• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
فرماندار کوهدشت:

دانشنامه دفاع مقدس کوهدشت تدوین می‌شود

  • کد خبر : 76682
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
دانشنامه دفاع مقدس کوهدشت تدوین می‌شود
فرماندار کوهدشت گفت: بایستی همه ظرفیت‌ها را در شهرستان کوهدشت برای تدوین دانشنامه شهدای کوهدشت با اولویت شهدای فرمانده شهرستان را پای‌کار بیاوریم و در ادامه نیز در مورد کل شهدای کوهدشت نیز در این دانشنامه تدوین شود.

به گزارش کانون سبحان ، محمد مرادی صبح امروز در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوهدشت اظهار داشت: در بزرگداشت شهدا هرچه بگوییم کم گفته‌ایم، دفاع مقدس به‌مثابه یک گنج ارزشمند بود و کشور در تمام زمینه‌ها بیمه کرد و همواره الگوبرداری از فرهنگ ایثار و شهادت راهگشا بوده است.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس کوهدشت، افزود: کوهدشت یکی از شهرستان‌های اصلی در غرب کشور در نقش‌آفرینی دفاع مقدس به شمار می‌رود.

فرماندار کوهدشت عنوان کرد: بایستی همه ظرفیت‌ها را در شهرستان کوهدشت برای تدوین دانشنامه شهدای کوهدشت با اولویت شهدای فرمانده شهرستان را پای‌کار بیاوریم و در ادامه نیز در مورد کل شهدای کوهدشت نیز در این دانشنامه تدوین شود.

وی تصریح کرد: در راستای تأسیس موزه دفاع مقدس برای شهرستان کوهدشت پیگیری کردیم و پیشنهاد می‌شود یک مکانی در کوهدشت به‌عنوان فرهنگسرای هنری و دفاع مقدس احداث شود.

مرادی گفت: نقش ادارات در دفاع مقدس ظرف مدت یک ماه جمع‌آوری و تدوین شود و بایستی تا هفته آینده برنامه خود را در این راستا به فرمانداری شهرستان ارائه دهد؛ دانشگاه‌ها برای هر اداره یک استاد را به‌عنوان ناظر قرار دهند که این اداره مربوطه را راهبری و هدایت کند.

فرماندار کوهدشت گفت: کارگروه ویژه علمی در تدوین اسناد طرح دانشنامه دفاع مقدس کوهدشت از ادارات و دانشگاه‌ها با محوریت سردار محمدی راه‌اندازی شود.

تاریخ شفاهی دفاع مقدس کوهدشت میراثی بزرگ و معنوی است

سید علیرضا وفایی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کوهدشت در این جلسه اظهار داشت: دانشنامه شهدای کوهدشت یک اثری تأثیرگذار و عالی در کوهدشت به شمار می‌رود، خوب است غنای سندی و پشتوانه مستندات نیز به آن ضمیمه شود.

وی افزود: تاریخ شفاهی شهرستان میراث بزرگ معنوی شهرستان بوده و غنای معنوی این کار بحث اصلی وصیت‌نامه شهدا می‌باشد که به‌خوبی در آن رعایت شده است.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس حرکتی بسیار ارزشمند است

سرهنگ کرم کونانی، فرمانده سپاه کوهدشت نیز در این جلسه اظهار داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس حرکتی بزرگ در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اعلام همکاری کامل سپاه شهرستان برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس کوهدشت، افزود: پیشنهاد می‌شود در راستای تدوین این دانشنامه از افراد دست‌به‌قلم بومی خود شهرستان نیز استفاده شود چراکه این شهرستان فرهیختگان بزرگی در این حوزه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=76682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.