• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت:

رسانه و کار فرهنگی ابزار مناسب برای جلوگیری از وقوع جرم هستند

  • کد خبر : 78430
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۱۷
رسانه و کار فرهنگی ابزار مناسب برای جلوگیری از وقوع جرم هستند
افشین خسروی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و مسئولان رسانه ای گفت: رسانه و کار فرهنگی ابزار مناسب برای جلوگیری از وقوع جرم هستند.

به گزازش کانون سبحان،پیش از ظهر سه شنبه نشست هم اندیشی دادستان و رئیس‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان کوهدشت با خبرنگاران و مسئولین رسانه ها برگزار شد.

 

افشین خسروی با اشاره به مصادیق حقوق عمومی در جامعه گفت : تمامی موضوعاتی که بیت الملل در آن نقش دارد و همچنین موضوعاتی هستند که مورد استفاده عامه مردم قرار میگیرد همچون ، حق شغل ، حق امنیت عمومی و روانی جامعه ، محیط زیست و … از مصادیق حقوق عامه در جامعه است .

وی حضور خبرنگاران را در برقراری امنیت روانی در جامعه بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد : خبرنگاران نقش موثری در ایجاد آرامش روانی در جامعه و همچنین ممانعت از ایجاد تنش در جامعه دارند .

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت تمکین به قانون را از ملزومات کار خیری دانست و خاطر نشان کرد : بخش عمده ای از قانون مطبوعات در رابطه با حمایت از خبرنگار است و از نمونه های بارز آن ، رسیدگی به پرونده های قضایی خبرنگاران در هیئت منصفه مطبوعات است .

افشین خسروی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ، امنیت روانی جامعه را یکی از مصادیق حقوق عامه برشمرد و تصریح کرد : هیچ گاه اجازه نخواهیم داد شخصی به جهت دستیابی به خواسته های شخصی مخل امنیت روانی در جامعه شود و با این موضوعات به صورت قانونی برخورد خواهد شد .

وی تصریح کرد : بنده به عنوان دادستان و همچنین شخصی که در این حیطه فعالیت دارم عرض میکنم که موضوع عدم امنیت پیام رسان های داخلی یک کذب است و این موضوع ، شایعاتی است که از طرف دشمنان صورت گرفته است تا از گسترش استفاده از پیام‌رسان های داخلی در کشور جلوگیری کنند .

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت ضمن اشاره به جنجال تبلیغاتی رسانه های معاند بر علیه فلسطین گفت : غزه ۸ هزار شهید ، ۱ میلیون و چهارصد هزار نفر آواره و ۲ هزار کودک مظلوم شهید شده اند ولی در فضای رسانه های معاند ، این موضوع کاملا وارونه به نمایش گذاشته شده است و با ابزار رسانه ، در حال سرپوش گذاری بر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هستند .

خسروی قانون روشنگری بر مبنای واقعیت های جامعه و تحلیل های تخصصی را لازمه کار خبری و رسانه ای دانست و عنوان کرد : موضوع ، علت ها ، اثرات و تمامی جوانب یک مسئله باید سنجیده شود و تمکین به قانون یک اصل اساسی در جامعه است و یک رسانه نباید به صورت احساسی نسبت به مسائل برخورد کند و با این کار برخورد قانونی با یک معضل اجتماعی را زیر سوال ببرد .

وی افزود : هر حکومتی که تشکیل میشود اهداف و آرمان هایی را در نظر خواهد گرفت و نظام مقدس جمهوری اسلامی یک مدل حکومتی شرعی و مقدس به تاسی از قیام سید الشهدا (ع) و سیره اهل بیت و با رویکرد دینی در مقابل استکبار جهانی ایستاد ‌.

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت نفی مرز بندی ها و تفرقه اندازی و مبارزه با فرهنگ استعمارگرایی را از وظایف رسانه ها دانست و گفت : باید از جدایی اندازی ها که توسط رسانه های معاند در بین قبایل و طوایف ایران اسلامی صورت میپذیرد با تولید محتوا درست و بر مبنای مسائل ناب اسلامی جلوگیری شود و همچنین از فرهنگ غلط استعمار گرایی ، زیاده خواهی و خود خواهی جلوگیری شود .

خسروی رسانه و کار فرهنگی را یک ابزار مناسب برای جلوگیری از وقوع جرم دانست و تصریح کرد : تولید محتوا و فعالیت رسانه ای میتواند حجم جرائم را کم کرده و به صورت ریشه ای ، نسبت به حل موضوعات اقدام کند .

وی انتقاد های سازنده و به دور از توهین و تخریب را یک وظایف ذاتی رسانه دانست و خاطر نشان کرد : نقد سازنده ، با معیار ها و ملاک های درست در جهت حل یک مسئله یکی از وظایف رسانه و جامعه خبری است و قانون در این حیطه پشتیبان خبرنگاران است .

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت افزود : در رابطه با انتخابات پیش رو باید از تخریب و توهین توسط رسانه ها ممانعت شود و خبرنگار در راستای وظیفه ذاتی خود و به دور از دخالت دادن سلیقه شخصی و تخریب رقبا ، باید در جهت مشارکت حداکثری و روشنگری ذهن مردم برای انتخاب اصلح اقدام کنند .

خسروی دستگاه قضا را پناهگاه مردم دانست و عنوان کرد : هیچگاه دید سیاسی و سلیقه شخصی در کار دستگاه قضا اختلالی ایجاد نخواهد کرد و این دستگاه در راستای احقاق حقوق عامه با هرگونه بی‌قانونی از جانب هر شخص و گروهی برخورد خواهد کرد .

دادستان کوهدشت در پایان گفت : برای ۲۵۰ نفر در زمینه کشت محصولات ممنوعه و ۲۴۰ نفر برای کشت محصولات آبدوست پرونده قضایی تشکیل و وارد سیکل قانونی شده اند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=78430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.