• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

حجت الاسلام جمیاری:رومشکان دارای مشکل آب آشامیدنی است/بعضی اوقات تا 17 بار در شبانه روز برق رومشکان قطع شود.

  • کد خبر : 1885
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲:۰۵

امام جمعه رومشکان گفت: شهرستان رومشکان با طول تقریبی ۲۰ کیلومتر و جمعیت ۵۰ هزار نفری، حتی ۱ عدد تاکسی ندارد و از وسایل حمل و نقل عمومی نیز بی بهره است. به گزارش “کانون سبحان“ حجت الاسلام علی اکبر جمیاری در گفت و گو با  تسنیم در رومشکان، در مورد مشکلات این شهرستان اظهار […]

امام جمعه رومشکان گفت: شهرستان رومشکان با طول تقریبی ۲۰ کیلومتر و جمعیت ۵۰ هزار نفری، حتی ۱ عدد تاکسی ندارد و از وسایل حمل و نقل عمومی نیز بی بهره است.

به گزارش کانون سبحان حجت الاسلام علی اکبر جمیاری در گفت و گو با  تسنیم در رومشکان، در مورد مشکلات این شهرستان اظهار کرد: شهرستان رومشگان با وجود جمعیت 50 هزار نفری فقط یک در مانگاه و یک پزشک عمومی دارد.

 

حجت الاسلام جمیاری:رومشکان دارای مشکل آب آشامیدنی است/بعضی اوقات تا 17 بار در شبانه روز برق رومشکان قطع شود.
وی افزود: درمانگاه شهرستان رومشکان فاقد هر گونه وسیله احیا بیمار است و با توجه به تصادفات مکرری که در مسیر ارتباطی این شهرستان با شهر کوهدشت انجام می گیرد باید حداقل برای حفظ جان مصدومان احتمالی این حوادث چاره ای عاجل اندیشید متاسفانه بسیاری از مصدومان یا بیماران حاد در مسیر 70 کیلومتری تا کوهدشت جان خود را از دست می دهند.

امام جمعه شهرستان رومشکان بیان کرد: رومشکان دارای مشکل آب آشامیدنی است و بسیاری از مردم این شهرستان از آب شرب بهداشتی محروم هستند و این تذکر را بارها در خطبه های نماز جمعه اعلام کرده ام اما متاسفانه ترتیب اثری داده نشده است و از مسئولان آب روستایی و شهری استان لرستان انتقاد شدید در این زمینه دارم چرا که باید به مشکل مردم محروم رسیدگی شود.

حجت الاسلام جمیاری عنوان کرد: اگر دولت بخواهد در استان لرستان توفیقی داشته باشد باید مطالبات مردم را در حوزه های مختلف جامعه عمل بپوشد و به فکر حل گرفتاری های شهرستان های تازه احداث شده ای چون رومشکان نیز باشد.

امام جمعه رومشکان در مورد مشکلات ورزشی رومشکان اظهار کرد: یک سالن با کمترین امکانات تمام بضاعت رومشکان در مسئله ورزش است و زمانی که فضای ورزشی در یک منطقه وجود نداشته باشد و خیل عظیم جوانان نیز وجود داشته باشند باید منتظر مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سطح کلان شهرستان بود.

وی با اشاره به مشکل عبور و مرور در رومشکان افزود: از عجایب روزگار است که این شهرستان با طول تقریبی 20 کیلومتر و جمعیت 50 هزار نفری، حتی 1 عدد تاکسی ندارد و از وسایل حمل و نقل عمومی نیز بی بهره است و با توجه به پراکندگی منطقه، تاثیر مستقیم در میزان حضور مردم در مراسماتی مانند برگزاری نماز جمعه دارد.

حجت  الاسلام جمیاری در مورد مشکلات فرهنگی رومشکان عنوان کرد: کل بودجه فرهنگی شهرستان، رقمی نزدیک به 10 میلیون تومان است که در واقع با میراث فرهنگی این میزان را مشترک است و در سالی که مزین به نام فرهنگ است نباید این چنین با این مسئله برخود شود.

امام جمعه رومشکان تصریح کرد: حوزه علمیه، دانشگاه، کتابخانه و دیگر زیر ساخت های فرهنگی در شهرستانه وجود ندارد و متاسفانه در میان بعضی از مسئولان، معنای فرهنگ با کمانچه و مطربی اشتباه گرفته شده است و در نتیجه این بودجه اندک نیز صرف موسیقی و نظایر آن می شود.

حجت الاسلام جمیاری اظهار کرد: نبود پست برق یکی دیگر از مشکلات منطقه است که این امر سبب شده است بعضی اوقات تا 17 بار در شبانه روز برق رومشکان قطع شود.

وی افزود: مصلای شهرستان رومشکان در بخش چغابل، در واقع یک مسجد است و این مکان نیز دارای مشکل بدهی 80 میلیون تومانی است و از نظر فیزیکی جوابگوی خیل نمازگزاران نیز نیست.

 

 

عکس: احسان قدم پور از رومشکان

 

درج:حمید آدمی/ مدیر سایت

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=1885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.