• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

رئیس قوه قضاییه: بار دیگر به وزارت آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوییم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید/عزت و استقلال این کشور به اتکای بصیرت مردم و جان‌فشانی شهدا بوده است.

  • کد خبر : 3036
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

رئیس قوه قضائیه گفت: رسیدگی به پرونده فتنه‌گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد و وزارت امورخارجه آمریکا باید بداند توصیه‌های نابه جای آنها برای ما یاوه‌گویی است. به گزارش “کانون سبحان“، آیت‌الله آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز در کنگره فخر نور در خرم‌آباد اظهار کرد: امروز در بزرگداشت شهدای روحانی به ویژه […]

رئیس قوه قضائیه گفت: رسیدگی به پرونده فتنه‌گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد و وزارت امورخارجه آمریکا باید بداند توصیه‌های نابه جای آنها برای ما یاوه‌گویی است.

به گزارشکانون سبحان“، آیت‌الله آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز در کنگره فخر نور در خرم‌آباد اظهار کرد: امروز در بزرگداشت شهدای روحانی به ویژه شهیدان رحیمی حضور پیدا کرده‌ایم که این حضور را برای خود یک امر پسندیده می‌دانیم.

 

وی عنوان کرد: هیچ کلامی بالاتر از کلام حق نیست و هیچ قولی صادق‌تر از قول حقانیت و خداوند نیست.

 

این مسئول با اشاره به اینکه حقیقت انسانی یک حقیقت والاست، گفت: خودشناسی و معرفت حق همان خداشناسی است.

 

آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: سخنان خداوند مزاح نیست و خداوند به آسمانی که برگردانده و زمینی که دارای شکاف است قسم یاد می‌کند که کلام او کلامی است که بین حق و باطل فاصله ایجاد کرده، بنابراین قول خداوند حق محض است و در آن هیچ لغوی وجود ندارد.

 

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شهیدان زنده‌اند و حیات آنها یک حقیقتی است که فهم آن برای همه انسان‌ها آسان نیست، بلکه ایمان به خدا و آخرت لازمه این فهم است.

 

آیت‌الله لاریجانی خاطرنشان کرد: یقین و توجه به حقیقت خداوند یک امر ضروری است.

 

وی با اشاره به دخالت‌های بی‌جای وزارت امور خارجه آمریکا در امور داخلی کشور ما گفت: ما امروز به اتکای خون شهدا و بصیرتی که مردم در 22 بهمن از خود نشان دادند، بار دیگر به وزارت آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوییم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید و در آن زمان که افرادی این کشور را فروخته بودند دیگر تمام شده و امروز مردم ما حاضر نیستند که عزت خود را به پای کسی بریزند، زیرا ملت ایران، ملتی شکست‌ناپذیرند که یک بار در هشت سال دفاع مقدس اقتدار خود را به خوبی نشان داده‌اند.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: این گفته‌های شما یاوه‌هایی بیش نیست، زیرا ما برای وظایف انسانی خود تلاش می‌کنیم و رسیدگی به پرونده‌های کسی که بر جریان فتنه تأثیرگذار بوده است را یک وظیفه می‌دانیم، زیرا رسیدگی به این پرونده‌ها حق و وظیفه‌ای بر گردن ماست.

 

آیت‌الله لاریجانی اظهار کرد: کسانی که بساط فتنه را در کشور باز کردند، می‌خواستند بدانند که با این کار، راه برای اجانب باز می‌شده است.

 

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم رسیدگی به پرونده فتنه‌گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد و وزارت امورخارجه آمریکا باید بداند توصیه‌های نابه جای آنها برای ما یاوه‌گویی است و مسیری که ما تاکنون طی کرده و می‌کنیم، یک مسیر دقیق قانونی و حقوقی بوده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: عزت و استقلال این کشور به اتکای بصیرت و خون شهدا ماندگار است و ملت اجازه اینگونه دخالت‌ها را به هیچ دشمنی نمی‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن حیات را خاص می‌داند و اگر گفته می‌شود که شهدا راهی را طی کرده‌اند و امروز حیات دارند، گفت: حیات شهدا را خداوند امضا کرده است و امروز ما آثار و برکات خون شهدا را در جامعه خود به خوبی می‌دانیم.

 

آیت‌الله لاریجانی اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی، استقلال سیاسی کشور، نقشی که کشور ما در دنیا ایفا می‌کند و … وامدار خون شهدا و رهبری‌هایی است که به واسطه همین جانفشانی‌ها و تکیه بر مجاهدت‌های شهدا است، زیرا رهبری با تکیه بر این مجاهدت‌ها، مسیر روشن را برای مردم ایجاد کرده است و امام با خون همین شهدا راه اتکا به نفس، خودشناسی و عزت نفس را برای ما ایجاد کرده است.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جنگ هشت ساله ایران و عراق گفت: در آن زمان تمام کشورها از صدام جانی حمایت کرده‌اند، اما دشمنان نتوانسته‌اند در جنگ علیه ایران پیروز شوند، زیرا ملت متحد به سوی استقلال، هم‌زبان و با اتحاد بودند و شهادت را برای خود سعادت می‌دانند.

 

وی گفت: ملت ایران مردمی نیستند که زرق و برق دنیا چشمان آنها را پر کرده باشد، بنابراین دشمنان بدانند چنین ملتی را هرگز نمی‌توانند شکست دهند.

 

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود در فصل نور در خرم‌آباد اظهار داشت: فتنه‌گران باعث شدند که راه برای اجانب باز شود و باید می‌فهمیدند با این کارها راه برای اجانب باز می‌شود از این‌رو رسیدگی به جریان فتنه حقی است که باید انجام گیرد.

 

وی افزود: پیام‌های رئیس جمهور آمریکا و دیگر استکبار جهانی نشان داد که فتنه‌گران با این فتنه خود باعث شدند تا راه برای دخالت استکبار باز شود.

 

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضع فتنه‌گران براساس قانون شرعی و بر حسب وظایف دینی صورت می‌گیرد و تاکنون در مسیر دقیق قانون این کار انجام گرفته است.

 

آملی لاریجانی عنوان داشت: عزت و استقلال این کشور به اتکای بصیرت مردم و جان‌فشانی شهدا بوده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز سهم معارف دینی و قرانی یک وظیفه بزرگی است که روحانیت بر گردن دارد.

 

آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: دنیای امروز تشنه معنویت و معارف اسلامی است از این‌رو اسلام می‌تواند بالاترین نقش را ایفا کند.

 

وی افزود: امروز دشمنان نظام و استکبار جهانی بحث اسلام‌هراسی را به راه انداخته و وحشت آنها را فرا گرفته که مبادا اسلام دنیا را بگیرد از این رو گروه‌های داعش که مخلوق خود استکبار است را به راه انداخته و برای مخدوش کردن چهره اسلام آنها را حمایت می‌کنند از این رو روحانیون باید سهم معارف اسلامی را به طوری که بتوانند پاسخگوی جهان اسلام باشند انجام دهند و این یک وظیفه بزرگی است.

 

آملی‌لاریجانی گفت: تبلیغ صحیح دین و شناسایی جوان نسل امروز را از دیگر وظایف روحانیت و علما است از این رو روحانیت و علما باید در علم کلام در تفسیر مطالبی را بیان کنند که پاسخگوی نسل امروز باشد.

 

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران وظایفی را برای ما مقرر کرده که تنها روحانیون می‌توانند این وظایف را به عهده بگیرند که یکی از این وظایف شورای نگهبان با 6 نفر فقیه است.

 

آملی‌لاریجانی تصریح کرد: قضات ما باید در درجه اول مجتهد باشند زیرا نظامی که امروز بر اساس اسلام در ایران بنا شده نقش قضات و روحانیت یک نقش تاثیرگذار است و باید طوری باشد که ولی فقیه در هر زمان برای این وظایف دستش باز باشد.

 

وی با اشاره به اینکه راهنمایی مردم در صحنه عمل وظیفه الهی ما است یادآور شد: در مسیر صحیح ارزش‌های الهی باید تلاش کنیم این کاری است که وظیفه روحانیت را سنگین کرده است زیرا ما امروز وارث یک نظامی هستیم که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

 

رئیس قوه قضاییه در ادامه خاطرنشان کرد: علم در مسیر معنویت معنا پیدا می‌کند از این‌رو علمی معنادار است که در مسیر قرآن و اسلام باشد.

خبرگزاری فارس از خرم‌آباد

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.