• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

خسارت‌های وارده از سیل مایه تأسف و اندوه است/ لزوم ایجاد زیرساخت‌های صیانت کننده در برابر حوادث

  • کد خبر : 61537
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
خسارت‌های وارده از سیل مایه تأسف و اندوه است/ لزوم ایجاد زیرساخت‌های صیانت کننده در برابر حوادث

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خسارت‌های وارده از سیل مایه تأسف و ناراحتی است که مسؤولان درزمینهٔ جبران خسارت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های صیانت کننده در برابر حوادث تلاش کنند.

آیت‌الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با کانون سبحان با اشاره به وقوع سیل اخیر، اظهار کرد: آنچه در این سیل پردامنه، تأسف‌آور است، خسارت‌های وارده در برخی از استان‌ها ازجمله استان لرستان است.

وی افزود: از همه تأسف‌انگیزتر، جان باختن برخی از هم‌وطنان گرامی ازجمله هم‌وطنانی در استان لرستان است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اولویت قرار دادن جبران خسارت‌های مالی و امکانات مردم در مناطق سیل‌زده، اظهار داشت: البته در کنار این خسارت‌ها و مصیبت‌ها به چند نکته باید توجه کرد، یکی آنکه دولت، سپاه، ارتش، بسیج و هلال‌احمر توانستند ورود خدمتگزارانه‌ای در این حادثه داشته باشند که بایستی از همه تشکر کرد.

آیت‌الله مبلغی ضمن تقدیر از تلاش نهادهای مسؤول لرستان در زمینه مدیریت سیل، اهمیت متناسب و تأثیرگذارتر بودن ابعاد خدمات را ضروری برشمرد.

وی تصریح کرد: نکته دوم اینکه، باید توجه داشت این سیل کم‌نظیر یا بی‌نظیر بود؛ چه آن‌که اولاً: فراتر از یک استان، هم‌زمان چند استان را در برگرفت و ثانیاً: در مواردی به‌صورت خروشان، کل یک شهر یا عمده آن را این سیل فرا گرفت.

وی گفت: وقتی سیلی با این ابعاد بخش‌های قابل‌توجهی از کشور را گرفته است باید توجه داشته باشیم که عمق و دامنه خسارت‌ها تا حدودی به پردامنگی این سیل باز می‌گردد؛ البته مسؤولان همیشه بایستی در بالاترین سطح خدمت و آمادگی نسبت به این حوادث قرار داشته باشند و بر ابعاد کوشش خود به‌صورت شبانه‌روزی بیفزایند و از پیش خود را برای داشتن واکنش‌های به‌موقع، سریع و همه‌جانبه و فوری و فوتی در چنین حوادثی آماده کنند.

وی به نکته سوم اشاره کرد و گفت: در کنار آسیب‌ها و خسارت‌های وارده که بسیار تأسف‌بار است، تجاربی به دست آمد که بایستی پس از خروج از شرایط بحرانی کنونی و ورود به شرایط پساسیل، کشور را به زیرساخت‌های نیرومند جهت رویارویی احتمالی در آینده با حوادثی از این‌ دست، مجهز و آماده نمود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این سیل کم‌نظیر یا بی‌نظیر باید نقطه عطفی برای برنامه‌ریزی معطوف به ایجاد زیرساخت‌های صیانت‌کننده و حفاظت کننده در برابر حوادث و مشکلاتی از این‌ دست قرار گیرد.

آیت‌الله مبلغی به ارائه نکته چهارم پرداخت و بیان داشت: در کنار مصیبت‌ها و اندوه‌ها که آن‌ها را نباید فراموش کرد، بایستی توجه نمود که باران، رحمت الهی است و وقتی در زمین قرار می‌گیرد به‌مثابه یک رحمت جوشان و مستقر در زمین، در خدمت بندگان خدا و زمینی که بندگان خدا بر روی آن زندگی می‌کنند قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مردم عزیز ایران از زاویه دیگر بایستی به عمق این رحمت الهی، برای کشور نگاه کنند؛ چراکه واقعیت این است، پس از یکی دو دهه قحطی، کشور وارد فضای پرآبی شده و الان رودخانه‌ها، چشمه‌ها و زمین سیراب شده و این‌ یک برکت خیلی بزرگ بوده و قطعاً کشور ما از این برکت و رحمت الهی می‌تواند منتفع گردد.

وی افزود: باید شرایط سال‌های آتی را با توجه به برخورداری از رحمت الهی به سمت بهره‌گیری از این رحمت، خواه در کشاورزی و خواه در زمینه‌های دیگر شکل داد.

انتهای پیام/الف

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=61537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.