات زیادی نداشت و گفت که از طریق سایت‌ها از حضور رحیمی در زندان مطلع شده اما می‌دانست رحیمی برای روز یکشنبه احضار شده که از این حضور امتناع کرده و بنابراین از در منزلش او را به اوین منتقل کرده‌اند.

 

متن گفت‌وگوی وکیل رحیمی با «آرمان» را می‌خوانید:

در خبرها خواندیم که محمدرضا رحیمی یعنی موکل شما را به زندان منتقل کرده‌اند.

من هم از همین سایت‌ها و پیامک‌هایی که می‌آید، متوجه ماجرا شدم.

 

مگر وکیلش در جریان نبود؟

خیر قرار این نیست.

 

مثل اینکه آقای رحیمی را جلب کرده‌اند و از در منزل برده‌اند؟

من هم همینطور شنیدم، بله. بعدا که تماس گرفتم دیدم همینطوری بوده است.

 

به آقای رحیمی اطلاع داده بودند که خودشان مراجعه کنند؟

بله.

 

یعنی آقای رحیمی از اینکه خودش مراجعه کند، تمرد کرده بود؟

نه قرار بود که برود و این کار را بکند؛ آن‌طور که من خبر داشتم.

 

یعنی هنوز فرصت داشته است؟

نه؛ فرصتی هم نداشته است. یعنی برای روز یکشنبه (دیروز) احضار شده بود.

 

یعنی با اینکه ایشان احضار شده و چون نرفته بود به منزل وی مراجعه کرده‌اند؟

بله.

 

درخواست اعاده دادرسی شما به کجا انجامید؟

من درخواست را داده‌ام و در حال بررسی است.

 

رحیمی چه کرد؟

محکومیت معاون اول دولت احمدی‌نژاد از نظر دیوان‌عالی کشور ناشی از ارتکاب دو جرم «ارتشا» و «تحصیل مال از طریق نامشروع» است. ایسنا نوشت؛ شعبه‌ 11 دیوان‌عالی کشور در رابطه با تجدیدنظرخواهی محمدرضا رحیمی- معاون اول دولت احمدی‌نژاد – نسبت به حکم صادره از شعبه‌ 76 دادگاه کیفری استان تهران اعلام کرده که هرچند از حیث رعایت اصول، تشریفات دادرسی و احراز بزهکاری متهم، رأی تجدیدنظر خواسته صحیحا صادر شده، ولی تطبیق عمل ارتکابی نامبرده با ماده‌ 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مبنی بر اشتباه است، زیرا نامبرده در گزینش اعضای شبکه‌ اختلاس، هیچ‌گونه اقدام عملی انجام نداده است.

شعبه‌ 11 دیوان‌عالی کشور ادامه داده که اتهامات محمدرضا رحیمی اخذ رشوه (قبول مال به‌طور غیرمستقیم) و تحصیل مال از طریق نامشروع است که با مواد 2 و 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری مطابقت دارد. لذا ضمن رد دفاعیات وکلای متهم و با اجازه حاصله از ماده 250 قانون آیین‌ دادرسی کیفری و با رعایت ماده 47 قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 که قانون حاکم در زمان ارتکاب جرم بوده و مساعدتر به حال متهم است و با اصلاح محکومیت 15 سال حبس وی به 5 سال حبس در رابطه با ارتشا و 3 ماه و یک روز حبس از جهت تحصیل مال از طریق نامشروع و تائید سایر محکومیت‌های وی از جمله انفصال دائم از خدمات دولتی و دو فقره رد مال جمعا به مبلغ 28میلیارد و 500 میلیون ریال در حق دولت و جزای نقدی معادل 10میلیارد ریال، دادنامه صادره را با اصلاح مذکور، تائید و ابرام می‌کند.

 

بازخوانی پرونده بسته شده

14دی سال گذشته بود که دادستان وقت تهران با اشاره به انجام تحقیقات از محمد‌رضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری سابق از اخذ وثیقه از این فرد خبر داد. بسیاری از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران در حین برگزاری دادگاه اسم این فرد را به زبان آورده و اقدامات مجرمانه‌ای را به این فرد نسبت دادند.

در این رهگذر بارها از دادستان عمومی و انقلاب تهران و همچنین دادستان کل کشور درباره سرنوشت رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی سوال پرسیده شد.

فارس نوشت؛ مسئولان در پاسخ به این سوالات خبر از در جریان بودن این پرونده می‌دادند اما هیچ‌کدام اطلاع روشنی از روند رسیدگی در اختیار رسانه‌ها قرار ندادند. تا اینکه 14 دی 92، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌ای نوشت: «ادعای وی (علی مطهری) مبنی بر این‌که “قوه قضائیه ما پس از گذشت بیش از چهار سال هنوز نتوانسته تکلیف معاون اول رئیس‌جمهور سابق را در پرونده‌ بیمه ایران مشخص کند” مبتنی بر کذب است. زیرا از آقای رحیمی تحقیق به عمل آمده و درحال حاضر این فرد با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.»

10شهریور ۱۳۹۳ نیز سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به صدور حکم دادگاه بدوی در پرونده محمدرضا رحیمی، گفت: به دلیل اینکه حکم قطعی نیست از بیان جزئیات آن معذورم، اما در حکم صادره برای وی حبس و جزای نقدی وجود دارد. تا اینکه در اول بهمن ماه خبری با این محتوا منتشر شد: «محمدرضا رحیمی به پنج سال و ۹۱ روز حبس و پرداخت سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان محکوم شده است.

محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی‌نژاد با رای شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور به پنج سال و ۹۱ روز حبس و پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.

پرونده محمدرضا رحیمی بدوا در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که هیات قضایی این شعبه او را به ۱۵ سال حبس، پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بودند ولی با اعتراضی که به رای شد، پرونده به شعبه ۱۱ دیوان‌عالی کشور رفت و این شعبه با تائید مجازات‌های رد مال و جزای نقدی، ۱۰ سال از مجازات حبس معاون اول دولت احمدی‌نژاد را کاهش داده است.»

امیدهایی که ناامید شد؟

رحیمی تصور می‌کرد احمدی‌نژاد از او حمایت کند همانطور که از جوانفکر حمایت کرد اما در پی محکومیت رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد، دفتر وی در بیانیه‌ای مدعی شد که تخلفات رحیمی به دولت احمدی‌نژاد مربوط نیست و در سال‌های قبل از همکاری این دو صورت گرفته است.

رحیمی نیز در بیانیه‌ای در پاسخ به احمدی‌نژاد به سوابق دیرینه دوستی میانشان پرداخت و نوشت؛ «مرا با شما دوستی و رفاقت دیرینه‌ای است که مربوط به سال‌های اخیر نیست. نیک می‌دانید و دیگران هم خوب است در این مجال مطلع شوند که رفاقت من و شما به سال‌های دوری برمی‌گردد که در کردستان و آذربایجان غربی بودید و سپس به اردبیل رفتید تا تقدیرمان این باشد که هر دو استانداری دولت ششم را تجربه کنیم. گذر زمان شما را به ریاست‌جمهوری و بنده را به خدمتگزاری در دیوان محاسبات کشور رساند.»

رحیمی هم بنا به این گلایه از حضور در مراسم خاکسپاری مادر احمدی‌نژاد خودداری کرد تا نشان دهد هیچ‌گاه تصور خالی‌شدن پشتش از جانب احمدی‌نژادی که نشان خدمت بر سینه‌اش زد را نداشته است. با این اوصاف از روز گذشته اجرای حکم معاون اول دولت احمدی‌نژاد در اوین آغاز شد.

 

 جدیدترین خبر : کلیک کنید. ( امروز دوشنبه 27 بهمن )

 

آخرین خبر از پرونده دادگاهی رحیمی معاون اول احمدی نژاد/پاسخ اژه‌ای به مباحث انحرافی رحیمی

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.