• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

حجت الاسلام فاطمی نیا:مردم عزیز در روز قدس بر اساس اعتقاد، فهم و شعورشان در صحنه حاضر شدند /جامعه بایستی از لوث بد حجابی پاک شود

  • کد خبر : 15605
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
حجت الاسلام فاطمی نیا:مردم عزیز در روز قدس بر اساس اعتقاد، فهم و شعورشان در صحنه حاضر شدند /جامعه بایستی از لوث بد حجابی پاک شود

به گزارش “کانون سبحان” نماز جمعه این هفته شهر هندودر به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی نیا امام جمعه این شهر برگزار شد. امام جمعه محترم در خطبه اول ، خود و همه خواهران ، برادران نماز گزار و روزه داران گرامی را به  تقوای الهی دعوت کردند ودر ادامه بحث دعای مکارم […]

2015-07-12_043630به گزارش “کانون سبحان” نماز جمعه این هفته شهر هندودر به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی نیا امام جمعه این شهر برگزار شد. امام جمعه محترم در خطبه اول ، خود و همه خواهران ، برادران نماز گزار و روزه داران گرامی را به  تقوای الهی دعوت کردند ودر ادامه بحث دعای مکارم الخلاق از امام سجاد (ع) که فرمودند : « وطریقه حق لاازیغ عنها » امام از خداوند متعال در خواست مسیر حق رامی کند . مسیری که میل به باطل در آن نباشد.   همواره سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه هدای (ع)  دعوت به حق بوده است . « وتواصو بالحق و تواصو بالصبر » حق همیشه توام با عقلانیت و منطق است . سخن ، عمل و رفتاری که حق باشد با ضمیر و روح انسان سازگاری دارد . سخن حق ، کردار حق با فطرت و سرشت انسان سازگار است .

حتی کسانی که در راه باطل هستند سعی بر این دارند که خود را حق جلوه دهند پس انسانها همواره طرفدار حق هستند . رمز موفقیت انبیاء عظام ، اولیا کرام و ائمه هدی این خصوصیت است که دعوت به حق کرده اند . با فطرت افراد حرف زداه اند . رمز پیشرفت پیامبر اسلام حقانیتی است که از عقلانیت و منطق خاصی برخوردار است .

یکی دیگر از خصوصیات های مسیر حق و روش حق ، که امام سجاد از خدای متعال درخواست می کند ماندگاری حق است و اینکه باطل از بین رفتنی است . « جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا » انسان به لحاظ ذاتی که در خود دارد وقتی به دنبال یک موضوعی می گردد دوست دارد آن عمل آن مطلب ماندگار باشد .  سخن حق ، رفتار حق ، انسان را به سوی خود دعوت می کند .

راه رسیدن به حق و حقانیت و روش حق چیست ؟  انسان چگونه به مسیر حق برسد ؟

امام سجاد (ع) می فرماید : خدایا طریقه حق را به من نشان بده . سبک و شیوه توام با حق را انسان چگونه بدست آورد ؟ انسان چگونه بفهمد مسیری را که انتخاب کرده حق است و چگونه در این مسیر گام بردارد.

دو علامت که نشان دهنده حقانیت است : اول اینکه همیشه با فطرت سازگاری دارد و دوم اینکه حق همیشه ماندگار است و باطل از بین رفتنی .

همچنین حجت الاسلام فاطمی نیا با بیان اینکه اگر انسان بخواهد به حق برسد و یا جامعه ی به سوی حق رهنمون شود باید به چند مورد توجه نماید :

اولین مورد داشتن روحیه ی حق طلبی است . دوم نداشتن روحیه دنیا طلبی . مهمترین خصوصیت دنیا طلبی این است که چشم انسان را می بندد و بصیرت انسان را خاموش می کند و باعث می شود تا به حق نرسد و حق را تشخیص ندهد . قران کریم می فرماید : «ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا» اگر تقوا داشته باشید خداوند قوه تشخیص حق و باطل را به شما نشان می دهد . نماد بی تقوایی دنیا طلبی است . بعضی افراد دنیا طلب هستند که حق را تشخیص می دهند می دانند حق در کدام مسیر است ولی همین دنیا طلبی باعث می شود نتوانند حق را انتخاب کند . سومین مورد نیامیختن حق با باطل است، اگر حق با باطل آمیخته شد انسان حق را نمی تواند به راحتی تشخیص دهد . بعضی افراد برای رسیدن به باطل، لباس حق را بر اندام باطل می پوشانند تا باطل خود را با حق نشان دهد. مانند دنیای استکبار و صهیونیسم. آنها از مفاهیم بسیار زیبا و به ظاهر حق استفاده می کنند شعارهایی مانند آزادی، دفاع از حقوق بشر که همه به دنبال آن هستند، سر می دهند .انسان بایستی مواظب باشد حق را وارونه نبیند.

قران کریم می فرماید وَلاَ تَلْبِسسواْالْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ» لباس حق را بر باطل نپوشانید . امیر المومنین علی (ع) می فرماید : اگر باطل از آمیزش با حق خالص شود بر حق جویان مخفی نخواهد ماند . همه حق را تشخیص می دهند کسانی که حرفهای حق را با حرفهای باطل می آمیزند تا دیگران فکر کنند ،حرفی که می زنند بر حق است اینها گناه بزرگی می کنند چون کاری می کنند تا دیگران نتوانند بین حق و باطل را تشخیص دهند .

خطبه دوم :

قران کریم می فرمایید : «  ولایطئون موطئایغیظ الکفار ولاینالون من عدو نیلا الا کتب لهم به عمل صالح ان الله لایضیع اجر المحسنین»

خطیب نماز جمعه از همه‌ی مردم عزیز که امروز روز قدس بر اساس اعتقاد، فهم و شعورشان در صحنه حاضر شدند و در میدان مبارزه علیه ظلم و استکبار آمدند تقدیر و تشکر کردند.

ایشان گفتند : سلام و درود خدا بر شما مردم غیرتمند سربند که به ندای رهبر حکیم و فرزانه لبیک گفتید . سلام و درود خدا بر شما که به فریاد مظلومین و مسلمانان فلسطین جواب دادید . قران کریم می فرماید :«  وَلاَ یَطَؤُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْكُفَّار  » هیچ گامی که موجب خشم کافران می شود، برنمی دارند مگر اینکه عمل صالحی برای آنان ثبت می شود. هر گامی که شما مردم بر داشته اید به قول قران کریم، کافران را خشمگین خواهد کرد این یک عمل صالحی برای شما نوشته خواهد شد . ما بر اساس دین و اعتقاد به صحنه آمدیم . پیامبر اکرم (ص) می فرماید:اگر کسی ندای مسلمانی را بشنود و جوابی ندهد مسلمان نیست. ما آمدیم تا مسلمان بودن خود را به اثبات برسانیم . امروز ما به صحنه آمدیم تا از مسلمانان مظلوم فلسطین دفاع کنیم .

  رهبر معظم فرمودند : هر جا ملتی با گروه صهیونیستی مقابله کند ما پشت آنها ایستاده ایم و کمکشان می کنیم. و فرمودند هیچ ابایی از گفتن آن  نداریم . ما امروز اسرائیل و صهیونیسم غاصب را نماد ظلم و تجاوزمی دانیم اگر روزی رژیم پلید صهیونیسمی این نطفه نامشروع آمریکا قلدر منطقه بود و در جهان اسلام جولان می داد کسی جرات مقابله بااو را نداشت امروز به برکت جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی که متکی به ایمان مردم هست به برکت خون شهدا و به برکت رهبر فرزانه مان و مقتدای مان و براساس این روحیه ظلم ستیزی که ملت ایران دارند رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته و هیچ اقتداری ندارد . اگر روزی دشمنان انقلاب و اسرائیل جنایتکار و کودک کش رجز خوانی می کردند مانند عمرو بن عبدودها که در صدر اسلام رجز خوانی می کردند و با هدف هدم اسلام به میان آمده بودند امروز به لطف خدا و پشتیبانی حضرت ولیعصر (عج) این رژیم غاصب در مقابل گروه اندکی در مقابل مردم بی دفاعی مانند فلسطین و غزه زبون شده است. امروز وحشی گری های رژیم غاصب صهیونیسمی برای همه آشکار شده . لذا در تلاش است تا از ابزار دیگری استفاده کند در تلاش است تا درگیری ها را در جهان اسلام تشدید کند گروهایی مانند داعش، سلفی، تکفیری ها و وهابیت خبیث را به جان مسلمانان بیاندازد و خود از این موضوع بهره ببرد. هدف این موضوع این است که موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود تمام تلاشش این است تمام ذهن های که متمرکز و دیدگانی که متوجه این ظلمهاو تجاوزات اسرائیل به جای دیگر معطوف شود. فلسطین و مسئله اشغالگری که وجود دارد این از ذهن ها خارج نمی شود . مسئله اول اسلام مسئله فلسطین است و امام راحل که این بنیان مقدس را گذاشت بر اساس مبانی دینی و اسلامی بود تا روزی که ولیعصر (عج) قیام کند و ظهور کند این مبارزه ادامه دارد . بنابراین دشمن درجه یک ما برای همیشه صهیونیسم است و گروه های حقیر و پستی مثل داعش و عربستان و … ابزار و بازیچه ی آن هستند .

خطیب جمعه شهر هندودر با اشاره به روز حجاب و عفاف گفتند: همه ما وظیفه داریم بعنوان مسلمان در مورد حجاب و عفاف قدم برداریم . جامعه بایستی از لوث بد حجابی پاک شود حیف است که جامعه جامعه اسلامی است این چنین مردم برای انقلاب و اسلام قدم بر میدارند جامعه ی که شهید داده از مسئولین می خواهیم آن افرادی که جزو کارمندان اداری محسوب می شوند و به موضوع حجاب بی اهمیت هستند آنها را وادار به رعایت حجاب کنند.

روز بهزیستی و تامین اجتماعی را در پیش داریم. ما از بهزیستی انتظار داریم تا بیشتر به این منطقه توجه نماید خیلی از معلولین نیاز به کمک دارند.از مسئولین درخواست می کنیم مانند سایر ادارت در تمام روزهای هفته فعال باشند نه فقط دو روز در هفته.

2015-07-12_043630

2015-07-12_043529

2015-07-12_043548

2015-07-12_043559

2015-07-12_043610

2015-07-12_043618

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=15605

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.